"> تفاوت اضطراب و استرس چیست ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تفاوت اضطراب و استرس چیست ؟

تفاوت اضطراب و استرس چیست ؟

Stress-and-Anxiety-تفاوت اضطراب و استرس چیست ؟-issues

Stress-and-Anxiety-تفاوت اضطراب و استرس چیست ؟-issues

برخلاف باور عموم بین اضطراب و استرس تفاوت وجود دارد.

استرس از فشاری که ما در زندگی احساس می کنیم ناشی می شود، فشاری که توسط کار یا وظایفمان بر روی ذهن و بدن ایجاد می شود و باعث آزاد شدن آدرنالین می شود.

در طولانی مدت، قرار گرفتن در چنین وضعیت هایی، افسردگی، فشار خون بالا و دیگر اثرات منفی  را به همراه خواهد داشت.

يكي از این اثرات منفی، اضطراب است.
استرس توسط یک عامل استرس زا ایجاد می شود. اضطراب، استرسی است که بعد از، از بین رفتن عامل استرس زا ادامه می یابد.

استرس از هر موقعیت یا فکری که شما را سرخورده، خشمگین، عصبی و حتی مضطرب می سازد، به وجود می آید.

آنچه که برای یک فرد استرس آور است لزوماً برای دیگری نیست.

اضطراب، احساسی از دلهره یا ترس است و تقریباً همیشه با این احساس همراه است که اتفاق بدی در شرف وقوع است. منبع این تشویش ها همیشه شناخته شده نیست و این مسأله می تواند به ناراحتی ای که احساس می کنید بیافزاید.

استرس راهی است که ذهن و بدن ما به چیزی که تعادل طبیعی زندگی ما را برهم می زند واکنش نشان می دهد. نشانه اصلی افزایش استرس، تشدید ضربان قلب شماست. با این حال، تعداد طبیعی نبض، لزوماً به این معنی نیست که تحت استرس نیستید.

دردها و تیر کشیدن های ثابت، تپش قلب، اضطراب، خستگی مزمن، گریه، پرخوری یا کم خوری، عفونتهای مکرر، و کاهش میل جنسی، نشانه هایی است که نشان می دهد که ممکن است شما تحت استرس باشید.

پیشنهاد مطالعه:  تعریف اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) چیست ؟

بعضی از افراد، نسبت به دیگران، حساس تر هستند. برای برخی، به نظر می رسد حتی تصمیم گیری های عادی روزمره، غیر قابل کنترل هستند.

تفاوت اضطراب و استرس چیست ؟

از سوی دیگر، افرادی هستند که به نظر می رسد تحت استرس، و فشاری که ایجاد می شود رشد می کنند.

اضطراب زمانی به یک اختلال تبدیل می شود که با زندگی عادی تداخل پیدا کند، شدید و طولانی باشد، در غیاب یک رویدادی که واقعاً استرس زا است رخ دهد یا با فعالیت های روزانه مانند سر کار رفتن تداخل پیدا کند.

حضور استرس در زندگی شما باعث ایجاد افکار اضطرابی می شوند. بسیاری از افرادی که از اختلال های اضطرابی رنج می برند ذهنشان با نگرانی بیش از حدی اشغال می شود. طیف نگرانی می تواند از موضوعاتی مانند سلامتی، موضوعاتی که مرتبط با مسائل کاری است تا موضوعات جهانی، گستردگی داشته باشد.

علاوه بر این موارد، برخی داروها، فقر غذایی مانند کمبود سطوح ویتامین ب12 نیز می تواند منجر به بروز اضطراب گردد.

در حالی که اضطراب ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد ترسناکتراز آن این است که ممکن است منجر به افسردگی شود. اما خبر خوب این است که همه این مسائل قابل کنترل هستند فقط شرط لازم آن این است که به موقع اقدام کنیم.

تهیه مطلب:مهناز سربندی، روان درمانگر شناختی رفتاری
منبع:
https://www.healthstatus.com/health_blog/depression-stress-anxiety/how-is-anxiety-different-from-stress/

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×