"> تعریف دکتر فرهنگ هلاکویی از علم روانشناسی - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تعریف دکتر فرهنگ هلاکویی از علم روانشناسی

تعریف دکتر فرهنگ هلاکویی از علم روانشناسی

دکتر فرهنگ هلاکویی درباره روانشناسی و روانشناس نما ها و کسانی که از این علم سوء استفاده می کنند صحبت هایی دارد که برای ما می تواند جالب باشد .

تعریف دکتر فرهنگ هلاکویی از علم روانشناسی

تعریف دکتر فرهنگ هلاکویی از علم روانشناسی

mehcom.com

دکتر فرهنگ هلاکویی:

علم روانشناسی که از آن بعنوان علم رفتار یاد می شود دانشی است که بر پایه رفتاری که در تحلیل نهایی ریشه های فیزیکی و مادی دارد ، بنا گذاشته شده است.

شاید بتوان گفت که خصوصا در جامعه ما ارزش چندانی انچان که باید و باشد ندارد و به آن اهمیت کمتری داده شده و یا با موضوعاتی مخلوط شده است که اساسا ارتباطی با آن ندارد .

اما بدتر از آن کابوسی است که این علم را تهدید می کند و سبب بی اعتبار کردن این دانش مهم و اساسی می شود .mehcom.com

اکنون می بینیم که افراد غیر مسئول و سودجو از آن بعنوان وسیله ای برای تجارت و فروش محصولات خود استفاده می کنند .

بطور مثال ممکن است شما بخاطر مشکلی که دارید به روان شناسی مراجعه کنید و او روشهایی را بکار می برد و توصیه هایی به شما می کند که غیر عملی و یا حتی مربوط به جهان دیگری است .

بجای اینکه راهی به شما نشان دهند ، سکوت را به شما توصیه می کنند . در حقیقت دانش این افراد مبتنی بر بازار کار و انچه که جامعه ان را می پذیرد است .

در واقع این افراد نگاه می کنند تا ببینند چه کالایی در حال حال حاضر خریدار دارد . تبلیغات رسانه ای هم اینچنین هستند .

پیشنهاد مطالعه:  کودکان خجالتی یا کودکان مضطرب | دکتر فرهنگ هلاکویی

یکی از این موارد به موضوعی اشاره داشت به این عنوان :

آیا از شنیدن کلمه تپلی از زبان همسرتان در میان جمع خسته شده اید ؟! با استفاده از کرمهای لاغری ما شنیده شدن کلمه باربی را تجربه کنید و ….

mehcom.com
افراد بیمار و نادان ممکن است فریب این تبلیغات را بخورند و ممکن است باربی هم بشوند اما ایا همسر نادان و رفتار احمقانه او نیز تغییر خواهد داد؟ همسر او حامی اوست یا کسی که شخصیت او را در جمع خرد می کند ؟

اینطور که معلوم است ، عده ای هستند که با وارد کردن باورها و خرافات ، اگاه و ناگاه باعث انحرافاتی در این علم شده اند ، حتی کتابهایی نوشته اند، سمینارهایی می گذارند.

و به نوعی روان شناس مبدل شده اند و عده ای نیز هستند که از مشکلات رفتاری انسان بعنوان وسیله ی تجارت استفاده می کنند و اصلا روان شناسی را نمی دانند .

هدف از این مطلب ان است که به شما بگوییم رفتارهای ما ناشی از تغییرات و فعل و انفعالاتی است که از درون ما سرچشمه می گیرند و تماما جنبه مادی و فیزیکی را دارند .

نه به روح مرتبط است و نه به یونیورس و نه به کائنات مربوط می شود و بیش از هر چیز به سلول های مغزی ما مرتبط است .

امروز شما می توانید یک عکس برداری از مغز داشته باشید و افسردگی را تشخیص بدهید بدون انکه این فرد را بشناسید .

mehcom.com
شما را می توان با تزریق یک ماده آرام کرد یا خشمگین ، شاد کرد یا غمگین و این در چارچوب علم و ماده قرار دارد . بنابراین فریب نخورید و مراقب باشید . رفتارهای شما از درون شما سرچشمه می گیرند .

پیشنهاد مطالعه:  سخنان دکتر هلاکویی درباره تربیت کودکان و نوجوانان
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×