"> تشابه فرهنگی در ازدواج دختر و پسر - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تشابه فرهنگی در ازدواج دختر و پسر

مهکام-تشابه فرهنگی در ازدواج دختر و پسر جوان

مهکام-تشابه فرهنگی در ازدواج دختر و پسر جوان

تشابه فرهنگی در ازدواج

تشابه فرهنگی در ازدواج نیز یکی دیگر از معیارهای ازدواج برای دختران و پسران جوان می باشد.که باید قبل از ازدواج به آن نیز توجه کنند .وجود شباهت در فرهنگ، موجب شباهت در رفتارها، عادات و نوع به کارگيری کلمات و جملات، حرکات، علائم و نحوه استفاده و همچنين تعابير اونهاست اين شباهت باعث ايجاد سعادت در زندگی مشترک مي شه.

عدم تشابه فرهنگی در ازدواج را جدی بگیرید!

چرا که:“ آدمی در فرهنگ خود آنچنان زندگی می کنه که ماهی درآب.“
و به اين ترتيب بسياري از ظرافت ها و تفاوت هاي فرهنگي اش را با ساير فرهنگ ها به دليل عجين شدن با اونا لمس نمي كنه اما فقط كافيه كه با آدماي ديگه اي از فرهنگ ديگه، هم خونه بشه، ‌اون وقته كه متوجه تفاوت هاي فرهنگي مي شه و بيشتر از همه، اين تفاوت ها در ازدواج هاي از دو فرهنگ متفاوت خودنمايي مي كنه چنين خانواده هايی پيوسته در معرض ايجاد رنجش های غير ارادی از طرف مقابل بوده وپيوسته ممکنه که ناخواسته كاري بكنن که برای طرف مقابل قابل هضم نباشه.
بچه هاي اونا هم در صورت معاشرت با هر دو طايفه در بسياری از موارد دچار تعارض مي شن و بسيار پيش مياد که متهم به بی تربيتی و يا آداب دان نبودن بشن.
این مشکلات وگرفتاري ها به ازدواج های واقع شده از بين دوشهر از يک کشور منحصر نمی شن و در مورد ازدواجهای انجام شده در محلات متفاوت شهرهای بزرگ نيز وجود دارن ولی شدتشون کمتره.

پیشنهاد مطالعه:  زن و شوهر واقعی

البته گاهي ديده مي شه كه در ازدواج های بين دو کشور کاملاً متفاوت به دليل پذيرفتن اين تفاوت ها و قبول کردن ضررهای احتمالي از قبل و بی تفاوتی والدين اونا زندگي شان چندان دچار اشكال نشده اما عملاً ارتباط ها قطع مي شه و يا دائم در حال حل مسائل به سر مي برن.
نبايد فراموش کرد که اين گونه زندگی ها پيوسته در حال پرداخت بهاي اين انتخاب غير متعارفن و بايد پذيرفت که به قول ناپلئون بناپارت “در جنگ برنده هم بازنده ست” ، چون هزينه کرده و انواع دارايی از دست داده .
پس خوبه که با كمك خواستن از پروردگار و بررسی کارشناسانه متخصصین در همه كارها، در پرتو انتخاب صحيحِ همسر، يک کانون صلح و آشتی بسازيم  که دارائی ها و توانمندی هاي طرفین  در آن كانون، بجای مصرف شدن در خاموش کردن يا خاموش نگاه داشتن آتش جنگ اختلاف ها و تفاوت ها، صرف رشد و تعالی خانواده بشه، و زندگی در چنین کانونی چقدر لذت بخشه.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده و همسرداری

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×