"> ترفندهای پخت کیک - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ترفندهای پخت کیک

پخت کیک

نکاتی برای پخت کیک که توسط آشپزی ماهر رعایت می شود.

خیلی از شما خانم های کدبانو با انواع روش های تهیه و پخت کیک آشنا هستید. به همین خاطر برخی از نکات که در تهیه کیک می تواند به ما کمک کند را برایتان لیست کرده ایم امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گیرد:

1-قبل از آماده کردن مواد کیک، فر را روشن کنید تا گرم شود.
2-آرد کیک را قبل از استفاده 3 تا 4 مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و کیک خوب پف کند.
3-بکینگ پودر را در یخچال نگهداری کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد و موقع پختن کیک آن را با آرد مخلوط و الک کنید و بعد از اضافه کردن آن ها، مخلوط را زیاد هم نزنید.
4-برای خوب پف کردن سفیده، مواد را از یک جهت هم بزنید.
5-سفیده را باید تا حدی هم بزنید که به صورت خامه در بیاید و از ظرف نریزد و اگر آن را بیش از حد هم بزنید، کیک یا شیرینی شما خشک می شود.
6-اگر کمی آرد یا چند قطره آبلیمو به سفیده اضافه کنید، هنگام هم زدن با هم زن دستی زودتر سفت می شود.
7-برای آن که کشمش و گردو به طور یکنواخت در همه جای کیک پخش شود و به ته کیک نرود، قبل از اضافه کردن به مواد کیک آن ها را در کمی آرد بغلتانید.
8-هیچ گاه کیک داغ را از قالب جدا نکنید تا خرد نشود.
9-چنانچه کیک شما ته گرفت باید صبر کنید تا به طور کامل سرد شود سپس قسمت های سوخته را با چاقو بتراشید و روی آن را با خاک قند و دارچین، خامه یا مربا چنان پوشش دهید که از اولش هم بهتر شود.

پیشنهاد مطالعه:  8 نکته برای پخت مرغ
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×