"> تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان - دکتر هلاکویی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان و نوزادان – دکتر هلاکویی

تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان و نوزادان

در ایران تماشای تلویزیون بین خانواده های ایرانی رواج زیادی دارد از محاسن این امر که بگذریم از مضرات تماشای بیش از حد تلویزیون نمی توان گذشت. به منظور درک بهتر تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان و نوزادان به قسمت هایی از صحبت های دکتر هلاکویی در این زمینه می پردازیم .

تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان و نوزادان - دکتر هلاکویی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان و نوزادان – دکتر هلاکویی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

دکتر هلاکویی :

به نقل از تایم ، در ۳۰ درصد از خانواده های غربی تلویزیون در تمام ساعاتی که اعضای خانواده در خانه حضور دارند روشن است. روشن بودن تلویزیون می تواند موجب تاخیر یادگیری زبان در نوزادان شود.

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند تماشای بیش از حد تلویزیون در نوزادان موجب تاخیر در توسعه شناختی و یادگیری زبان می شود.

تماشای تلویزیون قبل از بیست ماهگی برای کودک فاجعه است و میلیون ها سلول های مغزی کودک را برای همیشه از بین میبرد. کسی با محتوا کاری ندارد بحث بحثه حرکت خط و نقطه هاست. کودک از دو تا شش سالگی تنها روزی نیم ساعت و بعد از ان نهایتا روزی یک ساعت میتواند به تماشای تلویزیون بنشیند.

محققان دانشگاه واشنتگتن در تحقیقات خود برای ۳۲۹ نوزاد بین دو تا ۲۴ ماه آزمایش ضبط آواهای کلامی را که در طول روز از خود ساطع کرده و یا آنها را درک می کنند تجویز کردند.

تماشای تلویزیون قبل از بیست ماهگی برای کودک فاجعه است

نتایج این تحقیقات نشان داد برای هر ساعتی که تلویزیون در خانه روشن بود به طور متوسط نوزادان قادر نبودند ۷۷۰ لغت را از مجموع لغت هایی که والدین آنها می گفتند درک کنند که این کاهش برابر با حدود هفت درصد از مجموع ارتباط میان کودکان و والدین آنها بود.

پیشنهاد مطالعه:  تولد تا 5 سالگی- قسمت 29-جم لایف

در این خصوص این دانشمندان اظهار داشتند: “این کاهش می تواند به این دلیل باشد که والدین در زمان روشن بودن تلویزیون کمتر از ارتباطات کلامی با کودک خود استفاده می کنند.”

تحقیقات دیگری (در زمینه تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان و نوزادان) که در گذشته انجام شده بود نشان می داد نوزادانی که ساعات طولانی در مقابل صفحه تلویزیون قرار می گیرند با اختلال کاهش دقت، بی خوابی و مشکلات اضافه وزن و به خصوص تاخیر در توسعه زبان مواجه می شوند.

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

خرید راه های کنترل خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق – تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان

کلمات کلیدی : ,  تماشای بیش از حد تلویزیون در نوزادان ,  تماشای بیش از حد تلویزیون ,  تماشای تلویزیون ,  خانواده های ایرانی ,  خانواده ,  تاثیر تماشای تلویزیون در کودکان ,  تربيت کودک ,  تربيت کودکان ,  تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک 3 ساله ,  دانلود کتاب تربيت کودک دکتر هلاکويي ,  تربيت کودکان دکتر هلاکويي ,  تربيت فرزندان دکتر هلاکويي ,  تربيت کودک+هلاکويي ,  روانشناسي کودک هلاکويي ,  دانلود تربيت کودک هلاکويي ,  دکتر هلاکويي تربيت کودک ,  تربیت کودک دکتر هلاکویی ,  سخنرانی های دکتر هلاکویی ,  خانواده موفق ,  آموزش خانواده

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  مواردی که مادر قبل از به دنیا آمدن نوزاد باید بداند ؟

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×