"> تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی یکی از آندسته مسائلی می باشد که در نگاه عموم مردم با واقعیت اختلافاتی وجود دارد بسیاری از مردم فکر می کنند کسانی که اختلال اتیسم دارند ، فعالیت های جنسی برایشان جاذبه ندارد که این فرض اشتباه است.

در حالی که بسیاری از افراد اتیستیک قادر به فعالیت های جنسی هستند اما اکثر اوقات ترتیب های آن ها را متوجه نمی شوند.

تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

چگونگی تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

افراد با اختلال اتیسم از نظر بیولوژیکی کارکردهای یکسانی با افراد عادی دارند. اما رسش و مهارت های اجتماعی آنان برای تمایلات جنسی به اندازه دیگران نیست.

افراد اتیستیک از جهت سن و ایجاد رابطه بسیار صمیمی هدف های مشترک با دیگران دارند، اما در نخستین برخورد در اختصاص همتا سازی ها در ساخت ارتباطی خود مشکل دارند.

افراد دارای بیماری اتیسم اغلب در مورد تمایلات جنسی اطلاعی ندارند، هم چنین دوستان کمی برای بحث در مورد  این موضوع دارند و آموزش کافی جنسی ندارند.

آن ها نمی توانند به طور طبیعی این دانش را از منابع دیگر مانند دوستان، همسالان و… که پراکنده و ناصحیح است به دست آورند.

mehcom.com-تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

فرد اتیستیک ممکن است سوالات بسیاری در مورد تمایلات جنسی داشته باشد اما نمی داند چه کسی پاسخگوی او است.

آنان هم چنین بعضی مواقع رفتار های جنسی نامناسب(غیر مقتضی) انجام می دهند که ناشی از کمبود یا نبود دانش مکان های خصوصی و فقر آموزش جنسی است.

افراد اتیستیک حق برقرار کردن ارتباط و تجربه تمایلات جنسی را دارند. این برای آن ها در پذیرش آموزش های کافی و منابعی که بتوانند در قسمتی از زندگی آن هاامنیت ایجاد کند بسیار حائز اهمیت است که از لحاظ منطقی و قانونی راه درستی است.

افراد جوان مبتلابه اتیسم نیاز به اطلاعاتی برای انتخاب سالم و آگاهانه دارند. mehcom.com-تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

بیشتر افراد اتیستیک تصور ارتباط های دراز مدت، صمیمیت و برخورد های جنسی دارند که می تواند بر عزت نفس و بهزیستی آنان اثر گذار باشد.

خانواده ها، مدارس و افراد آگاه در مورد مسائل جنسی نقش مهمی در بلوغ و ارتباطات جنسی افراد اتیستیک دارند.

افراد مبتلابه اتیسم آسیب پذیری بیشتری نسبت به سوء استفاده دارند چرا که در زمینه ارتباط و مهارت های اجتماعی مشکل دارند.

پیشنهاد مطالعه:  نشانه های اوتیسم برگرفته از کتاب همراه با اوتیسم

آن ها ممکن است دانش آن را نداشته باشند که سوء استفاده جنسی یا رفتار جنسی غارتگرانه چگونه است.

باید به آنان آموزش داده شود چگونه مورد سوء استفاده قرار نگیرند،چگونه از خود محافظت کنند و با علائم ثانویه آشنا شوند.

افراد از طریق ارتباط با شریک اتیستیک خود فعالیت جنسی طبیعی یا زیاد را گزارش می کنندکه برخی از گزارش ها از فعالیت جنسی با صمیمیت کم ناشی از ارتباط های حسی و لمس شدن را گزارش می دهند.

افراد جوان اتیستیک ممکن است با دیگران فعالیت های جنسی خوبی داشته باشند که امکان گرایش به جنس مخالف را در آنان به وجود می آورد.

یکی از نشانه های دیداری در افراد جوان در شرف فعالیت های جنسی زمانی است که آنان از بدن دیگران و ارتباط های آنان با خود ارضایی آگاه می شوند که این امر می تواند برای والدین چالش هایی در این موضوعات دشوار در مقدار آن به وجود آورد.

mehcom.com-تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

تمایلات جنسی یکسان

این مهم است که بدانیم افراد جوان اتیسم چه زمانی می توانند به هم جنس خود علاقه پیدا کنند، که این موضوع برای آن ها می تواند گیج کننده باشد.

چرا که جذابیت های جنسی یکسان می تواند معنای متفاوتی برای آنان داشته باشد و باعث مجذوب شدن آنان به این موضوع گردد و خواستار پاسخ به پرسش های بسیار آن ها شود.

تکنیک های خاص برای تدریس وظایف بهداشتی و جنسی

برخی اوقات عدم آموزش یا نبود ابزار بهداشتی باعث متمایز شدن وظیفه هایی که باید انجام شود، می گردد.

این که چه زمانی یادآور کدام وظیفه ما است؟ یا کدام مهارت فیزیکی ضروری است که وجود ندارد؟ در این قسمت به برخی از تکنیک هایی که شما می توانید برای خودیاری ابتدایی به کودک خود آموزش دهید آورده می شود.

mehcom.com-تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

برنامه ریزی کنید

برنامه ای که برای آموزش خودیاری در نظر گرفته می شود باید در مکانی باشد که آن فعالیت صورت می گیرد.

برای مثال، در حمام یا اتاق خواب جایی است که آموزش دوش گرفتن یا گذاشتن لباس های تمیز، مسواک زدن دندان ها یا شانه زدن مو در آن جا صورت می گیرد.

شاید بهتر باشد کودک خود را به داشتن دفترچه یادداشت ترغیب کنید چرا که آنان استفاده از دفترچه را بیشتر از یادآوری روی دیوار ترجیح می دهند.

پیشنهاد مطالعه:  ازدواج افراد اختلال اتیسم ، کارکردهای عاطفی و جنسی

تشویق برخی از کودکان با کلمات صورت می گیرد و برخی دیگر با دیدن تصاویری که مورد علاقه آن ها است. در هر حال عمل برنامه ریزی شده و فعالیتی که می خواهد انجام گیرد باید در مکان خود آن صورت بپذیرد.

استفاده از عناوین تصویری، برای یادگیری مواردی که ممکن است به خواندن نیاز نداشته باشد، ابزار خوبی است و هم چنین در یادآوری های تصویری به کار گرفته می شوند. و مواردی غیر کلامی را می توان با اشاره به تصاویر، در مورد آن ها صحبت کرد.

mehcom.com-تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

وظیفه را تحلیل و بررسی کنید

زمان کمی برای انجام وظیفه صرف کنید، سپس گام های ضروری برای رسیدن به هدف را مشخص کنید و هم چنین با کودک خود در گام های ساده برای رسیدن به بهترین راه و کامل شدن آن برنامه همراه شوید.

برای دانستن گام های کودک لیست تصویری از گام ها تهیه کنید. پس از آن مشاهده کودک خود و دفترچه یادداشت برای هرگام به صورت مستقل  و واداشتن به فعالیت و شناخت نوع کمک شما ضروری است.

این خط پایه است. شما در ادامه باید بر گام هایی که در حین آموزش مورد نظر است متمرکز شوید.

موسیقی درمانی و کودکان اوتیسمی

موسیقی درمانی و کودکان اوتیسمی

استفاده از گام های پیشین

اگر می خواهید نیازها و گام های آن ها را برای آموزش در امور روزمره آموزش دهید لازم است برای شروع از گام های قبلی استفاده کنید، زمانی که در آن کار مسلط شد می توان گام قبلی را با گام جدید همراه نمود.

برای مثال اگر می خواهید شستن دست ها را آموزش دهید از خشک کردن دست ها با حوله شروع کنید.

زمانی که در آن کار مسلط شد باز گام بعدی را با گام قبلی همراه کنید مانند بستن شیر آب همین کار را انجام دهید تا به آن مرحله برسدکه باید صابون را برداشته و دوباره در جای اولیه خود قرار دهد.

با انجام این فرایند گام های بعدی یادگیری یک عمل را با گام های قبلی آن عمل همراه کنید،کودک شما همیشه وظایف روزمره را به طور کامل انجام می دهد هم چنین برای وظایف بهداشتی می توان از انطباق محرک حافظه ای در انجام وظایف روزمره استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه:  درمان اوتیسم و همه انواع شیوه های درمانی مفید و کارآمد

برای مثال محرک های حافظه ای ضعیف ممکن است باعث شود پسر یا دختر شما تراشیدن موهای زائد خود در مکان های بهداشتی به سختی انجام دهد.

آموزش محرک حافظه ای برای برخی از افراد برنامه متفاوتی دارند دشوارهایی به وجود می آورد. از محرک حافظه ای می توان به این صورت استفاده کرد که کودک را برای شستن دستانش تشویق کنید که می تواند با گفتن سعی خود را بکن یا هر چیز دیگری باشد.

برای مثال مکان دست های شما با مکان دست های کودک خود در حافظه فیزیکی و فکری کودکتان هنگام انجام وظیفه های بهداشتی یکسان است. این مهارت ها را محرک حافظه ای در زمان های گذشته در فرآیندهای بی شماری انجام داده است.

mehcom.com-تاثیر اتیسم بر تمایلات جنسی

استفاده از موسیقی یا ریتم

موسیقی و ملودی یا هر ریتمی می تواند برای کمک به حافظه فرد اتیسم موثر باشد. اکثر افراد اتیستیک  می توانند ترتیب را به خاطر بسپارند.

ایجاد ریتم در کارهای روزمره، فعالیت های اولیه و ثانویه آنان و ایجاد بستری برای امکان تکرار، فرآیندی برای ثبت در حافظه (محرک) فرد اتیستیک است تا بتواند آن ترتیب را نیز در روز هایی که پیش رو دارد به صورت ماهرانه انجام دهد.

لازم به ذکر است که در ابتدای فعالیت برای کمک به حافظه نیاز به موسیقی هایی است که تاییدی باشد. چرا که آن ها موزیک را وزوزی بیش تعبیر نمی کنند پس مادر باید موزیک را با فعالیت برای کمک به تحریک حافظه فرد همراه کند.

افراد اتیستیک دارای خصوصیاتی مثل متوجه نشدن منظور شما ، نداشتن گفتار، نداشتن حالات چهره ای و بدنی، اجتناب از تماس چشمی، پدیداری استدلال منطقی، لج بازی یا رفتار جنگجویانه، عدم درک قضاوت درست، توانایی شناخت ضعیف در تجربیات، داشتن اضطراب بالا یا ناکافی هستند.

اما در اغلب انسان ها این خصوصیات کم یا زیاد وجود دارد. پس ما والدین، مربیان و افرادی که به هر نحو در آموزش این افراد سهیم هستیم.

با دید منفی(نداشتن) ، برخی از خصوصیات را جستجو نکنیم بلکه با دید مثبت(داشتن به) برخی از خصوصیات که این افراد از آن ها بهره مند هستند ولی ما به هر نحو به آن ها توجه نداشته یا هم پوشی آن ها را مورد ادراک قرار نمی دهیم، بنگریم.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×