"> با کودک ترسو چکار کنم ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

با کودک ترسو چکار کنم ؟

با کودک ترسو چکار کنم ؟ ویژگیهای شخصیتی کودک ترسو و خجالتی – چطور کودک ترسو می شود؟ نحوه اصلاح و تغییر رفتار کودک ترسو – برای درمان ترس کودکان چه زمانی به یک مشاور خوب کودک و نوجوان مراجعه کنیم ؟

با کودک ترسو چکار کنم ؟

با کودک ترسو چکار کنم ؟

کودک ترسو

خصوصیات یا ویژگیهای شخصیتی کودک ترسو :

1. بعضی اوقات به شکل ناگهانی هراسان و مایوس شده و غالبا مضطرب و نگران است.

2. آرام و ساکت است و هیچگاه ریسک نمی کند.

3. برای انجام کار ثباتی نشان نمی دهد.

4. به مسائل اخلاقی توجه زیادی دارد.

5. کودک از احتمال وقوع مرگ یا آسیب رسیدن به افراد دیگر هراس دارد.

پیشنهاد مطالعه: با دزدی کودکان چه کنیم ؟ و نحوه برخورد با آن

چطور کودک ترسو می شود؟

داشتن پدر و مادر ترسو یا وجود فرد ترسوی دیگری در خانواده و یا احتیاط و محافظه کاری بیش از حد والدین یکی از علل گرایش کودک بدین رفتار محسوب می شود.

سرگذشت های غم انگیز در زندگی کودک نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده به علاوه تنبیه کودک در منزل آن هم با شدت زیاد می تواند در ایجاد زمینه های ترس در کودکان و بچه ها موثر باشد.

همچنین از سایر موارد تاثیر گذار در ایجاد ترس در فرزندانمان می توان، تهدید او از جانب دوستان و همبازی ها و ترس و وحشت از مدرسه را نیز به عنوان دلایلی برای این معضل رفتاری در کودک دانست.

در ضمن عدم رشد کافی کودک به لحاظ عاطفی نیز مزید بر علت خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:  با کودکم چگونه رفتار کنم ؟

پیشنهاد مطالعه: مجموعه کامل ترس اضطراب وحشت دکتر فرهنگ هلاکویی

نحوه اصلاح و تغییر رفتار کودک ترسو

کودک با ویژگی” ترسویی” نیازمند توجه بی ریا و صمیمانه و معطوف به خود است، او عاشق انجام کار کم خطر می باشد.

بنابراین نباید فرصت انجام آنها را از او بگیرید، به کودک بقبولانید که بسیاری از ترس ها خیالی هستند و به طور حتم بهبود می یابند.

می توان کودک ترسو را تشویق به نوشتن مطلبی (انشاء) درباره ترس هایش کنید و هنگامیکه کودک احساس ترس می کند باید مورد حمایت شما واقع شود .

ذکر این نکته ضروریست که وظایف محوله به کودک به طور قطع باید درحد توانایی او باشد و یا به عبارتی کودک به آسانی از عهده انجام آن به نحو احسن برآید تا بدین وسیله شاهد افزایش اعتماد به نفس در کودک ترسو باشیم.

چنانچه توصیه های فوق در فرایند رفتاری کودک شما موثر واقع نشد، می توانید جهت گسترش دانش خود درباره ترس و اضطراب مجموعه کامل ترس اضطراب وحشت دکتر فرهنگ هلاکویی را تهیه نمایید.

و در یک فرصت معین به مرکز مشاوره و روان شناختی معتبر و خوب مراجعه کنید.

شاید شما به دنبال این کلید واژه ها بوده اید:

کودک ترسو و خجالتی- ترس کودک از همسالان- ترس کودک از کودکان دیگر- ترس کودک از صدای بلند- ترس در کودکان زیر 3 سال-ترس در کودکان دبستانی- آموزش شجاعت به کودکان- ترسو بودن نوزاد

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×