"> اوتیسم چیست ؟ اوتیسم به زبان ساده - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

اوتیسم چیست ؟ اوتیسم به زبان ساده

اوتیسم چیست ؟ اوتیسم به زبان ساده ، مشخصه اصلی اوتیسم ،شناختن برخی از مهمتری علائم بیماری اتیسم .

تعریف اوتیسم چیست ؟

اوتیسم در کودکان عبارت است از ناتوانی کودک در برقراری ارتباط با مردم یا موقعیتها . کودکان اوتیستیک اغلب به عنوان کودکان آرام اشتباه گرفته می شوند زیرا توقعات زیادی از والدین خود ندارند .

بعد از نوزادی[1] هیج وابستگی نسبت به اشخاص نشان نداده ، بر عکس به اشیا مکانیکی وابسته می شوند  ( آزاد ، 1384 ) .

اوتیسم چیست ؟ اوتیسم به زبان ساده

اوتیسم چیست ؟ اوتیسم به زبان ساده

علایم اوتیسم چیست ؟

خیلی مهم است که دقت داشته باشیم که اختلال اوتیسم به وسیله مجموعه ای از علایم تشخیص داده می شود نه فقط یک علامت .

مشخصه اصلی اوتیسم نقص در واکنشات اجتماعی ، ارتباطات ، توجه محدود شده و رفتار های تکراری است دیگر مشخصات مثل اختلال در خوردن و … برای تشخیص مهم هستند اما ضروری نیستند ( فیلیپک[2] ، 1999 ) .

کودکان اوتیسم از بسیار باهوش تا به شدت عقب مانده

کودکان اوتیسم از بسیار باهوش تا به شدت عقب مانده

بیماری اوتیسم به عنوان اختلالی که اصولا ظهور آن قبل از 30 ماهگی است تعریف شده است . کودکان اتیسمی فاقد نیرو برای ارتباط اند .

یعنی صحبت کردن را که یک کودک در مراحل اولیه رشد از طریق ایجاد اصوات شروع می کند در کودکان اوتیستیک کمتر به چشم می خورد .

در کودکان اوتیستیک  مسن تر ، لالی عاطفی[3] یعنی فقدان کامل تکلم ، بسیار عادی است .

همچنین تحقیقات نشان داده است که آنان منفی گرا هستند ، زیرا پشت خود را به دیگران می کنند یا فعالانه در برابر آنان مقاومت می کنند . آنان روزهای خود را به نحوی می گذرانند که گویی در رویا هستند . آنان

اوتیسم به وسیله مجموعه ای از علایم تشخیص داده می شود نه فقط یک علامت .
ممکن است اشیاء مخصوص از قبیل درهای شیشه را ساعتها بچرخانند یا انگشتان خود را به طور پیوسته در برابر صورتشان حرکت دهند ( آزاد ، 1384 ) .

پیشنهاد مطالعه:  تاثیر ژن Shank3 در بیماری اتیسم چیست ؟

فهرستهای تشخیصی اصلی در مورد کودکان اوتیستیک مورد استفاده واقع می شود ، فهرست تشخیصی دیسلند برای کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری ( ریملند[4] ، 1964 ) و سیستم تشخیصی بریتیش و رلینگ[5] است ( کریک[6] ، 1961 : لوتر[7] ، 1966 : اگورمن[8] ، پولن[9] و اسپنسر[10] ، 1959 )  .

هر چند دامنه نمرات هوشی کودکان اوتیسم از بسیار باهوش  تا به شدت عقب مانده تغییر می کند ، حدود 80 درصد آنها عقب مانده اند .

در دوران کودکی حدود دو سوم افراد اوتیسم به شدت ناتوانند و نمی توانند از خودشان مواظبت کنند ، اما 5 الی 17 درصد آنها در جامعه روی پای خود می ایستند ، کار می کنند و نوعی زندگی اجتماعی دارند .

نمرات آزمون هوش کودکان اوتیستیک همانند سایر کودکان ، پیشرفت تحصیلی ، اشتغالات آینده ، و وضعیت اجتماعی آنها را پیش بینی می کند ( ساراسون ، 1383 ) .

[1] Neonate

[2] Filipek

[3] Mutism

[4] Rimland

[5] British working party diagnostic system

[6] creak

[7] Lotter

[8] O”corman

[9] Polan

[10] Spencer

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×