"> انتخاب همسر اینترنتی ، درست هست یا خیر ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

انتخاب همسر اینترنتی ، درست هست یا خیر ؟

انتخاب همسر اینترنتی ، درست هست یا خیر ؟

انتخاب همسر اینترنتی ، درست هست یا خیر ؟

انتخاب همسر اینترنتی

انتخاب همسر اینترنتی که موضوعی فریبنده و به ظاهر به روز می باشد یکی از مسائلی هست که روز به روز برای دختران و پسران جوان آماده ازدواج جذاب تر شده است .

در این میان دختران و پسران با انگیزه های متفاوتی اقدام به انتخاب همسر اینترنتی می کنند . مثلا پسران جوان در بیشتر مواقع در اصل برای لذت جویی و مسائل جنسی اقدام به چت و گفتگو و … در اینترنت و شبکه های مجازی می کنند اما این کارشان را در لفافه انتخاب همسر اینترنتی موجه جلوه می دهند. خوب دخترهای جوان هم با این ترفند بهتر در دام مجازی آنها گرفتار می شوند.

اما دخترهای جوان گاهی بخاطر اینکه خواستگار مناسب به صورت سنتی در خانه آنها را نزده و یا خواستگارهای آنچنانی که آنها می خواسته اند را نیافته اند . با کمی چاشنی شور و هیجان جوانی می خواهند شانس خود را در فضای مجازی امتحان کنند.

که این نیز معمولا توهمی بیش نیست وقتی که در دنیای واقعی انتخاب همسر مناسب اینقدر مشکل است مطمئنا در فضای مجازی هزاران بار بیشتر چرا که همه چیز مجازی می شود حتی همسرمان و آرزوهایمان !

البته ما اصلا منکر این نیستیم که در موارد بسیار محدودی دختران و پسرانی هستند که نیتشان خیر است از انتخاب همسر اینترنتی !

به تمام جوانان دختر و پسر توصیه می شود که اصلا دست به انتخاب همسر اینترنتی نزنند ! مگر اینکه :

اول : از همان ابتدا با اطلاع خانواده مخصوصا پدر خانواده و مادر باشد.

پیشنهاد مطالعه:  ویژگی ازدواج موفق چیست ؟

دوم : روند انتخاب همسر اینترنتی خیلی سریع از دنیای مجازی به دنیای واقعی و  بازهم تحت نظر مستقیم پدر و مادر باشد.

توصیه موکد به دختران درباره انتخاب همسر اینترنتی :

مراقب تمام آن موردهای خوب که در اینترنتی و شبکه های مجازی پیدا می کنید ، باشید ! چرا که آن پسرهای خوب ! هستند که موفق شده اند نظر شما را به خودشان جلب کنند و به خواسته های شاید نامشروعشان برسند.

ازدواج سنتی بهتر و زیباتر از ازدواج اینترنتی
دكتر سیما فردوسی پور، روانشناس با اشاره به این نكته كه راه اندازی مراكز همسریابی باید تخصصی باشد، به تهران امروز می گوید:‌ «در صورتی كه در این مراكز از كارشناسان و متخصصان امر ازدواج استفاده نشود، مراجعه افراد سود جو و فرصت طلب به این مراكز و انجام رفتارهای نا‌به‌جا می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای خانواده، جامعه و جوانان به همراه داشته باشد.»

وی رسیدن به بلوغ دینی، فكری، اجتماعی و فرهنگی را لازمه یك ازدواج مناسب و آگاهانه عنوان كرده و می گوید:«‌ انجام مدیریت مناسب در زندگی خانوادگی از طرف زن و مرد و قبول مسئولیت‌های زندگی از طرف آنها یكی از علائم بلوغ برای ازدواج است.» به عقیده وی: «زیباترین نوع ازدواج ازدواج‌های سنتی است.اما در سال‌های اخیر ازدواج‌های غیر سنتی در جامعه رواج پیدا كرده و گاهی فرزندان بدون كسب اجازه از والدین اقدام به تشكیل خانواده می‌كنند كه مطمئنا این ازدواج‌ها خیلی زود به جدایی منجر می‌شود.»

حضور خانواده در تمامی مراحل از ثبت درخواست تا احتمال ازدواج بین دو جوان از دیگر نكاتی است كه فردوسی پور به آن اشاره كرده و می‌گوید: ‌« حضور خانواده در تمام مراحل حضور تا ازدواج در مراكز همسریابی باعث می شود تا مشكلاتی كه ممكن است در این مراكز و در اثر آشنایی دو جوان به وجود بیاید، كمتر شود اما در صورتی كه خانواده ها اطلاعی از حضور جوانانشان در این مراكز نداشته باشند مشكلات متعددی برای خانم‌ها و دخترانی كه به این مراكز مراجعه می‌كنند به وجود می‌آید.»

پیشنهاد مطالعه:  با چه دخترانی نباید ازدواج کرد !

حضور مشاوران و روانشناسان موضوع دیگری ‌است كه فردوسی پور به آن اشاره كرده و می‌گوید:‌ «در این مراكز باید مشاوران و روانشناسان وجود داشته باشند كه از لحاظ علمی موضوع را بررسی كنند و ببینند دو نفری كه قرار است با هم ازدواج كنند صلاحیت ازدواج با هم را دارند یا نه؟»

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×