"> ازدواج موقت دختر باکره - آسیب ها و مشکلات - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ازدواج موقت دختر باکره – آسیب ها و مشکلات

ازدواج موقت دختر باکره

در مطلب قبل با عنوان ازدواج موقت یا صیغه موقت خوب است یا بد ؟  به موضوع ازدواج موقت پرداختیم . اما گاهی برخی از دختران می خواهند بدانند آیا برای آنها هم ازدواج موقت جایز می باشد یا خیر ؟ از طرفی هم برخی از مردان برای بهره بردن از دختران باکره از در دوستی در می آیند و برای موجه جلوه دادن خواسته های نامشروع خود و درهم شکستن مقاومت دختران باحیاء و عفیف ، ازدواج موقت دختر باکره را امری شرعی و عقلی برمی شمارند. در این مطلب به موضوع مشکلات و آسیب هایی که در ازدواج موقت دختر باکره وجود دارد پرداخته شده است. پس از شما می خواهیم که با ما همراه باشید:

ازدواج موقت دختر باکره - آسیب ها و مشکلات

ازدواج موقت دختر باکره – آسیب ها و مشکلات

آسیب های ازدواج موقت برای دختران:

دختران باکره، در برابر مشکلات ناشی از ازدواج موقت ، آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند. و این کار آبرو و آینده آنها را در برابر یک ازدواج پایدار و دائم تهدید می کند. لذا آنها بیش از هر چیزی باید، درباره این سختی ها بیندیشند و تلاش کنند، و در برابر هر گونه عکس العمل جنبی زودگذر مقاومت نمایند.

علامه سید محمد حسین فضل الله می گوید:

«ما به ویژه به دختران باکره توصیه نمی کنیم که به تجربه ازدواج موقت دست بزنند، حتی اگر به آن نیاز داشته باشند. زیرا در آینده به دلیل عادت به آن، یا برخی حالات پیش بینی نشده، یا حساسیتهای اجتماعی که برای آبروی آنان زیانبار است، آثار منفی فراوانی بر روحیه آنان خواهد گذاشت و دیدگاه جامعه را نسبت به آن ها و فرصت های ازدواج را برای آن ها دستخوش تغییر می سازد. زیرا جوانان معمولا میل ندارند با دختری ازدواج کنند که قبلا با جوان دیگری تجربه جنسی، هر چند غیر کامل داشته است. ما شاهد بوده ایم که ازدواج هایی بر اثر پی بردن شوهر به ارتباط همسرش با فرد دیگر پیش از او، بر هم خورده است.»

پیشنهاد مطالعه:  ازدواج موفق

مشکل دیگر ازدواج موقت دختر باکره :

رابطه جنسی طبیعی بین زن و شوهر از عوامل مهم استحکام و دوام زندگی زناشوئی و مایه ایجاد روابط احساسی و عاطفی بین آن ها است و دختر جوانی که فعلا به نوعی این نیاز جنسی را ارضاء می کند، امکان دارد که بعدها که ازدواج دائم کرد، دچار اختلال روانی ـ جنسی شده و نتواند به خوبی همسرش را ارضاء و اشباع کند.[1] و این را همه می دانند که اولین آغوش، دلپذیر ترین نوع رابطه هاست و چشم هر مرد و زنی همیشه به دنبال آن است.

توجه:

هرچند ازدواج موقت حلال است، اما به دلیل مشکلات بسیار زیاد آن حتی الامکان دختران جوان نباید دنبال آن نباشند، و به توصیه اکید اسلام، یعنی عفت جنسی و حفظ پاکدامنی و کنترل میل جنسی، (از طریق تقوا،روزه گرفتن و …)باشند و مهمتر از همه، هرچه زودتر به ازدواج دائم اقدام کنند، تا این که به سعادت و کامیابی و خوشبختی واقعی نایل آیند و تنها در صورت مصون بودن از مشکلات فوق و برای حفظ ایمان به آن اقدام کنند.

نکته های مهم :

  1. اگر چه ازدواج موقت امری است شرعی اما نمی توانیم به جهات عرفی آن بی اهمیت باشیم. گاهی عدم توجه به مسائل عرفی سبب تهمت می شود و گاهی برای افراد، به جهت عدم پذیرش اجتماعی، مشکلات و ناسازگاری ها و حتی جدال هایی پیش می آید.
  2. در این زمینه باید مراقب بود، چون بیماری های جنسی در این جا زمینه رشد و بروز زیادی دارند. بنابر این به هر کس نمی توان اعتماد کرد.
  3. عقد موقت برای هر فردی توصیه نمی شود، برخی افراد که ظرفیت روانی محدودی دارد، در ناسازگاری های زناشویی به جای تمرکز بر حل مشکل و ناسازگاری سریع، سراغ صیغه می روند تا آنجا احساس خوشی بیشتری داشته باشند و این امر می تواند اساس خانواده به شدت ویران کند.
پیشنهاد مطالعه:  آنچه مردان می گویند تا از گفتگو با زنان شانه خالی کنند

منابع كمكی:

  1. حجّتی، احمد، در مسیر زندگی با ازدواج موقت یا دائم، ج اول، قم، مؤلف، 1370.
  2. قائمی، علی، تشكیل خانواده در اسلام، تهران، امیری، ج هشتم، 1372.
  3. عسگری، مرتضی، ازدواج موقت در اسلام، ترجمه محمد جواد كرمی، تهران، نشر مجمع علمی اسلامی، 1377.
  4. صحتی، احمد، در مسیر زندگی با ازدواج دائم یا موقت، قم،1370.
  5. تحلیلی بر روان شناسی زن در ازدواج موقت، طلعت رافعی،نشر دائره.

——————————————————————————–

[1]. عسگری فر، حسین، نقش بهداشت روان در ازدواج، تهران. گفتگو، 1380، ص 161.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×