"> ازدواج دخترم با پسر اهل حق درست هست یا نه ؟ مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ازدواج دخترم با پسر اهل حق درست هست یا نه ؟

یکی از مادران سوالی را درباره ازدواج دختران و پسران که دین و یا مذهب مختلفی دارند پرسیده اند که سعی می شود به آن پاسخ داده شود .

سوال :

ازدواج دخترم با پسر اهل حق درست هست یا نه ؟

جواب :

قبل از هر چیز باید گفت که جواب زیر از نظر مباحث روانشناسی و خانوادگی می باشد نه از نظر شرعی ، چرا که حکم شرعی اینگونه مسائل را باید از مراجع محترم تقلید دریافت نمایید.

ازدواج دخترم با پسر اهل حق درست هست یا نه ؟ -مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

ازدواج دخترم با پسر اهل حق درست هست یا نه ؟ -مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

یکی از مسائلی که گاها خانواده ها با آن مواجه می شوند این است که دختر و پسری می خواهند با هم ازدواج کنند اما از نظر دین ، مذهب و یا نژاد و کشور متفاوت هستند .

مثلا ازدواج یک مسیحی با یک مسلمان ، ازدواج یک اهل تسنن (سنی) با اهل تشیع (شیعه) ، ازدواج ایرانی با یک تبعه افغانی ، آمریکایی، لهستانی و …

این گونه ازدواج ها که از دو فرهنگ متفاوت یا مذهب و دین متفاوت و یا کشور متفاوت می باشند با توجه به اینکه اختلاف فرهنگی و عقیدتی زیادی در آن ها وجود دارد بهتر است انجام نشود .

اول ازدواج بعد عاشقی

فکر می کنید دختران و پسرانی که داستان ازدواج شان در عرض چند ماه و چند سال به اتمام می رسد . از همان روز اول عاشقی و خواستگاری با هم تعهد کرده بودند که چند ماه بعد از هم جدا شوند . مسلم است که چنین نیست . اگر از کسانی که طلاق گرفته اند بپرسید که :

پیشنهاد مطالعه:  با چه دخترانی نباید ازدواج کرد !

چرا ازدواج کردند که حالا طلاق بگیرند ؟ می گویند اولش خوب بود بعد فهمیدم بدرد زندگی مشترک نمی خوره ! اشتباه کردم بیشتر باید تامل می کردم ؟ فکر می کردم تا آخر عمر عاشق هستیم …

آیا این مسائل به ما گوشزد نمی کند که ازدواج و زندگی مشترک موفق فراتر از آنچیزی است که قبل از ازدواج فکر می کنیم .

هیچ کس دوست ندارد که ازدواج موفق نداشته باشد . اما وقتی که خودمان را و خواسته های خودمان را فقط ببینیم و به نظرات و تجربیات دیگران کاری نداشته باشیم . احتمال مشکل در ازدواج و زندگی مشترک بیشتر می شود.

پس اول باید با چشم باز همسر آینده خود را انتخاب کنیم و بعد عاشقش شویم نه اینکه اول عاشق شویم بعد بخواهیم شرایط ازدواج را فراهم نماییم.

همسانی دختر و پسر در ازدواج

برای داشتن زندگی خوب و موفق باید به شرایط و معیار های انتخاب همسر توجه ویژه ای داشته باشیم . در اسلام برای ازدواج دختر و پسر مسئله هم کفو بودن مطرح می شود و آن به این معنی است که دختر و پسر برای ازدواج از هر لحاظ (دین ، مذهب ، شرایط مادی ، سطح اجتماعی ، هوش ، تحصیلات و … ) که می توان مشخص کرد باید تا حد امکان یکسان و در یک رده باشند .

هرچه همسانی و به قول اسلام کفویت بیشتر باشد زن و مرد در زندگی مشترک تفاهم بیشتری دارند و در نتیجه رسیدن به یک خانواده برتر و موفق امکان بیشتری میابد. پس بسیار مهم است که در ازدواج از نظر تمام شرایط دختر و پسر با هم همسان یا همکفو باشند پس در مورد ازدواج با یک فرد از مذهب دیگر ، دین دیگر و یا کشور دیگر و حتی از شهر یا فرهنگ دیگر نیز باید بسیار محتاطانه عمل کرد.

پیشنهاد مطالعه:  اشتباهات دوران نامزدی - 10 اشتباه رایج در دوران نامزدی

مطالب دیگر برای  مطالعه بیشتر :

ملاک های انتخاب همسر از نظر دکتر هلاکویی

تست قبل از ازدواج برای انتخاب همسر بهتر

چند اصل مهم در انتخاب همسر

معیارهای انتخاب همسر مناسب برای ازدواج

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×