"> آیا خرید اسباب بازی های جنگی ، کودکان را خشن می کند ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آیا خرید اسباب بازی های جنگی ، کودکان را خشن می کند ؟

آیا خرید اسباب بازی های جنگی ، کودکان را خشن می کند ؟

آیا خرید اسباب بازی های جنگی ، کودکان را خشن می کند ؟-www.mehcom.com

آیا خرید اسباب بازی های جنگی ، کودکان را خشن می کند ؟-www.mehcom.com

سوال :
آیا خرید اسباب بازی های جنگی و پلیسی از جمله تفنگ و مسلسل برای پسران، آن ها را دچار خشونت نمی کند؟

 جواب  :

خیر ، خرید تفنگ و مسلسل اسباب بازی و وسایلی مثل تانک و نفربر نظامی، آنان را جنگ طلب، خشونت طلب و بزهکار نمی کند.

بسیاری از رهبران صلح دوست جهان هم دوران کودکی خود را با همین اسباب بازی ها یا مشابه آن ها پشت سر گذاشته اند.

علاقه به این گونه اسباب بازی ها مربوط به سال های اول زندگی پسر ها است؛ همان گونه که دختران در این سنین به عروسک های مختلفی علاقه دارند؛ اما به تدریج از بین می رود و این گونه بازی ها جای خود را به فعالیت های ورزشی و مسابقه های فکری می دهد.

در خرید این گونه اسباب بازی های جنگی بر فرزند پسر خود سخت نگیرید؛ البته زیاده روی هم نکنید. اگر فرزندانمان را در دیدن فیلم های خشن تلویزیونی و ویدئویی کنترل کنیم و خود نیز در منزل، رفتار های خشونت آمیز نداشته باشیم، این مقدار اسباب بازی جنگی و پلیسی، به فرزندانمان لطمه ای نمی زند.

در صورتی باید تأمل کرده، محدودیت ایجاد کنید که فرزند شما هنگام استفاده از این گونه اسباب بازی ها، رفتار های خشن واقعی از خود نشان می دهد. برای چنین کودکی به طور قطع، اسباب بازی های دیگر مناسب تر است؛ زیرا ممکن است زمینه ساز رفتار های خشن اجتماعی و بزهکاری در آینده شود.

پیشنهاد مطالعه:  تولد تا 5 سالگی- قسمت 29-جم لایف

برگرفته از کتاب نسیم مهر نوشته حسین دهنوی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق – فرزند پروری

کلمات کلیدی : خانواده موفق ,  فرزند پروری ,  آموزش خانواده ,  مجله اینترنتی ,  حسین دهنوی ,  کتاب نسیم مهر ,  اسباب بازی ,  اسباب بازی های جنگی ,  فرزند پسر ,  دختران ,  خرید اسباب بازی های جنگی ,  خرید اسباب بازی ,  پرسش و پاسخ ,  سوال و جواب

 

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×