"> آیا برداشتن رحم بر ارگاسم زنان اثر می گذارد ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

آیا برداشتن رحم بر ارگاسم زنان اثر می گذارد ؟

اینکه برداشتن رحم زنان چه عوارضی دارد ؟ و بر ارگاسم زنان چه تاثیری می گذارد موضوعی است که در این مطلب با بهره گیری از کتاب راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ارگاسم به آن پرداخته می شود.

برداشتن رحم بر ارگاسم زنان چگونه اثر می گذارد ؟

برداشتن رحم زنان و همچنین برداشتن  کامل رحم به همراه دهانه آن می تواند از سه طریق بر ارگاسم زنان تاثیر بگذارد.

اولین اثر برداشتن رحم بر ارگاسم زنان :

این عمل باعث کاهش یا قطع کامل درد و خونریزی قاعدگی می شود. اگر درد و خون قاعدگی تاثیر منفی بر روی لذت جنسی زن بگذارند. در نتیجه برداشتن رحم می تواند تجربه جنسی زن را بهبود بخشد .

دومین اثر برداشتن رحم بر ارگاسم زنان :

جراحی می تواند احساسات به دست آمده از اندام های جنسی را از طریق صدمه به اعصاب و جریان خون رسانی تحت تاثیر خود قرار دهد،

یا این که داروهای مصرفی پس از عمل جراحی می توانند بر روی فرستنده های عصبی کنترل کننده احساس جنسی در مغز و ارگاسم زنان تاثیر منفی بگذارند.

از این رو احتمال کاهش میل جنسی و احساس جنسی وجود دارد.

سومین اثر برداشتن رحم بر ارگاسم زنان :

هر نوع جراحی می تواند تاثیر روانی عمیق خود را داشته باشد.

اعصابی که احساس جنسی را از چوچوله منتقل می کنند ، معمولا با عمل برداشتن رحم آسیب نمی بینند، بنابر این در این جراحی احساس جنسی چوچوله دست نخورده باقی می ماند.

اما با این حال ، اعصابی که وظیفه انتقال احساسات را از مهبل زن را دارند، بیشتر از عمل جراحی برداشت رحم تاثیر می پذیرند و می توانند باعث کاهش توانایی در رسیدن به ارگاسم زنان شوند.

پیشنهاد مطالعه:  انحراف جنسی نامعین (nos) چیست ؟

در مواردی که برداشتن رحم به طور کامل انجام می گیرد ، احساس جنسی دهانه رحم از بین می رود، این موضوع از آن جهت قابل توجه است که برای برخی از زنان ، تحریکات مهبلی و دهانه رحم هر دو به عنوان عاملی مهم برای رسیدن به ارگاسم در زنان محسوب می شوند.

مطالعات بسیاری که در باب تاثیر برداشتن رحم بر روی لذت جنسی زنان وجود دارد، هنوز تصویر واضحی ارائه نداده اند، چرا که در این گزارشات به نواحی تحریک پذیر جنسی زن که هر یک از زنان به آن حساس هستند و همچنین نواحی مختلفی که تحت تاثیر جراحی قرار می گیرند، پرداخته نشده است.

برداشتن رحم چه عوارضی دارد ؟

آیا برداشتن رحم بر ارگاسم زنان اثر می گذارد ؟-www.mehcom.com

آیا برداشتن رحم بر ارگاسم زنان اثر می گذارد ؟-www.mehcom.com

آیا اعمال جراحی دیگر در اندام های جنسی بر ارگاسم زنان تاثیر می گذارند ؟

عمل جراحی برداشتن رحم ، بیش از هر نوع جراحی دیگری که روی اندام های جنسی زنان تاثیر می گذارند، مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

به طور قطع جراحی های دیگری نیز وجود دارند که می توانند بر روی ارگاسم زنان تاثیر بگذارند:

برداشتن مهبل (برداشتن پوسته بالایی مهبل که سرطانی شده است یا در برخی موارد برداشتن کل مهبل و بافت های عمقی آن از جمله چوچوله )

برش عظلانی – شکمی (برداشتن مقعد – روده . جراحی سختی که در آن مقعد ، رکتوم و روده بزرگ برای درمان سرطان در پایین ترین نواحی رکتوم یا مقعد نزدیک عضلات منقبض کننده عظلاتی که وظیفه باز و بسته کردن دهانه مقعد را دارند، برداشته می شوند).

پیشنهاد مطالعه:  تعریف ارگاسم چیست ؟ و ارتباط آن با اندازه آلت مرد، سن، زمان ...

اگر جراح بتواند پس از جراحی مقدار خون لازم را به بافت ها برساند و اعصاب آن ناحیه را نیز ترمیم کند، تاثیرات منفی ان نوع جراحی ها بر روی ارگاسم زنان کمتر می شود، اما اگر نتواند ، بیمار با اختلالات شدید جنسی مواجه می شود.

اگر شما چنین جراحی ای را پیش رو دارید، بایستی جراح خود را از اهمیت روابط جنسی خود و بازیابی آن پس از عمل مطلع سازید. با این کار جراح شما دقت بیشتری را هنگام کار بر روی اعصاب و رگ ها به خرج می دهد.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق مسائل زناشوییارگاسم

منبع : کتاب راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ی ارگاسم -ترجمه دکتر منیر بیگلر بیگی و احمد خالقی لکموج

 

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×