"> چگونه همسرمان را شاد کنیم ؟ -خانواده شاد مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چگونه همسرمان را شاد کنیم ؟

مهکام-چگونه-همسرمان-را-شاد-کنیم

چگونه همسرمان را شاد کنیم ؟

چگونه زن یا شوهر مان را شاد کنیم ؟

چگونه همسرمان را شاد کنیم ؟

زنان و مردانی که به زندگی مشترکشان بهای لازم را می دهند مطمئنا باید به داشتن خانواده شاد نیز بیاندیشند. زندگی مشترک زمانی زیبایی و لذت نصیبمان می کند که به عنوان یک زوج بتوانیم شادی را به همدیگر تقدیم کنیم . بنابراین رابطه مثبت زناشویی می تواند دست مایه شادی و در غیر این صورت منبع بزرگ رنج و تالم باشد. زندگی زناشویی همراه یا بدون عاطفه مناسب با آن، كامل ترین شكل تصور از بهشت و جهنمی است كه ما در زندگی قادر به ایجاد،به دست آوردن و یا رسیدن به آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، همه زوج ها دوست دارند زندگی مشترک شادی با هم داشته باشند، اما باید بدانند که شاد زیستن هم مانند هر امر دیگر اصولی دارد. افراد مختلف و صاحب نظران گوناگون از شادی و شاد زیستن برداشت ها و تعاریف مختلف دارند. مثلا ارسطو می گوید؛ مردم عادی لذت را شادی فرض می كنند، افراد موفق عملكرد خوب را برابر شادی می شمارند و دانشمندان زندگی متفكرانه و جستجوگرانه را معادل شادی می دانند.

  • جان لاك معتقد است كه شادی بستگی به تعداد لذات زندگی دارد.
  • “مك گیل” شادی را به لذت های تمایلات ارضا شده مربوط دانسته است.
  • برتراندراسل می گوید: رغبت همگانی ترین نشانه شاد زیستن است.

ولی می توان تعریف دیگری از شادی داشت. شادی عبارت است از احساس خوشبختی پایدار در زندگی شخصی، مفید بودن برای تحقق آرزو و رفع نیازهای عمومی، یعنی انسانی شاد است كه از زنده بودن خود احساس خوشبختی و رضایت كند و دیگران از زندگی او سود ببرند.

پیشنهاد مطالعه:  روابط سالم در خانواده دلیل داشتن خانواده شاد

پرسش اصلی این است که چگونه می توانیم با همسرمان شاد زندگی كنیم ؟ این سوال با فراوانی بسیار بالا در بین افراد مطرح می شود. چون همه ما شادی را دوست داریم و آن را زیربنای سلامتی خود و جامعه می دانیم. با عنایت به محوریت زن و مرد در ایجاد زندگی شاد در خانواده و با توجه به این كه خانواده شاد، جامعه شاد را ایجاد می كند.

چگونه شوهرمان را شاد کنیم ؟

بی تردید افكار شاد، ما را شاد می كند، اما افكار بد، حالمان را خراب می كند. زن باید بداند به خاطر خوشبختی خودش هم كه شده باید شوهر شاد و خوشبختی داشته باشد. برای رسیدن به این هدف، یك لبخند هم كفایت می كند. به طور یقین نمی توانیم شوهرمان را تغییر دهیم. زیرا شخصیت او شكل گرفته است. پس سعی كنیم كه او را همان طوری كه هست بپذیریم. از تشویق كردن او  در انجام مسئولیت های اجتماعی، شخصی و زندگیش غفلت نورزیم. مطمئن باشیم كه قهرمان ساختن از او در همه شئونات زندگی  به نفع ماست. با او حرف بزنیم، به اتفاق هم راه برویم، به حرفهایش گوش بدهیم، او را بفهمیم، این ها رمز شادمانی او هستند.

اگر می خواهیم شوهرمان را شاد و خوشحال كنیم، ابتدا خودمان را شاد كنیم . با شادی به كار او نگاه كنیم تا او هم از كارش راضی بشود و بدانیم كه كسی كه از كارش راضی باشد مسرور و شاد می شود. همسرمان را دست كم نگیریم، زیرا برداشتی كه ما از همسرمان داریم روی رفتار او، به خصوص در حضور ما اثر می گذارد.

پیشنهاد مطالعه:  گزیده ای از سخنان دکتر فرهنگ هلاکویی درباره شادی و خوشبختی

وقتی همسرمان حتی در سالمندی به ما هدیه ای می دهد به او نگوییم این چه كاری است كه با این سن و سال انجام می دهی؟ بلكه به گرمی از او تشكركنیم و خداوند را سپاسگزار باشیم كه به ما چنین همسری را داده است. با تبسم و آراستگی از همسر مان استقبال كنیم همسرمان بعد ازخداوند آرامش دهی را از ما می خواهد. سعی كنیم سوتفاهم ها را كنار بگذاریم و حداقل یك روز در هفته را با هم باشیم.

چگونه زنمان را شاد کنیم ؟

اگر فرض را براین بگذاریم كه در سن 25 سالگی ازدواج كنیم، می توان نتیجه گرفت كه حدود 50 سال یا بیشتربا فرض برخورداری از عمر طبیعی با زنمان زندگی می كنیم، پس به این بیندیشیم كه با شاد كردن همسرمان خودمان هم شاد و خوشبخت خواهیم بود، برای این كار باید سعی كنیم در خودمان عادات بهتر ایجاد كنیم. مثلا قبل از این كه میهمان دعوت كنیم موضوع را با او در میان بگذاریم، به او فرصت كافی برای تدارك میهمان بدهیم، در مسایل عقلانی و منطقی با زنمان موافقت كنیم، اشتباهات خود را بپذیریم، اشتباه پذیری كسر شان و امتیاز دادن نیست، بلكه اشتباه بهترین آمو زگار انسان است. سعی كنیم بخندیم و به همراه ما زن ما هم بخندد، بدانیم كه خوشحال كردن زن هنر است نه علم، اگر علم بود همه می توانستند كسب كنند، اما هنر ریشه ذاتی و درونی دارد و به همین جهت اثر آن ماندگارتر است.

از تلاش همسرمان قدردانی كنیم، در تصمیم گیری به او كمك كنیم شرایطی را فراهم كنیم كه استعدادهایش را نمایان كند و با بهره گیری از قدرت تعریف و تمجید ما بدرخشد. به جای هدایای گران قیمت، برای زنمان وقت صرف كنیم، به گفته هایش گوش دهیم و حتی اجازه دهیم فریاد بكشد تا از این طریق به آرامش برسد، محبت خودمان را به زبان بیاوریم و حتی به مادر همسرتان بگویید كه دخترش را دوست دارید، فراموش نكنیم كه حال و هوای عاشقی تا زمانی بر فضای خانواده ما حاكم خواهد بود كه رفتار ما با همسر مان مانند رفتار روزهای آشنایی و نا مزدیمان باشد. یقین بدانیم كه هر چه در خانه شاد تر باشیم و ارتباط بهتری با همسرمان داشته باشیم انرژی بیشتری داریم تا صرف كارمان كنیم و به این وسیله در كارمان نیز موفق تر خواهیم بود.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه شادی در کودکان را تقویت کنیم؟

قلب زنتان را تسخیر کنید ؟

زنان نیاز به صحبت كردن دارند، مردی كه با زنش صحبت می كند و به حرفهای او گوش  می دهد قلب زنش را تسخیر می كند، بارها شاید شنیده باشیم كه خانممان می گوید”فقط می خواهم حرفم را بشنوی و آنچه را می كویم درك كنی و به احساس من اهمیت بدهی” این جمله و امثال آن بیانگر ابراز نیاز درونی وی است. پس به همسر مان توجه كنیم تا شادی در فضای زندگی ما پراكنده شود.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده شاد و خوشبخت ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×