"> چگونه زوجین با هم کنار بیایند؟ برگرفته از کتاب هفت اصل اخلاقی در ازدواج - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چگونه زوجین با هم کنار بیایند؟ برگرفته از کتاب هفت اصل اخلاقی در ازدواج


چگونه زوجین با هم کنار بیایند؟ برگرفته از کتاب هفت اصل اخلاقی در ازدواج نوشته یکی از شهیرترین اساتید و روانشناسان، آقای دکتر جان گاتمن می باشد، که قبلا نیز از این استاد مطالبی در وبسایت مشاوره آنلاین مهکام منتشر شده است.

چگونه زوجین با هم کنار بیایند؟ برگرفته از کتاب هفت اصل اخلاقی در ازدواج

از سوی دیگر زوجهایی که زندگی زناشویی موفقی دارند در مقایسه با کسانی که طلاق میگیرند با زندگی زناشویی ناخوشایندی دارند بیشتر عمر میکنند.


یکی از پیام های مهم این یافته ها این است که نباید بخاطر فرزندانمان در یک ازدواج بد باقی بمانیم. به سود بچه ها نیست در خانواده هایی که پدر و مادر رفتا خصمانه دارند بزرگ شوند ،در این شرایط یک طلاق آرام به سود بچه ها تمام میشود.

ولی متاسفانه طلاق به ندرت صلح آمیز است.و چون خصومت میان والدین بعد از جدایی هم ادامه میابد فرزندان طلاق هم ، به اندازه فرزندانی که پدر و مادرشان پیوسته با هم رفتار خصمانه دارند حال و روز بدی دارند.


**عصبی بودن و روان رنجوری با عشق منافات نداره و کلید یک ازدواج موفق و شادمان در داشتن یک شخصیت نرمال نیست ،بلکه مهم این است کسی را پیدا کنید که با او جور دربیایید ؛نکته اینجاست که روان رنجوری لزوما یک ازدواج را متلاشی نمیکند .مهم این است که به این حالات شخصیتی چگونه برخورد میکنید.

قاعده این در ازای آن


قاعده “این در ازای آن “. تنها در ازدواجهای بد رعایت میشود.


وقتی یک زوج کارشان به انتهای ازدواج و به آستانه طلاق میرسد ،متاسفانه از مشاوره و راهنمایی های نامناسب بسیاری از مشاورانی که قصد خیر هم دارند برخوردار میشوند .آنها به زوجها توصیه میکنند از طریق گفتگو اختلافات خود را از میان بردارند ،اما این برخورد اشتباه است.

پیشنهاد مطالعه:  آموزش خانواده در کارگاه عملی پیامبر (ص)

من در نهایت بعد از ۱۶سال مطالعه به این نتیجه رسیدم : راه نجات ازدواج این نیست که چگونه با اختلافات برخورد کنید ، بلکه مهم این است که وقتی با هم اختلافی ندارید و مشکلی در میان نیست ،چگونه با هم کنار می آیید.


چگونه زوجین با هم کنار بیایند؟

۱نقشه های مهر و محبت خود را بهبود ببخشید


قدرت در دانستن است ، وقتی زن و شهر درباره آنچه همسرشان دوست دارد و یا درباره نگرانیها و هراسها و استرسهای یکدیگر اطلاعی ندارند با مشکلاتی روبرو میشوند .زوجهایی که درباره یکدیگر نقشه های عشقی مفصل دارند به راحتی بیشتری میتوانند با حوادث پر استرس مانند تولد نوزاد و اختلافات زناشویی کنار بیایند.


۲بر محبت و تحسین هایتان بیفزایید


محبت داشتن و تحسین کردن دو عنصر مهم در حفظ روابط زناشویی هستند.



۳بجای فاصله گرفتن به یکدیگر نزدیک شوید


صمیمیت لازمه حفظ زندگی زناشویی است.


۴بگذارید همسرتان بر شما نفوذ کند



مردانی که اجازه میدهند زنانشان بر آنها نفوذ داشته باشند ،ازدواج شادمانه تری دارند و زنانشان برخوردهای خشمگینانه کمتری دارند .آمار نشان میدهد وقتی مردی حاضر نیست قدرت را با زنش سهیم شود به احتمال ۸۱درصد ازدواج او با مشکل روبه رو میگردد. زنان در اغلب موارد به مردانشان اجازه نفوذ را میدهند.


تضادهای مربوط به ازدواج از ناراحتیهای پیش پا افتاده گرفته تا مسایل پیچیده ،تنها در یکی از این دو مقوله میگنجند : آنها یا فیصله پیدا میکنند و برطرف میشوند و یا همیشه وجود دارند و برای همیشه بخشی از زندگی شما خواهند بود

**علی رغم آنچه اکثر درمانگرها به شما میگویند ،مجبور نیستید اختلافات عمیق و بزرگ زناشویی خود را به منظور شکوفایی و بهبود زندگی حل کنید .

پیشنهاد مطالعه:  باربارا دی آنجلیس : برای کنار همسر بودن برنامه ریزی کنید

دان ویل در کتاب خود با نام بعد از ماه عسل میگوید : زمانی که شریک زندگی ابدی انتخاب میکنید ، بدون شک سلسله ویژه ای از مشکلات غیر قابل حل را انتخاب خواهید کرد که برای ده بیست و یا پنجاه سال آینده با آن دست و پنجه نرم کنید.

درجه موفقیت ازدواجها به این بستگی دارد که مشکلات انتخاب شده توسط شما ، آنهایی باشد که شما میتوانید با آن مقابله نمایید.



***وقتی فهمیدید چرا باید گوش کنید ،درمیابید که همسرتان بیش از آنچه فکر میکردید مصالحه جو است.



***این یک حقیقت است که افراد تنها زمانی تغییر میکنند که حس کنند در اصل همانطور که هستند پذیرفته شده اند و دوستشان دارند.زمانی که مردم حس میکنند مورد انتقاد و تنفر و عدم قدردانی قرار گرفته اند ، توانایی تغییر ندارند لذا به منظور بهبود روابط زوجین ،احتیاج داریم که از طرف همسرمان پذیرفته شویم.


****فشار کار ،والدین زوجین، پول، کارهای خانه، نوزاد تازه متولد شده بارزترین زمینه های اختلافات زناشویی هستند.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×