"> چگونه خانواده شاد داشته باشیم ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چگونه خانواده شاد داشته باشیم ؟

مجله اینترنتی آموزش خانواده مهکام-happy-Family-چگونه_خانواده_شاد_داشته_باشیم_؟

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده -چگونه خانواده شاد داشته باشیم ؟

خانواده شاد و با نشاط

چگونه خانواده شاد داشته باشیم ؟ سوالی می باشد که هر پدر و مادری باید از خود بپرسد . چرا که خانواده، ابتدایی ترین و مهمترین عامل تكوین شخصیت كودكان و نوجوانان و زمینه‌ساز رشد جسمانی، اخلاقی، عقلانی و عاطفی آنان می باشد . فرزندان ما در خانواده رشد می‌كنند، بزرگ می‌شوند، صفات مثبت و منفی را یاد می‌گیرند و آنچه را یاد می‌گیرند به دیگران تعمیم می‌دهند بنابراین باید محیطی را در خانواده خود فراهم كنیم تا آكنده از صفا و شادی و نشاط باشد. شادی و نشاط دل‌ها را به هم نزدیك و ترس و بدگمانی را از ما دور می‌كند نیرو و انرژی مثبت را افزایش می‌دهد و سلامت خانواده را تضمین می‌كند. و به‌طور كلی خانوادة شاد، جامعه‌ای شاد و بانشاط و لبریز از صلح و صفا می‌سازد.

اهمیت شادی در زندگی

شادی برای زندگی انسان‌ها یك ضرورت است كه به زندگی معنا می‌بخشد و فرد را به آینده روشن امیدوار می‌كند و عواطف منفی مانند ناكامی، نگرانی، ترس، … را بی‌اثر می‌كند.

با رسیدن به شادی، بهتر می‌توانیم با مسائل و مشكلات زندگی روبرو شویم و به حل مشكلات خود بپردازیم در صورتی كه در میان غم و اندوه نه تنها مشكلی حل نمی‌شود بلكه بر مشكلات قبلی‌مان می‌افزاییم. شادی در زندگی انسان‌ها می‌تواند از رشد و نمو بیمارها پیشگیری كند و همچنین نشاط در زندگی در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی نیز اثر فراوانی دارد.

داشتن خانواده‌ای شاد سبب می‌شود فرزندانی شاد و با نشاط داشته باشیم كه پیوسته در همه زمینه موفق شوند و بدین طریق است كه بذر شادی و شادمانی را در جامعه خود می‌كاریم. یكی از راه‌های شاد بودن در زندگی، رضایت و خشنودی در برابر قضا و قدر الهی است. حضرت علی(ع) می‌فرماید:

پیشنهاد مطالعه:  در میان روز به همسرتان زنگ بزنید- نکات همسرداری

«اِن رضَیتُم بالقَضاء طابَت عیشكُمْ» غررالحكم ج3 ص66
اگر به مقدرات الهی راضی شدید زندگی شما شیرین و گوارا می‌شود.

گاهی در زندگی انسان دچار سختی‌ها، مصیبت‌ها و گرفتاری می‌شود كه حل كردن و حتی تحمل آن‌ها خارج از توان آدمی است، در این موقع باید برخدا توكل كرد و از خداوند یاری و استعانت خواست.

ویژگی‌های خانواده شاد :

خانوادة شاد دارای خصوصیاتی است كه عبارتند از:

ـ شكرگزار و قدردان نعمت‌های خدا هستند، شكرگزاری شادمانی را به همراه دارد.

ـ تفكر مثبت دارند و ارزیابی مثبت از امور خود دارند.

ـ خود را با دیگران مقایسه نمی‌كنند.

ـ قناعت كردن را در زندگی یك اصل مهم می‌شمارند.

ـ به عهد و پیمان خود پایبندند.

ـ از زحمات همدیگر قدردانی می‌كنند.

ـ زن و شوهر از ازدواج خود رضایت دارند.

نویسنده :اكرم محسنی
مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده شاد و موفق ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×