"> چگونه به فرزندم بیاموزم از خود دفاع کند ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چگونه به فرزندم بیاموزم از خود دفاع کند ؟

چگونه به فرزندم بیاموزم از خود دفاع کند ؟ آیا باید پسرم یا دخترم دیگران را کتک بزند ؟ در مقابل کتک زدن فرزندم چه باید بکنم ؟ چه چیزی باید به بچه ام آموزش بدهم تا بتواند در مقابل بچه های زورگو کم نیاورد ؟ آیا باید اجازه داد کودکان کتک بزنند ؟

چگونه به فرزندم بیاموزم از خود دفاع کند

چگونه به فرزندم بیاموزم از خود دفاع کند

چگونه به فرزندم بیاموزم از خود دفاع کند ؟

معمولا کودکان حدود دو سالگی در زمان بازی یکدیگر را هول میدهند، گاز میگیرند و یا کتک میزنند. آنها به شدت از رفتار همسالان خود خشمگین میشوند زیرا هنوز رابطه برابر را نیاموخته اند. کتک زدن در سن ٣ سالگی یا بعد از آن طبیعی نیست و نیاز به بررسی دارد.

مشاوره آنلاین مهکام

آیا والدین باید دخالت کنند ؟

این وظیفه کودکان در این محدوده سنی نیست که از خود مراقبت کنند. آنها نیاز دارند شخص بزرگسالی کنار آنها باشد تا اگر کودکی اقدام به زدن یا هول دادن دیگری کرد، فرد بزرگسال بدون داد زدن یا دعوا کردن او را متوقف کنند.

mehcom.com

اگر زد تو هم بزن

این جمله، آسیب فراوانی به کودک ما خواهد زد. تمام آموخته های فرزندتان را زیر سوال خواهد رفت و این سوال پیش می آید پس اگر کسی کار بدی کرد من هم میتوانم آنرا تکرار کنم؟

کودکی که میزند درونش لبریز از حس بد به خود و دیگران است. در حقیقت کودکی که کتک میزند از کودکی که کتک میخورد بیشتر اسیب میخورد و احساسات منفی بیشتری را درون خود احساس میکند.

پیشنهاد مطالعه:  قانونمندی کودکان ضامن داشتن خانواده موفق

به علاوه او را در خطر آسیب فیزیکی بعضا جبران ناپذیر قرار میدهید.و به کودکان خشم، مجازات و کینه ورزی را آموزش خواهد داد.

به شما توصیه اکید می کنم حتما حتما مقاله ی با دعوای کودکان چه کنیم ؟ دخالت کنیم یا نه ؟ از نگاه خانم لنزبری را مطالعه نمایید.

mehcom.com

پس چه رفتاری داشته باشیم ؟

زمانی که کار به برخورد فیزیکی رسید، به فرزندتون بیاموزید بهتر است دست خود را بالا بیاورد اگر لازم است دست طرف مقابل را بگیرد و بگوید نزن.

با آموزش این رفتار به فرزند خود، شما به او می آموزید که در رابطه با دیگران میتواند حد و مرز مشخصی قرار دهد و از خود دفاع کند. اگر طرف مقابل به کار خود ادامه داد، فرزند شما باید محیط را ترک کند.

با این کار به فرزندتان میاموزید که انسانهایی در زندگی سر راه ما قرار خواهند گرفت که دچار اختلالات رفتاری هستند، و عاقلانه ترین واکنش این است که با این افراد درگیر نشویم. ترک کردن محیط نه نشانه ترسو بودن شخص است، و نه دلیل بر بیعرضگی او میباشد، تنها نشان میدهد شخص فرق خوب و بد، و درست و غلط را میداند.

یادمان باشد :

بچه های قلدر سراغ بچه های مظلوم و ساکت میروند. روی حرمت نفس فرزندتان کار کنید.

منبع : @valedyarha

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×