"> چه کار کنیم روابطمون با همسرمون بهتر شود ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چه کار کنیم روابطمون با همسرمون بهتر شود ؟

چه کار کنیم روابطمون با همسرمون بهتر شود ؟

بهبود روابط زناشویی  با همسر

رابطه‌های عاطفی بین همسران  از طرفی بسیار حساس می باشد و از سوی دیگر درک آن‌ها نیز بسیار پیچیده و سخت است. اما نه آنقدر که زن و شوهر نتوانند روابط زناشویی و عاطفی و خانوادگی خود را تحت کنترل در بیاورند. کافی است که زن وشوهر به دنبال ایجاد فضای مهر و محبت در خانواده باشند. و همت به خرج دهند و اصول ایجاد مهر و محبت را یاد بگیرند و با تمام و جود آنها را عملی سازند. به همین منظور به چند اصل زیر در رابطه با اصول همسرداری که باید بعد از ازدواج رعایت کرد توجه کنید:

احترام احترام احترام به همسر یادتان نرود

هنگامی که دو نفر همدیگر را ملاقات می‌کنند اولین چیزهایی را که با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند جهان‌بینی، عادت‌ها و رفتارها است. تمام این ویژگی‌ها تبدیل به بخشی از وجود فرد شده‌اند و تغییر آن‌ها تقریباً غیرممکن است.
احترام به این ویژگی‌ها به رابطه شما انرژی می‌بخشد و آن را قدرتمندتر می‌کند، زیرا بدین ترتیب همسرتان به این نتیجه می‌رسد که با فردی زندگی می‌کند که وی را با همان خصوصیاتی که دارد، دوست دارد.

 به شاد کردن همسرتان بپردازید

وقتی همسرتان سفره دلش را برای شما می‌گشاید و از آرزوها و خواسته‌هایش می‌گوید، تلاش کنید تا در حد امکان در جهت خواسته‌های او پیش بروید. این امر موجب تقویت رابطه شما و همسرتان می‌گردد و علت آن نیز این است که وی در حقیقت انتظار مشارکت و پشتیبانی بی‌درنگ شما را نداشته است. بدین ترتیب همسرتان خود را بیشتر از همیشه نزدیک به شما احساس می‌کند.

سکوت را بشکنید

همه ما افرادی را دیده‌ایم که آن‌قدر زمانشان را پای تلفن می‌گذرانند که دیگر عملاً حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند. این اتفاق ممکن است در هنگام مکالمه با دوستان برایمان رخ دهد، اما نباید اجازه داد این سکوت عجیب و غریب بین شما و همسرتان نیز حاکم شود. همیشه موضوعاتی را برای این گونه لحظات در نظر داشته باشید تا بتوانید در هنگام لزوم سکوت را بشکنید.

پیشنهاد مطالعه:  60 راز همسرداری موفق-شوهرتان را قدرتمند سازید!

سپاس‌گزاری در برابر ابراز لطف همسرتان

دریافت و نشان دادن مهربانی و توجه مسئله‌ای است که به انسان حس ثبات می‌بخشد. این مرحله می‌تواند رابطه شما را کاملاً دگرگون کند. همسر شما باید بتواند ارزش عشق شما را درک کند و اگر این اتفاق در هر دو سوی یک رابطه بیفتد آن وقت است که از لحظه لحظه با هم بودن احساسی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد.

تعهد داشته باشید

گاهی ممکن است در زندگی مشاجره‌های کوچکی پیش بیایند که موجب آزردگی خاطر شوند، اما هرگز نباید اجازه دهید که این اختلافات کوچک فاصله ای همیشگی میان شما و همسرتان بوجود آورند. کاملاً محتمل است که آرا و عقاید دو تن با یکدیگر تفاوت داشته باشد و متأسفانه برخی کارها را فقط می‌توان به یک روش انجام داد. در چنین موقعیتی می‌توانید از همسرتان حمایت کنید و به جای ایجاد دلخوری به او اطمینان دهید که به این رابطه پایبندید و از او حمایت می‌کنید.

تقویت پیوند با گفتگوی کارآمد

رمز موفقیت زندگی با عشق در دراز مدت، برقراری گفتگوهایی کارآمد است. هنگامی که دو تن به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند می‌توانند از وجود تفاوت‌ها برای ایجاد پلی به سوی درک متقابل استفاده کنند. این پیوند را می‌توان از طریق صحبت در مورد احساسات، رویاها و آرزوها در مورد چگونگی یک زندگی مشترک موفق و ایده‌آل تقویت کرد.

بخشش و گذشت در مقابل همسر

ممکن است در خلال برخی اختلاف نظرها و مشاجرات، واژگانی تند و نامناسب از همسر خود بشنوید. این واژگان اثر منفی بر احساسات شما می‌گذارند. خاطرات تلخ، دیگر به همسران اجازه ارتقا سطح رابطه را نمی‌دهند. بنابراین، همسرتان را ببخشید و هرچه را که اتفاق افتاده فراموش کنید و با رویکردی مثبت به آینده چشم داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:  همسرداری | چگونه برای شوهرمان جذاب باشیم ؟

انتظارات واقع گرایانه و میل به برآوردن

بسیار طبیعی است که انتظاراتی از همسرتان داشته باشید. اما پیش از آن‌که انتظارات و خواسته‌های خود را به زبان آورید، با خود بیندیشید که اگر وی همین انتظارات را از شما داشت آیا قادر به برآورده ساختن آن‌ها بودید؟ علاوه براین، باید میان شما و همسرتان میل برابری در برآورده ساختن انتظارات یکدیگر وجود داشته باشد.

هماهنگی استانداردها و ارزش‌ها

یک روند طبیعی است؛ در ابتدای زندگی ممکن است نظرات همسرتان در مورد زندگی مشترک آزاردهنده به نظر برسد اما به تدریج در می‌یابید که او نیز برای طرز فکر خاص خود دلایلی دارد. پس به اخلاقیات و ارزش‌های همسرتان احترام بگذارید تا بتوانید ارتباط عمیق‌تری با یکدیگر ایجاد کنید.

خواسته های زناشویی همسرتان را برطرف کنید

و اما روابط زناشویی یکی از موارد بسیار مهم در داشتن یک خانواده موفق و برتر می باشد. یک رابطه زناشویی ایده‌آل می‌تواند تأثیر عمیقی بر رابطه میان همسران بگذارد. در مورد خواسته‌ها و تمایلات خود با همسرتان صحبت کنید و حرف‌های او را هم بشنوید. کمتر پیش می‌آید همسرانی که در این بخش از یکدیگر رضایت دارند، احساس نارضایتی عمومی از ازدواجشان داشته باشند.

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  همسرداری و خانواده از منظر قرآن کریم

******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »

******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام

تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »

******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×