"> چند تحقیق مهم درباره اتیسم ( اوتیسم ) - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

چند تحقیق مهم درباره اتیسم ( اوتیسم )

چند تحقیق مهم درباره اتیسم

در این مطلب به چند تحقیق مهم درباره اتیسم می پردازیم که در کشورهای مختلف دنیا انجام شده است تا هر چه بیشتر ماهیت اختلال اتیسم و همچنین راه درمان این بیماری را بتوانند کشف کنند.

چند تحقیق مهم درباره اتیسم ( اوتیسم )

چند تحقیق مهم درباره اتیسم ( اوتیسم )

چند تحقیق مهم درباره اتیسم 

تشخیص زود هنگام اتیسم توسط ام آر آی

محققان پزشکی در دانشگاه ” یوتا ” پیشرفت مهمی در زمینه تشخیص اتیسم از طریق ” ام آر آی ” انجام داده اند که می توان یک گام مهم در تشخیص زود هنگام این اختلال در کودکان به حساب آورد.

با این تشخیص زود هنگام می توان درمان این کودکان را به بهترین وجه انجام داد.

این تحقیق در پانزدهم اکتبر سال 2010 در سایت ” سربال کورتکس ” ارائه گردید. در این تحقیق ، محققان به رهبری پزشکان متخصص معروف مغز و اعصاب مانند ” دکتر جفری اس اندرسون ” از روش ” ام آر آی ” استفاده کردند .

متوجه شدند که در کودکان اتیستیک نیمکره های چپ و راست مغز با یکدیگر ارتباط و تبادل اطلاعاتی کامل و درست ندارند.

نواحی که در این بررسی به صورت ارتباط غیر عادی مشخص شدند عبارت بودند از قسمتهایی که با حرکات بدنی ، توجه ، تشخیص حالات صورت ، و رفتار های گروهی و اجتماعی ارتباط داشتند.

” ام آر آی ” به عمل آمده از افراد عادی نشان می داد که این نواحی در دو طرف مغز آنها دارای ارتباط عادی بودند.

در این باره دکتر اندرسون گفت: ما می دانیم که دو نیمکره مغز باید با یکدیگر به صورت هماهنگ عمل کنند.ما می خواهیم به وسیله ام آر آی از قدرت این ارتباط در بیماران اتیستیک آگاه شویم.

پیشنهاد مطالعه:  تاریخچه اختلال بیماری اوتیسم

به جز اندازه بزرگتر ، تفاوت ساختاری دیگری در مغز این کودکان و کودکان عادی مشاهده نشده است.البته این تفاوت نیز در” ام آر آی ” های معمولی قابل مشاهده است.

تحقیقات یاد شده به وسیله نوع پیشرفته ” ام آر آی ” انجام گرفته است.این تیم تحقیقاتی هنوز در حال بررسی و تحقیق برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشد.

برای جزییات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

www.medicalnewstoday.com

یکی از علل ریسک بالا برای بروز اتیسم در کودکان

محققان مرکز ” لازارسفلد ” دانشگاه کلمبیا در نیویورک با بررسی بیش از 660000 کودک دوم بدنیا آمده در خانواده ها به این نتیجه رسیدند که :

کودکانی که حدود دوازده ماه بعد از بدنیا آمدن کودک اول متولد شده بودند سه برابر در مقایسه با بارداری های با فاصله حداقل 3 سال،  احتمال اتیستیک شدن بیشتری داشته اند. این تحقیق بین سالهای 1992 تا 2002 میلادی انجام شده بود.

برای اطلاعات کاملتر به سایت زیر مراجعه کنید:

www.medicalnewstoday.com

اليافی جديد با كاركردهای چندگانه در بافت عصبی

پیچیدگی‌های مغز انسان سبب چالش‌های فراوانی در مطالعه آن می‌گردد.

این چالش از انواع روش‌هایی ناشی می‌شود که مغز به طور هم‌زمان از آنها برای ارسال پیام و سیگنال استفاده می‌کند.

پروب‌های عصبی متعارف به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نوعی سیگنال خاص را ثبت کرده و اطلاعاتی را که یک نقطه از مغز در یک لحظه دریافت می‌کند، محدود می‌سازند.

در حال حاضر محققین MIT راهی یافته‌اند که احتمالا به حل این مشکل کمک می‌کند. آنها الیافی پیچیده با ضخامت کمتر از یک تار مو تولید نموده‌اند که می‌تواند هم‌زمان دارو و سیگنال‌های نوری را به مغز برساند.

پیشنهاد مطالعه:  چند راهکار ساده برای بهبود شرایط خانواده های اوتیسمی

همچنین این قابلیت را دارا است که هم‌زمان اطلاعات الکتریکی را بازخوانی کرده و بر اثرات ورودی به طور دائم نظارت داشته باشد.

نتایج این مطالعه توسط Polina Anikeeva و تیم ١٠ نفره‌اش از MIT در مقاله‌ای در ژورنال بایوتکنولوژی Nature به چاپ رسیده است.

این تیم پیش‌تر نیز مقاله اي در مورد کاربرد فناوری مشابه در تحقیقات نخاع به چاپ رسانده بودند. این پیشرفت می تواند در بیماری پارکینسون و شناخت بیشتر بیماری الزایمر و اتیسم کمک شایانی نماید

https://www.youtube.com/watch?v=6Qi5uoNYXqg

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×