"> پیش از ازدواج جواب این ده سوال را بدهید؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

پیش از ازدواج جواب این ده سوال را بدهید؟

پیش از ازدواج جواب این ده سوال را بدهید

ده پرسش قبل از ازدواج

بسیار شنیده ایم که بزرگترهای فامیل می گویند که قبل از ازدواج باید چشمان را باز کرد . و پس از ازدواج چشمان را باید بست. خوب این جمله که از فرهنگ عامه مردم می باشد بسیار مهم و اساسی می باشد و هر دختر و پسر آماده برای ازدواج باید تمام سعی و تلاش خود را بکار بگیرند تا بتوانند قبل از بستن پیمان ازدواج و شروع زندگی مشترک از همسر آینده خود بیشترین شناخت حقیقی و درست را بدست آورند . بنابر این از شما جوانان عزیز می خواهیم که بخاطر خودتان و اینکه خانواده موفق پایه ریز یک جامعه موفق و کشوری آباد می باشد.

حتما پیش از ازدواج سعی کنید جواب این ده سوال مربوط به همسرتان را بیابید.

1- عقیده همسرتان در مورد مسائل مختلف چیست ؟
ازدواج و تشکیل خانواده به نوعی، رسیدن به یک تفاهم مشترک است که طی گفتگو و صحبت های فی مابین حاصل می شود، در این تبادلات کلامی در عمل نیز باید متعادل باشید، بنابراین قبل از ازدواج، با مطرح کردن افکار و تصمیم های خود، دریابید که طرف مقابل نیز در این موارد با شما هم عقیده است یا خیر؟. البته با صحبت، گفتگو و از همه مهم تر دقّت در شنیدن صحبت های طرفین ، بسیاری از این اختلافات نمایان و شاید هم قابل حل باشد.

2- وظایف همسرتان در زندگی مشترک چیست ؟
در مورد نگاه خود به وظایف و زندگی مشترک، آشکارا صحبت کنید، بنا به وضعیت اجتماعی و اقتصادی متفاوت با دهه های گذشته، به نوعی شاید نتوان خیلی مرز مشخصی برای این وظایف و مسئولیتها تعیین کرد و ناخودآگاه باعث بروز مشکل در آینده می شود، بنابراین دیدگاه خود را قبل از ازدواج مشخص کنید.

پیشنهاد مطالعه:  خانواده برتر - رمز و رازها و حقیقت های ناگفته

3- نظر همسرتان درباره بچه دار شدن چیست؟
در مورد علاقه به بچه دار شدن و تعداد آن به توافق برسید؟ فرزند، بخشی از زندگی مشترک است، از آنجاییکه هر فردی در این مورد و نحوه ی تربیت فرزندان خود، نظری متفاوت دارد و این مسئله خود به نوعی یکی از دلایل ایجاد تنش در کانون خانواده است، بنابراین قبل از ازدواج دیدگاهها و افکار خود را دراین زمینه با یکدیگر مطرح کنید و به توافق برسید.

4- عقاید، باورهای دینی مذهبی انسانی همسرتان چگونه و در چه سطحی است؟
خیلی ها در اول آشنایی فکر می کنند . که گمشده ی خود را در زندگی پیدا کرده اند، امّا حقیقت این است که عدم شناخت عقاید دینی، باورها و ارزشهای طرفین، یکی از مهم ترین عوامل بروز چالش ها در زندگی زناشویی می باشد. صادقانه، قبل از ازدواج، عقاید، باورهای خود را بازگو و در عمل نشان دهید، چرا که با گذشت چندی از زندگی مشترک و به خصوص در تربیت فرزندان، عدم تفاهم در این مورد موجب بروز مشکلاتی می شود و شاید هم دیگر نتوانید یکدیگر را تحمّل کنید، البته همواره به یاد داشته باشید در زندگی مشترک انعطاف پذیری و گذشت امری ضروریست.

5- مسئولیت پذیری همسرتان در قبال خانواده چه مقدار می باشد؟
با خود کنار بیایید، یکی از پایه های لازم برای دوام زندگی زناشویی، وقت گذاشتن برای خانواده و بودن در کنارشان است. آیا به آن درجه رسیده اید که بتوانید تعطیلات آخر هفته را با همسر و فرزند خود سپری کنید؟ شاید از دید شما این مسئله خیلی مهم نباشد، امّا همسر و فرزندان آینده تان، از شما انتظار دارند که در تفریحات با آنها همراه باشید و حمایتشان کنید.

پیشنهاد مطالعه:  او فقط رابطه جنسی می خواهد نه رابطه سالم

6- آیا همسرتان قدرت درک متقابل و همدلی را دارد؟
البته انتظارات و توقعات هر انسانی، به مرور زمان تغییر می کند، امّا نکته ی اساسی این است که  هر دو طرف نیاز به احترام و توجه متقابل دارند، با گذشت و درک متقابل می توانید زندگی خود را متدوام کنید.

7- تا چه اندازه به رابطه ی جنسی اهمیت می دهد ؟
خیلی مهم است که بفهمید آیا همسرتان مخصوصا آقایان آیا بغیر از روابط جنسی چیز دیگری نیز در ذهنشان هست یا خیر؟

8- مقدار درآمد همسرتان چقدر است و از چه راهی روزی حلال بدست می آورد؟
درمورد درآمد و هزینه های زندگی با یکدیگر مشورت کنید، چرا که چیزی نمی گذرد که با عدم توافق در این مسئله، کنترل زندگی از دستتان خارج شده و رو به زوال می رود. بنابراین درباره مخارج، کم کردن هزینه های غیر ضروری با یکدیگر برنامه ریزی کنید و افکار خود را بیان کنید.

9- همسر شما دوست دارد که اوقات فراغت خود را چگونه پر کند؟
در مورد چگونگی با هم بودن در اوقات فراغت یا یکدیگر صحبت کنید، شاید شما  دوست داشته باشید آخر هفته در بستری گرم همراه با همسرتان به تماشای فیلم بپردازید و از لحظات با هم بودن لذّت ببرید،  امّا ممکن است وی نظری متفاوت داشته باشد، این مسائل جزئی را شوخی نگیرید و هیچ گاه نگویید:”هرچه تو بگویی!”، چرا که به مروز زمان به دلیل عدم رضایت حس درونیتان، افسردگی روح شما را دربر می گیرد. بنابراین قبل از ازدواج با یکدیگر به توافق برسید.

پیشنهاد مطالعه:  معیارهای انتخاب همسر مناسب برای ازدواج موفق

10- آیا همسر آینده شما مصرف تفریحانه ،گاه به گاه و یا دائمی موادی مانند: سیگار، الکل،قلیان ،تریاک و … داشته است ؟
این سوال که شما از مصرف مواد اعتیاد آور و مواد مخدر توسط کسی که می خواهید با او یک زندگی موفق و برتر را شروع کنید بسیار بسیار مهم است. خانواده های بسیاری به خاطر مصرف مواد توسط زن یا مرد خانواده از هم پاشیده شده است. اینکه بدانید واقعا همسرتان فرقی نمی کند چه دختر خانم و چه آقا پسر آلوده به مواد نیست . می تواند نوید بخش سلامت آینده زندگی زناشویی باشد.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×