"> واکسیناسیون دوران بارداری-دانستنی های دوران بارداری - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

واکسیناسیون دوران بارداری-دانستنی های دوران بارداری

  واکسیناسیون دوران بارداری:

در زمان بارداری گام اول، پیشگیری از مواجه شدن با عفونت­ هاست؛ پرهیز از مسافرت به مناطقی که عفونت­های مشخصی شیوع دارد و پرهیز از رفتارهای پرخطر که منجر به انتقال عفونت به مادر می­شود.

واکسیناسیون دوران بارداری-دانستنی های دوران بارداری-www.mehcom.com

واکسیناسیون دوران بارداری-دانستنی های دوران بارداری-www.mehcom.com

به همه مادران باردار توصیه می­شود که قبل از اقدام به بارداری از وضعیت واکسیناسیون خود اطلاع حاصل کرده و در صورت نیاز نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نمایند.

  • واکسن MMR بهتر است قبل از بارداری تزریق گردد.
  • واکسن دوگانه (توأم) در زمان بارداری در ابتدای سه ماهه سوم بارداری (پس از 20 هفته بارداری) توصیه می­شود. اگر در حاملگی تزریق صورت نگرفت بلافاصله پس از زایمان باید واکسن تزریق شود.
  • واکسن هپاتیت B در صورتی که مادر در معرض این بیماری باشد توصیه می­گردد. البته ابتدا آزمایش هپاتیت انجام می­شود و در صورت منفی بودن می­توان این واکسن را در سه نوبت تزریق کرد (تزریق واکسن هپاتیت B در طی هر مرحله­ای از بارداری بدون خطر است).
  • واکسن آنفلوآنزا در صورتی که بارداری در فصول سرد سال که ویروس آنفلوآنزا شیوع دارد، اتفاق بیفتد، تزریق واکسن آنفلوآنزا توصیه می­شود زیرا ابتلا به بیماری آنفلوآنزا منجر به سقط، تولد نوزاد نارس، وزن پایین نوزاد، عفونت تنفسی و حتی مرگ او می­شود.

تزریق واکسن آنفلوآنزا نه تنها در مادر مصونیت ایجاد می­کند بلکه با عبور آنتی بادی­های مادر از جفت و رسیدن این سلول­های ایمنی به جنین در روزهای اول تولد نوزاد که هنوز سیستم ایمنی فعالی ندارد، باعث مصونیت وی در مقابل آنلوآنزا می­گردد. اگر مادر سابقه حساسیت به برخی داروها و غذاها را دارد باید در مورد واکسیناسیون با پزشک متخصص مشورت نماید.

پیشنهاد مطالعه:  روشهای طبیعی درمان عادت ماهانه دردناک در دختران و زنان

نکته درباره واکسیناسیون دوران بارداری:

واکسن­هایی که به صورت اسپری بینی است چون از ویروس زنده و فعال تهیه شده اصلاً در دوران بارداری و حاملگی توصیه نمی­شوند.

اگر بخواهیم بدانیم عوارض واکسیناسیون آنلوآنزا در مادر باردار چیست؟

باید گفت که گلودرد مختصر، قرمزی و تورم گلو، سردرد، درد ماهیچه­ای، تب، تهوع که گاهی فقط یک الی دو روز طول می­کشد.

 مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر- دانستنی های دوران بارداری

 منبع:مجموعه کتابهای آگاه سازی

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×