"> همسرداری موفق - متن نامه امام خمینی به همسرش - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

همسرداری موفق – متن نامه امام خمینی به همسرش

همسرداری موفق - متن نامه امام خمینی به همسرشwww.mehcom.com

همسرداری موفق – متن نامه امام خمینی به همسرشwww.mehcom.com

همسرداری موفق

همسرداری موفق به جایگاه اقتصادی سیاسی و حتی تحصیلی و علمی افراد بستگی ندارد و هر کسی در هر مقام و منصب و با هر شغل و میزان درآمد می تواند در راه داشتن یک زندگی مشترک ایده آل تلاش نماید. هر زن و مردی هم می توانند رفتار و بینش خود را مدیریت نمایند تا بتوانند یک زوج عاشق پیشه باشند از همان زوج های خوشبختی که دیگران غبطه زندگی آنها را در دل دارند. اما در ذیل متن نامه امام خمینی به همسرش را به عنوان شاهدی براین ادعا آورده ایم . باشد که وقتی بزرگان دینی ما چنین به خانواده و همسر خود احترام و ابراز عشق می کنند ما نیز یاد بگیریم که همسر و خانواده برای آرامش و لذت بردن از زندگی جایگاهی بس عظیم دارند.

قدس ایران

امام خمینی(س) در سال 1308 در 27 سالگی با خانم خدیجه ثقفی معروف به قدس ایران (1388-1292) فرزند آیت الله حاج میرزا محمد ثقفی ازدواج کردند.

 

آنگونه که از خاطرات خانم ثقفی و سایر اعضای خانواده امام بر می آید این ازدواج، زندگی عاشقانه ای را در پی داشت و امام خمینی در جایگاه یک روحانی بلندپایه و مبارز سیاسی در زندگی شخصی اش با عشق و احترام ویژه ای به پیمان زناشویی اش با خانم ثقفی وفادار ماند. امام خمینی در سال 1312 عازم سفر حج شد و در بین راه نامه عاشقانه ای برای همسرش نوشته است که تصویر دیگری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مقابل چشم مخاطب قرار می دهد. متن کامل این نامه را در ادامه می خوانید:

پیشنهاد مطالعه:  همسرداری پیامبر اکرم (ص) - بهترین آموزش خانواده

 

زمان: فروردین 1312/ذى القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.
مخاطب: ثقفى، خدیجه (1).

 

تصدقت شوم؛ الهى قربانت بروم، در این مدت که مبتلاى به جدایى از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتى باشد می‌‏گذرد ولى بحمدالله تا کنون هرچه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیباى بیروت هستم؛ (2) حقیقتاً جاى شما خالى است فقط براى تماشاى شهر و دریا خیلى منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالى به دل بچسبد.

 

در هر حال امشب شب دوم است که منتظر کشتى هستیم، از قرار معلوم و معروف یک کشتى فردا حرکت می‌‏کند ولى ماها که قدرى دیر رسیدیم، باید منتظر کشتى دیگر باشیم. عجالتاً تکلیف معلوم نیست امید است خداوند به عزت اجداد طاهرینم که همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل، از این حیث قدرى نگران هستیم ولى از حیث مزاج بحمدالله به سلامت، بلکه مزاجم بحمدالله مستقیم تر و بهتر است. خیلى سفر خوبى است جاى شما خیلى خیلى خالیست. دلم براى پسرت (3) قدرى تنگ شده است. امید است هر دو (4) به سلامت و سعادت در تحت مراقبت آن عزیز و محافظت خداى متعال باشند اگر به آقا (5) و خانم‏ها‌(6) کاغذى نوشتید سلام مرا برسانید. من از قِبَل همه نایب الزیاره هستم.

 

به خانم شمس آفاق (7) سلام برسانید و به توسط ایشان به آقاى دکتر (8) سلام برسانید. به خاور سلطان و ربابه سلطان سلام برسانید.
صفحه مقابل را به آقاى شیخ عبد‌الحسین بگویید برسانند.
ایام عمر و عزت مستدام. تصدقت، قربانت؛ روح اللَّه.
عکس جوف در حال دلتنگى از حرکت نکردن. (9).

پیشنهاد مطالعه:  اهمیت آگاهی از تفاوت های زن و مرد در چیست ؟

 

صحیفه امام، ج‏1، ص: 2
__________________________________________________

 

(1)- ملقّب به قدس ایران، همسر امام خمینى.
(2)- براى عزیمت با کشتى به عربستان براى انجام اعمال حج.
(3)- آقاى سید مصطفى خمینى که در آن زمان سه ساله بوده است.
(4)- اشاره به آقامصطفى و فرزند دیگرشان که درآن زمان هنوز به دنیا نیامده بود و چند روز پس از نگارش این نامه در زمانى که امام در سفر حج بودند، متولد گردید و او را «على» نام گزاردند. وى درکودکى بر اثر بیمارى درگذشت.
(5)- آقاى میرزا محمد ثقفى، پدر همسر امام خمینى.
(6)- مادر و مادربزرگ همسر امام خمینى که در آن زمان در قید حیات بوده ‏اند.
(7)- شمس آفاق ثقفى، خواهر همسر امام خمینى.
(8)- آقاى دکتر علوى.
(9)- اشاره به نبودن کشتى جهت عزیمت به جدّه.

مهکام اولین مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق ایرانی

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »

******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  راهکارهای برخورد با همسر بی ادب و خشن

******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام

تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »

******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×