"> هاشور ابرو وپاک کردن آن - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

هاشور ابرو وپاک کردن آن

هاشور ابرو وپاک کردن آن

هاشور ابرو که به تازگی در میان زنان گسترش پیدا کرده است علاوه بر ظاهر زیبایی که به متقاضیان میدهد مشکلاتی را هم ایجاد میکندیک متخصص پوست ضمن اشاره به عوارض «تاتو» و «هاشور» در عین حال به متقاضیان انجام این اعمال توصیه کرد که این کار را در مکان‌های مطمئن از نظر بهداشتی انجام دهند. دکتر علی ابراهیمی با بیان اینکه تاتو ابروها به دلیل دائمی بودن آنها توصیه نمی‌شود، گفت: از بین بردن آثار تاتو سخت و گاهی غیر ممکن است.

تاتو ابرو دیگر قابل پاک شدن نیست و در صورتی که فرد پشیمان شود با انجام لیزر می‌توان آن را کم‌رنگ کرد که این امر نیز بستگی به عمق تاتو دارد، هرچند با کم‌رنگ شدن تاتو ابرو خط بریدگی در محل باقی می‌ماند

در تاتو کردن ابرو ها اگر شرایط بهداشتی رعایت نشود احتمال عفونت و مشکلات بعدی وجود دارد.

از جمله عوارض تاتو ابرو می‌توان به امکان انتقال هپاتیت A, B, C از طریق سوزن «تاتو» اشاره کرد

معمولا کسانی که ابروهای خود را تتو می کنند که موهای ابروی آنها بسیار نازک، ضعیف و کم رنگ است. این روزها هاشورر زدن ابرو هم اضافه شده است. هاشور در واقع تتویی است که فقط روی بخش هایی از ابرو انجام می شود.

کسانی که درون ابروی خود شکستگی دارند یا فقط بخش هایی از ابروی آنها کم پشت است می توانند از این روش کمک بگیرند. در واقع آرایشگر به جای کشیدن ابروی کامل، درون ابرو خط هایی را می زند. شما برای استفاده از این روش باید در اصطلاح زمینه ابروی خوبی داشته باشید،

پیشنهاد مطالعه:  آسیب های اجتماعی-مواد مخدر صنعتی-جنون جنسی

در غیر این صورت هاشور زدن کمکی به شما نمی کند. موادی که برای تتو استفاده می شوند، معمولا ضد حساسیت هستند. بهتر است تتو به صورت عمقی زده نشود، به ویژه در گذشته تتوها در سطح عمیق پوست زده می شدند در نتیجه پاک کردن آنها بسیار سخت بود.

اگر شما هم ابروی خود را تتو کرده اید در صورتی که تغییر رنگ داد یا از آن راضی نبودید فراموش نکنید که ترمیم آن سخت است

با توجه به رنگ و کار رفته و عمق تتو، علاوه بر عفونت و قرمزی آنی، احتمال حساسیت تاخیری وجود دارد و ممکن است فرد چند سال بعد از انجام تتو به آن حساسیت نشان دهد.

حساسیت ناشی از تتو یک ویژگی خاص هم دارد، با توجه به اینکه تتو دائمی است یا به هر حال آثار آن مدت زمان زیادی ماندگار است، حساسیت و اگزمای ناشی از آن هم دوام پیدا می کند. ممکن است مدتی با دارو بهبود یابد ولی دوباره عود می کند.

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور

آرایشگر هنگام تتو خراش هایی را روی ناحیه مورد نظر اینجاد می کند، به همین دلیل ممکن است گوشت اضافه شکل بگیرد. در این صورت برجستگی هایی در این ناحیه دیده می شود. احتمال قرمزی و خارش هم وجود دارد، حتی ممکن است چند سال بعد از تتو هم با یک تحریک کوچک مثل تیغ زدن یا برداشتن ابرو با موچین، گوشت اضافه ایجاد شود

در صورتی که تتو روی ابرو انجام شده باشد، موهای ناحیه آسیب دیده به شدت کاهش می یابند. در یکی از تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی مشخص شد 90 درصد افراد بعد از تتوی ابرو با مشکل کمبود مو مواجه می شوند. به همین دلیل اگر از کار خود پشیمان شوند ممکن است ابروی آنها به آن صورتی که دوست دارند رشد نکند. به همین دلیل مجبور می شوند چندین بار تتو کنند.

پیشنهاد مطالعه:  راههای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس

متاسفانه خالكوبی ویا تاتودر جامعه ما ایرانیان بسیار شایع شده است

مخصوصا در خانمها كه با خالكوبی ابرو ها ، خط چشم ، ‌خط لب  موادرنگی را وارد بدن خود میكنند .

دیده شده است كه 70%از این افراد از كرده خود پشیمان می شوند وخواستارپاك كردن آن هستند .

علل پشیمانی :
1.عدم تطابق طرح ( ابرو-خط چشم ) خالكوبی شده با طرح ایده آل شخص

.
2.گاهی نیزافراد دچار واكنشهای حساسیتی ( آلرژیك ) به رنگ تاتو می شود كه لازم می شود آن رنگ از داخل پوست خارج شود

3.آقایانی كه به دلیل قوانین موجود درسازمانهای نظامی و استخدامی مجبور به كار كردند خالكوبی در روی بدن می شو

چه راهای درمانی برای پاك كردن تاتو یا خالكوبی وجود دارد ؟

روشهای مختلفی برای برداشتن و پاك كردن خالكوبی وجود دارد كه شامل :

1. شامل جراحی ، كه همان برداشتن محل خاكوبی و سپس بخیه زدن محل مورد نظر.

2. درمابرژن مكانیكی كه همان تراشیدن محل خالكوبی است و با سایش پوست رنگ داخل پوست تدریجا خارج می شود.

3. میكرودرمابرژن كه توسط میكرو كریستالهای اكسید آلومینیوم منجربه تراشیده شدن سطحی پوست می شود و فقط برای خالكوبیهای بسیار سطحی كاربرد دارد.

4. خارج كردن شیمیائی رنگ توسط یك خمیر خاص كه در این روش خمیر مخصوص به محل خالكوبی مالیده می شود و سپس پوست به طور سطحی سوراخ سوراخ می شود و سپس مجددا خمیر مالیده می شود كه التهاب رخ می دهد و رنگ خارج می شود .

5.سرمادرمانی یا ( ارایوتراپی ) كه توسط نیتروژن مایع محل خالكوبی دچار تاول شده و سپس منجر به خروج رنگ می شود.
استعمال اسیدهای شمیائی لیزر درمانی شامل لیزرهای لایه بردار مثل CO2 ، و لیزرهای غیر لایه بردار مثل لیزرq-switched.

پیشنهاد مطالعه:  مهمترین عوامل ایجاد حوادث رانندگی

از میان روشهای فوق برخی می تواند جوشگاههای بدی ایجاد كند و نتیجه خوبی از نظر زیبائی به همرا نداشته باشد.
معمولا خارج كردن رنگ نیاز به تكرار جلسات دارد و اگر بیمار اصرار به پاك كردن در یك جلسه باشد منجر به گذاشتن اثر ( جای زخم واسكار ) خواهد شد

.
امروز پزشكان لیزر درمانی را بهترین و موثرترین روش پاك كردن تاتو می دانند.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×