"> مهارت های تحصیلی-تمرین افزایش دقت در شنیدن - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

مهارت های تحصیلی-تمرین افزایش دقت در شنیدن

مهارت های تحصیلی-تمرین افزایش دقت در شنیدن

افزایش دقت در شنیدن

تمرین ساده برای افزایش دقت در شنیدن :
یکی از مهارت های تحصیلی که برای دانش آموزان و دانش جویان می تواند بسیار مفید باشد. مهارت خوب گوش کردن است. برای افزایش دقت در شنیدن می توانید تمرین زیر را براحتی انجام دهید.
تصمیم بگیریم موقعی که از یک خیابان شلوغ حرکت می کنیم ،  صدای خاصی را انتخاب کنیم  و فقط به آن گوش کنیم  برای مثال تنها به صدای پای عابرها توجه کنیم. در مرحله ی بعد به صدای بوق ماشین ها ، در مرحله  ی  دیگر به صدا های ضعیف تر توجه کنیم . می توانیم  همین تمرین را در مهمانی های شلوغ  و پر سر و صدا انجام دهیم . این تمرین ها توانایی ما را  هنگام مطالعه  در محیط پر سر و صدا  و تمرکز  برای گوش دادن در کلاس افزایش می دهد. بسیاری از کلاس های درس شلوغ و پر سرو صدا هستند پس باید برای خوب و درست درس خواندن مهارت دقیق  گوش دادن را تمرین کنید.

برخی مطالب مرتبط :

 چرا در هنگام درس خواندن و مطالعه دقت نمی کنیم ؟

 افزایش دقت و تمرکز در کلاس درس

تمرین برای افزایش دقت در کلاس

 

پیشنهاد مطالعه:  چگونه بهتر درس بخوانیم | مهکام
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×