"> من خانمی ۲۷ ساله هستم در فضای مجازی با یک پسر ... - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

من خانمی ۲۷ ساله هستم در فضای مجازی با یک پسر …

من خانمی ۲۷ ساله هستم در فضای مجازی با یک پسر آشنا شدم …

مشاوره آنلاین مهکام :

در بسیاری از مواقع همچون مورد ذکر شده در ذیل نه تنها رابطه خارج از خانواده مشکلی را حل نمی کند بلکه خود این موضوع که به نوعی خیانت تلقی می شود باعث بیشتر شدن مسائل و مشکلات شخص می گردد.

من خانمی ۲۷ ساله هستم در فضای مجازی با یک پسر ...

من خانمی ۲۷ ساله هستم در فضای مجازی با یک پسر …

به مشکل مطرح شده یکی از هموطنان عزیز توجه کنید :

من خانمی ۲۷ ساله فرزند دوم خانواده ام هستم . خانه دارم و در شمال زندگی می‌کنم و متاهلم . ۱۴ سال است ازدواج کردم . دو فرزند پسر دارم.

به علت بی‌ اعتنایی و تنهایی در زندگیم با یک پسر ۲۴ ساله در فضای مجازی آشنا شدم. من نزدیک دوماه با این آقا رابطه داشتم. رابطمون خوب بود.

او اهل قزوین بود من اهل شمال, به‌خاطر همین زیاد همدیگر را نمی‌دیدیم و بیشتر چت می‌کردیم. سه بار بیشتر همدیگر را ندیدیم. این اواخر گفت باید رابطه مان را تمام کنیم چون عذاب وجدان دارم.

منم با شنیدن این حرف خیلی داغان شدم. حالم خیلی بد است, دائما دلشوره دارم و احساس تنهایی دارم. لطفا کمکم کنید.

پاسخ روانشناسان و مشاوران

دکتر مهدی دوایی روان شناس ، مشاور و استاد دانشگاه به طرح مشکل این خانم چنین پاسخ داده اند :

من قبول دارم که شما کمی زود ازدواج کرده اید یعنی در سن ۱۳ سالگی اما الان شما دو فرزند دارید و ۱۳ سال زندگی مشترک داشته اید این به این معناست که شما باید مسئولیت آن را بپذیرید و به چیزی که متضمن آن هستید عمل کنید.

پیشنهاد مطالعه:  شش ماه است که ازدواج کرده‌ام ...

شکل دادن رابطه ای بیرون از چهارچوب خانوادگی علاوه بر مشکل شرعی, از لحاظ روانی و روحی هم برای شما مشکلاتی ایجاد می کند.

تحقیقات مختلف در روانشناسی نشان می دهد که حتی رابطه در دوران مجردی به صورت هم زمان با دو یا چند نفر هم فرد را دچار اضطراب می کند چه برسد به دوران متاهلی که ضرر آن چندین برابر خواهد شد.

تجربه نشان داده است که افراد موفق در زندگیشان چندین بار از ” نه مقدس ” استفاده کرده اند. بدین معناست که الزاما ناکامی ها در رسیدن به موارد دلخواهمان در زندگی منجر به اضطراب نمی شود و افسردگی به بار نمی آورد.

بسیاری از مواقع فرد با نه گفتن به چیزهایی که دلش می خواد احساس توانمندی و قدرت کرده است و باعث عزت نفس در فرد شده است.

پس شما با گفتن نه به این خواسته دلتان و قطع این رابطه به خودتان باور داشته باشید که می توانید رابطه با همسرتان را بهبود بخشید و بتوانید خواسته ها و نیازهای ارضای نشده توسط همسرتان را با او درمیان بگذارید .

از شوهرتان بخواهید که در این زمینه ها بیشتر مراقب شما باشد و مشکلات خود را مطرح کنید به شکل صریح تا بتوانید دوباره یک زندگی شاد و سرحال را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

فقط بدانید که با توکل به خداوند و پناه بردن از شر شیطان و وسوسه هایش می توانید در حل این مشکل کمک بگیرید.

مواظب باشید که همیشه نه مقدس را فراموش نکنید تا بتوانید به سعادتمندی برسید و به خواسته های آنی دلتان عمل نکنید.

پیشنهاد مطالعه:  چکار کنم دختر 3 ساله ام به حجاب علاقمند شود ؟ - فرزندپروری دینی
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×