"> مفیدترین غذاها برای سلامتی بدن - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

مفیدترین غذاها برای سلامتی بدن

بهترین و مفیدترین مواد غذایی

مفیدترین غذاها برای سلامتی بدن

هر کسی که برای حفظ سلامنی بدن و داشتن زندگی کامل و بدون بیماری وظیفه دارد که درباره مواد غذایی که به عنوان غذا یا میان وعده استفاده می کند. اطلاعات درست و مفید بدست بیاورند.به همین منظور در زیر لیستی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی را برای آشنایی بیشتر گرد آوری کرده ایم.

موز

از خواص موز باید گفت که موز کمک به بازگرداندن عملکرد روده به حالت طبیعی می کند ، به خصوص اگر شما اسهال داشته باشید .هم چنین الکترولیت و پتاسیمی را که ممکن است بدنتان به علت مدفوع زیاد از دست داده باشد به بدن بازمی گرداند. این میوه همچنین دارای مقدار زیادی فیبر برای کمک به هضم غذاست .

ماست

شما باید باکتری های سالم موجود در دستگاه گوارش خود را که به شما در هضم غذا کمک می کنند را افزایش دهید و ماست حاوی برخی از انواع این باکتری های سالم است. ( اما نه همه ی ماست ها بلکه باید تاریخ مصرف آنها چک شود ).دکتر مک کاشلند ، متخصص گوارش در دانشگاه مرکز پزشکی نبراسکا در اوماها می گوید : ماست دارای باکتری هایی است ، که باعث بازگرداندن مجدد واکنش های طبیعی دستگاه گوارش می شود.

 گوشت مرغ و ماهی

اگر مایل به خوردن غذاهای گوشتی هستید بهتر است به سمت خوردن گوشت  مرغ و ماهی بروید به جای اینکه سراغ انواع  گوشت های کبابی بروید. اندرسون می گوید : گوشت قرمز باعث چاقی می شود . بدن شما می تواند مسئولیت رسیدگی به خوردن گوشت های بدون چربی مانند ماهی و مرغ را انجام دهد اما در مقابل گوشت قرمز این گونه نمی باشد. و گوشت های بدون چربی و انواع ماهی ها خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند چرا که مانند گوشت قرمز چربی بالایی ندارند.

پیشنهاد مطالعه:  تغذيه کودک

غلات سبوس دار

غلات سبوس دارغلات کاملی مانند: نان کامل گندم ، جو و برنج قهوه ای ، منبع خوبی از فیبر هستند ، که کمک زیادی در هضم و گوارش می کنند. اندرسون می گوید: اگر یک چیز است که آمریکا فاقد آن است آن هم فیبر است .ما 20 تا 30 گرم در روز نیاز به فیبر داریم که در آمریکا تنها 12 گرم از آن تامین می شود . فیبر همچنین می تواند به شما کمک کند تا کلسترول بدنتان را پائین بیاورید  ، و از نفخ ، گاز و سایر مشکلات مربوط به معده هم جلوگیری می کند. غلات گندم تنها برای کسانی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند مضر می باشد.

 زنجبیل

سالهای سال است که این ادویه در طب سنتی به عنوان ماده غذایی مفید برای از بین بردن حالت تهوع، استفراغ ، نفخ های صبحگاهی ، ، از دست دادن اشتها ، و قولنج به کار می رود. اما باید دانست در حد اعتدال این ماده استفاده می شود. چون مصرف زیاد زنجبیل می تواند نتیجه نامطلوب داشته باشد و خوردن بیشتر از 2 تا 4 گرم در روز از آن  باعث سوزش سر دل می شود. پس رعایت اعتدال را فراموش نکنید.

گردآوری: گروه تغذیه سالم مهکام

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×