"> محبوب خود شیفته من-همسر خود شیفته من - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

محبوب خود شیفته من-همسر خود شیفته من

محبوب خود شیفته من-همسر خود شیفته منwww.mehcom.com

محبوب خود شیفته من-همسر خود شیفته منwww.mehcom.com

محبوب خود شیفته من برگرفته از کتاب عشق ویرانگر

یکی از مواردی دیکری که هر دختر و پسری قبل از ازدواج خوبست که به آن توجه داشته باشند سلامتی روانی طرف مقابلشان می باشد. یکی از موارد مشکل آفرین بعد از تشکیل زندگی مشترک اینست که یکی از همسران دچار مشکل خودشیفتگی باشد. به همین خاطر قسمتی از کتاب عشق ویرانگر نوشته دکتر براد جانسون با عنوان محبوب خود شیفته من را برای شما آورده ایم :

شاید شما هم آن افسانۀ معروف یونانی دربارۀ آن جوان خودشیفته را که عاشق عکس خودش در آب شد شنیده باشید….
قبل از هر چیز پیشنهاد می کنم برای درک شخصیت خود شیفته زمانی که شکل بسیار افراطی می گیرد فیلم سقوط هیتلر را تماشا کنید.
غالباً داستان اینگونه آغاز می شود : شما با فردی جذاب ، فریبنده ودوست داشتنی ملاقات می کنید و در همان برخورد نخست سخت شیفته و عاشق او می شوید!!

آیا محبوب شما یا همسر شما :

خود را فرد بسیار مهمی می داند و غالباً در مورد توانایی های خود غلو می کند؟
خود را فرد خاصی می داند که تنها توسط افراد خاص، با هوش و مشهور درک می شود؟
نیاز به تحسین شدید و مداوم دارد؟
فاقد حس همدلی است، به همین جهت قادر به درک و پاسخگویی به احساسات و نیازهای دیگران نیست؟
غالباً در افکار و رفتارش می توان فخرفروشی را مشاهده کرد؟کو
اگرشما متوجه شدید که نیازها، آرزوها و علایق خود را نادیده گرفته اید و تمام توجه خود را به سمت برآورده کردن نیاز محبوب خود به دریافت تحسین و تمجیدی که سزاوار آن نیست ، معطوف ساخته اید، باید بدانید از آن دسته افرادی هستید که به طور ناخودآگاه جذب افراد خودشیفته می شوید….
فرد خود شیفته چون خود را فرد خاصی می داند غالباً مایل است با افراد و گروههایی که گمان می کند آنها نیز خاص هستند به طریقی ارتباط برقرار کند. بنابراین هیچ بعید نیست که فرد خودشیفته به خاطر اینکه شما را فردی بسیار زیبا ، ثروتمند و یا موفق می داند ، مایل به برقراری رابطه با شما شده باشد. فرد خودشیفته در یک رابطۀ عاطفی به دلیل درخواست مدام توجه، تحسین و تمجید ، در نهایت فرد مقابل خود را خسته و مستاصل می سازد. ممکن است محبوب یا همسر خودشیفتۀ شما آنقدر خودش را مهم بداند که صحبت شما را قطع کند (چون گمان می کند صحبت خودش مهمتر است). در نهایت فرد خودشیفته ، فردی است که به آسانی آزرده خاطر می شود. این احساس زمانی شکل می گیرد که احساس عزت نفس کاذب فرد خودشیفته مورد تهدید قرار می گیرد و پرده از روی آن برداشته می شود.

پیشنهاد مطالعه:  تفاوت در کلی نگری و جزئی نگری زن و مرد-همسرداری موفق

شخصیت خودشیفته چگونه شکل میگیرد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که یک کودک به دو طریق در بزرگسالی به یک فرد خودشیفته تبدیل می شود:
1. زمانی که والدین به ستایش افراطی کودک می پردازند.
2. خودشیفتگی جبرانی:

در این نوع فرد به منظور جبران آزارها بی اعتنایی های شدید تجربه شده در دوران کودکی به خیال پردازی های خود بزرگ بینانۀ خود پناه می برد.

یک فرد خودشیفتۀ با هوش و آشنا با مهارتهای اجتماعی و مهارتهای زندگی ، در ابتدا تا حدی که شما گمان کنید با فردی همدل آشنا شده اید، به شما توجه نشان خواهد داد، اما آنگاه که شما را مجذوب خود کرد توجه او دوباره به سمت نیازهای خودش معطوف می شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید در یک رابطۀ عاطفی گمنام و ناشناخته بمانید، رابطه با فرد خودشیفته برای شما گزینۀ بسیار مناسبی خواهد بود، زیرا اگر شما به ابراز نیازها و تمایلات خود دربارۀ وقایع مختلف بپردازید، محبوب و همسر خودشیفته شما، آنها را نادیده گرفته و به سرعت به موضوع مورد علاقۀ خود خواهد پرداخت. در واقع او قادر به درک تاثیر صحبت ها و گفتارش روی شما نیست. توجه داشته باشید که هرگونه تلاش شما به منظور اصلاح رفتار وی با تعجب، خشم و احتملاً پرخاشگری او روبرو خواهد شد. همچنین اگر در مواردی موفق تر از او عمل کنید، بایستی انتظار ناراحتی از سوی او را داشته باشید.

زندگی با فرد خودشیفته

همسر خودشیفتۀ شما در حالت مرضی احتمالاً فردی متکبر است و واقعاً بر این باور است که از بسیاری جنبه ها از جمله هوش، زیبایی و دوست داشتنی بودن، بر دیگران پیشی دارد. تحمل شما و نقایص شما، چیز دردناکی است که گویا او باید تحمل کند و احتمالاً بارها و بارها آن را به شما گوشزد خواهد کرد. در اینجا من به ارائۀ برخی توصیه های سودمند می پردازم که می تواند زندگی با فردی خودشیفته را قابل تحمل و یا بهتر از قبل سازد، اما به یاد داشته باشید زندگی با فردی که از اختلال شخصیت خودشیفتگی شدید رنج می برد، بسیار سخت و به احتمال قوی فراتر از صبرو تحمل است.
در درجۀ نخست از خودتان مراقبت کنید.www.mehcom.com
این اختلال شخصیت از شدت و پایایی بسیار زیادی برخوردار است. یک فرد خودشیفته همواره عزت نفس شریک زندگی خویش را ویران می سازد مگر اینکه او از استحکام شخصیتی بالایی برخوردار باشد. بنابراین به منظور حفظ سلامت روانی خود زمانی را به برآورده کردن نیازهای خود بپردازید و در زمانی که احساس می کنید عزت نفس شما کاهش یافته با یک مشاور صحبت کنید.

پیشنهاد مطالعه:  17 سوال مهم در جلسه آشنایی

رفتارهای مثبت او را انعکاس دهید

همواره به یاد داشته باشید که فرد خودشیفته در سطح هیجانی همچون یک کودک عمل می کند. به همین جهت یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به او توجه مثبت غیر مشروط داشته باشید.
از دریچۀ حسادت او به جهان نگاه کنید یک ویژگی مختص فرد خودشیفته این است که به هرگونه انتقاد به رفتارش برچسب حسادت می زند. او بر این باور است که هر فردی به محض برخورد با وی پی میبرد که به با چه فرد کامل و بدون نقصی روبرو شده است. بنابراین هر گونه انتقادی را به حسادت نسبت می دهد.

حد و مرزهایی برای رفتارهای پرخاشگرانه و تحقیر کننده اش تعیین کنید

یک فرد خودشیفته هنگامی که احساس می کند هویت شکننده اش مورد تهدید واقع شده، اقدام به رفتارهای پرخاشگرانه می کند. قاطعانه و به طور مشخص به او بگویید که در حین ارتباط با شما از اقدام به رفتارهای تحقیر کننده کلامی و غیر کلامی اجتناب کند. در صورت تخطی از حد و مرزهای تعیین شده ، تا مدتی او را تنها بگذارید.

از ویژگی های محبوب خودشیفۀ خود استفاده کنید

توصیه می کنم طوری با او صحبت کنید که به جای تعارض منافعی نیز داشته باشد. به طور مثال به او بگویید :” عزیزم چقدر خوب است که من باتو زندگی می کنم، زیرا هیچکس مانند تو قادر نیست مرا درک کند.” به طور حتم در این زمان او تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا درستی حرف شما را به اثبات برساند.

زمان ترک رابطه!!!

علی رغم راهبردهای توصیه شده اگر اختلال شخصیت خودشیفتگی هسرتان آنقدر حاد است که عزت نفس شما را به شدت کاهش داده و دیگر توان زندگی با او را ندارید، هنگامی که قصد ترک او را دارید در برابر پرخاشگری احتمالی او جوانب احتیاط را رعایت کنید. اگر او در گذشته اقدام به پرخاشگری فیزیکی کرده باشد ، بهتر است قبل از اینکه او را در جریان رفتن تان قرار دهید افراد خانواده و دوستان خود را مطلع کنید و در زیر چتر حمایتی آنها منزل را ترک کنید تا از خشم و پرخاشگری احتمالی او در امان باشید. او خیلی زود نتیجه گیری خواهد کرد که شما هرگز به ارزش واقعی او پی نبرده اید ، بنابراین خیلی زود این بحران را طی می کند. و اصلاً تعجب نکنید که او به دیگران می گوید که اوست که شما را ترک کرده.

پیشنهاد مطالعه:  همسرداری و خانواده از منظر قرآن کریم

در پایان باید متذکر شد بسیاری از مشکلات روانی را با مشاور یا روانشناس درمیان بگذارید.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق – همسرداری

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »

******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »

******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام

تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »

******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×