"> فرزندپروری - نقش پدران در آموزش پشتکار به فرزند - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

فرزندپروری – نقش پدران در آموزش پشتکار به فرزند

مهکام-فرزندپروری - نقش پدران در آموزش پشتکار به فرزند

مهکام-فرزندپروری – نقش پدران در آموزش پشتکار به فرزند

نقش پدران در آموزش پشتکار به فرزند

یک تحقیق نقش پدران در آموزش پشتکار به فرزند را مهم ارزیابی کرده است. و این بررسی نشان داده که فرزندان پشتکار (سعی و تلاش داشتن) را از پدرانشان می‌آموزند و یادگیری این مهارت زندگی که بسیار مهم  نیز می باشد باعث کارکرد بهتر آنان در مدرسه و کاهش خطر بزهکاری می‌شود.

به گزارش ارائه شده از هلث دی نیوز این بررسی شامل نوجوانان 11 تا 14 ساه در 325 خانواده دو والدی بود؛ این نوجوانان برای چندین سال بوسیله پژوهشگران دانشگاه بریگهام یانک در شهر پروو در ایالت یوتای آمریکا پیگیری شدند.

حدود 52 درصد از پدران در این بررسی شیوه “فرزندپروری مقتدرانه” برای تربیت فرزندان به کار می‌بردند. کودکان این پدران به طور قابل توجهی با احتمال بیشتری پشتکار نشان می‌دادند و این خصوصیت به کارکرد بهتر آنان در مدرسه و میزان کمتر بزهکاری منتهی می‌شد.

این پژوهشگران می‌گویند تا به حال بررسی‌های معدودی درباره نقش پدران در فرزندپروری انجام شده است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که تثبیت صفاتی مانند پشتکار (که قابل آموزش دادن است) در کودکان، کلید موفقیت آنان در زندگی است.

این پژوهشگران تاکید کردند که فرزندپروری مقتدرانه از “فرزندپروری مستبدانه” متفاوت است و سه خصوصیت اساسی دارد:

  1. کودکان گرما و عشق پدرانشان را احساس می کنند؛
  2. به کودکان میزان متناسبی از خودمختاری داده می‌شود؛
  3. پدران بر مسئولیت پذیری کودکان تاکید می‌کنند و دلایل قواعد رفتاری را برای آنان بیان می‌کنند.

این پژوهشگران می‌گویند پدران باید در زندگی کودکان شان دخیل باشند و با آنان تعامل کنند، حتی اگر این تعامل کمتر از حد مطلوب‌شان باشد.

پیشنهاد مطالعه:  دو قانون مهم فرزند پروری

این تحقیق که به نقل از همشهری آنلاین برای شما بازگو شد . را با چند حدیث زیبا از میان صدها حدیث و روایت از امام علی (ع) درباره تلاش و پشتکار و فواید و مضرات نداشتن سعی و تلاش مزین می کنیم.

امام علی (علیه السلام):
17. آفَةُ النُّجْحِ الْکَسَلُ
آفت موفقیت تنبلی است.

میزان الحکمه، ج 11،ص 5184

***

امام علی (علیه السلام):
18. مَنْ دَامَ کَسَلُهُ خَابَ أَمَلُه
کسی که پیوسته تنبلی کند، در رسیدن به آرزویش ناکام ماند.

میزان الحکمه، ج 11،ص 5184

***

امام علی (علیه السلام) :
19. مِنْ سَبَبِ الْحِرْمَانِ التَّوَانِی
یکی از عوامل محرومیت سستی (در کار) است.

نهج‌البلاغه

و یک داستان کوتاه تقریبا درباره سعی و تلاش و پشتکار که پدران و مادران می توانند برای بچه های کوچک خود به عنوان قصه شب بگویند و کودکشان را با مفهوم سعی و تلاش آشنا کنند.

داستان کوتاه برای مفهوم پشتکار – قورباغه های داخل گودال

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی - خانواده خوشبخت-www.mehcom.com

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی تربیت کودک ،تربیت فرزند ،چگونه بچه هایمان را تربیت کنیم،تربیت فرزند پسر، تربیت فرزند دختر ،تربیت فرزند در اسلام ،تربیت بچه ها، تربیت بچه ،چگونه فرزند تربیت کنیم ،چگونه فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه فرزند خود را خوب تربیت کنیم ،چگونه یک فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه بچه خوب تربیت کنیم … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  روش پدر و مادری شما چگونه است ؟

*********************************************

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان

چگونه والدین بهتری باشیم ؟ روش های ارتباط با نوجوان و جوان-www.mehcom.com

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ راه های برقراری ارتباط با کودکان نوجوانان و جوانان (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین بهتری باشیم (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر بهتری باشیم ؟ چگونه با نوجوانان رفتار کنیم ؟ چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟ روش های ارتباط … ادامه مطلب »

*********************************************

مجموعه پزشک کودک – پزشک فرزند خود باشید

مجموعه پزشک کودک - اورجینال-www.mehcom.com

مجموعه پزشک کودک- آیا شما هم دنبال پزشک کودکان خوب می گردید ؟ آیا شما دوست دارید که یک پزشک کودک همیشه به شما جواب بگوید ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر خدای ناکرده در انتهای شب روزهای خاص تعطیل بچه ای علائمی از بیماری بروز داد باید چه کاری انجام دهید ؟ ما به … ادامه مطلب »

*********************************************

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  تاثیر خلق و خوی والدین بر فرزند

*********************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

*********************************************

خرید اینترنتی آموزش بافتنی – زیبا بپوشید

خرید اینترنتی آموزش بافتنی

خرید اینترنتی آموزش بافتنی مزیت خرید اینترنتی آموزش بافتنی این است که با توجه به قیمت بالای پوشاک بافتنی با کمی هزینه برای خرید آموزش بافتنی براحتی می توانید با کمترین هزینه زیباترین ، قشنگ ترین لباس های بافتنی را برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید ببافید . در ضمن حتی می توانید با بافتن و فروختن تولیدات خودتان … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×