"> علت کودک ماندن نوجوان ۱۸ ساله - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

علت کودک ماندن نوجوان ۱۸ ساله

علت کودک ماندن نوجوان ۱۸ ساله و یا بزرگتر چیست ؟ شاید دلیل اصلی آن توجه نکردن به حرف های آنها و نادیده گرفتن آنها که همین موضوع باعث کم شدن اعتماد به نفس میشود . و فقط از لحاظ جسمی بزرگ میشوند .

علت کودک ماندن نوجوان ۱۸ ساله
علت کودک ماندن نوجوان ۱۸ ساله

علت کودک ماندن کودک نوجوان 18 ساله چیست ؟


بهتر است اینگونه بگوییم که سبک زندگی مدرن رایج در کشور، خانواده‌ها را به سمت زندگی غربی سوق داده است.


در حالی که همه می‌دانیم این‌گونه نیست و این برداشت اشتباه خانواده به اصطلاح امروزی جامعه ماست.

خانواده های غربی فرزندان خود را برای زندگی آینده با استقلال فکری و مالی تربیت می‌کنند و فضای عمومی جامعه نیز چنین چیزی را می‌پذیرد، اما داستان جامعه ما بسیار متفاوت از داستان جوامع غربی است.

فراموشی والدین از تربیت فرزند


بسیاری از والدین امروزی به دلیل شرایط اقتصادی مجبور هستند هر دو بیرون از خانه دوش به دوش هم کار کنند.

این نوع زندگی باعث میشود که از تربیت فرزند غافل شوند. لذا بیشتر والدین از این شرایط به نفع خود استفاده میکنند در حالی که دود این بی‌مسئولیتی آن‌ها در آینده به چشم خودشان می‌رود.

کودکان خود را در میانه راه رها نکنیم

یکی از فرآیند تربیت کودک مراقبت از خود است که از همان زمان کودکی یاد میگیرد. همان طور که در کودکی هنگام بازی کردن مراقب خودش باشد باید در سن بالاتر هم به او یاد بدهند که در بازی های آنلاین هم مراقب خودش باشد.

بسیاری از والدین از وسایل دیجیتالی و تکنولوژی پیشرفته هیچ اطلاعاتی ندارند و بالطبع از خطرات و آسیب‌های آن هم بی‌اطلاع هستند.

پیشنهاد مطالعه:  تقویت هوش کودکان

سوال: والدینی که خود هیچ نمی‌دانند چگونه می‌توانند فرزندان خود را آموزش دهند؟


در همین جاست که کودکان در دنیای دیجیتال غرق می‌شوند و والدین با این خیال که فرزندشان در خانه است و هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند او را به حال خود رها می‌کنند.

همین رها کردن می‌تواند نقطه شروع پرورش کودکانی باشد که در دنیای خود غرق شده‌اند
آن‌ها در دنیای خود غرق می‌شوند و هیچ‌وقت یاد نمی‌گیرند که چگونه در زندگی اجتماعی خارج از دنیای دیجیتال از خود مراقبت کنند.

آن‌ها مسئولیت‌پذیری را آموزش نمی‌بینند. زندگی کردن را از جای دیگری آموزش می بینند که هیچ ربطی به سبک زندگی والدین‌شان ندارد

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×