"> سن خیانت در مردان و سن خیانت در زنان - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

سن خیانت در مردان و سن خیانت در زنان

سن خیانت در مردان و سن خیانت در زنان

سن خیانت در مردان و سن خیانت در زنان

سن خیانت در مردان

سن خیانت در مردان یعنی اینکه در چه محدوده زمانی از عمر یک مرد بیشترین احتمال وقوع خیانت به زنش وجود دارد. مردان در سنین 28 تا 50 سالگی بیشترین خیانت ها را به زنان خود داشته اند. البته این اصلا بدان معنی نیست که هر مردی در این سنین به همسر خود خیانت می کند.

وقتی که می گوییم که سن خیانت در مردان به همسران بین 28 تا 50 سالگی است،به این معنی است که تعداد اندکی از مردان بعد از سن 50 سالگی به همسران خود خیانت می‌کنند و یا به دنبال برقراری ارتباطات فرازناشویی هستند.

البته باید به یاد داشت که بیشتر این آمار و ارقام از جوامع غربی بدست آمده است که می تواند درباره جامعه ایرانی ما صدق نکند.

علت ها و دلایل خیانت مردان و سن خیانت شان به زنان

مردان بیش از زنان در زندگی مشترک به همسرشان خیانت می کنند  و از سن ۲۸ تا ۵۰ سالگی بیشترین خیانت‌های زوجین از سوی مردان صورت می‌گیرد.

70 درصد از خیانت های زوجین به دلیل ضعف جنسی است.

عدم توانایی در مدیریت غزیزه جنسی و ضعف جنسی مرد یا زن از علل اصلی ایجاد روابط فرا زناشویی است که 70 درصد از این روابط ریشه در این امر دارد.

کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی و باروهای دینی در خانواده، عدم علاقه زن و شوهر به یکدیگر، وجود ضوابط عاطفی قبل از ازدواج و تداوم آن به بعد از ازدواج، انتقام‌جویی از شوهر توسط زن به دلایل مختلف و اعتیاد مرد، از دیگر علل ایجاد روابط فرا زناشویی عنوان کرد.

پیشنهاد مطالعه:  آموزش خانواده در مکتب فاطمه زهرا (س)

در مردان به دلیل تنوع طلبی جنسی و کمرنگ شدن صداقت و ارزش‌های دینی و بی‌توجهی همسر پس از تولد اولین فرزند و حتی جداسازی بستر از سوی زن موجب می‌شود تا مردان بیشتر به سمت روابط خارج از خانه روی بیاورند.

سن خیانت زنان به مردان
اصولا زنان کمتر از مردان به روابط فرا زناشویی تمایل دارند، خوشبختانه هنوز زنان جامعه (چه در ایران و چه در غرب برخلاف آنچه رسانه ها می خواهند نشان بدهند)دارای عفت و وفاداری بیشتری هستند.

زنان بسیار کمتر به دنبال تامین نیازهای جنسی خارج از محیط خانواده باشند. سن خیانت زنان از 20 تا 40 سالگی می باشد یعنی مسئله خیانت زنان به شوهران در سنین بیشتر از 40 سالگی کمتر از رنج سنی 20 تا 40 دیده می‌شود.

مردان بیش از زنان خیانت می‌کنند
اصولا زنان کمتر از مردان به روابط فرا زناشویی تمایل دارند، خوشبختانه هنوز زنان جامعه دارای عفت و وفاداری بیشتری هستند و هنوز شرایط اخلاقی حاکم بر جامعه صدق می‌کند.

مراحل خیانت همسران به یکدیگر
مراحل خیانت همسران به هم در زندگی زناشویی در سه مرحله تقسیم بندی می شود ‌:

1- خیانت در دهه اول به دلیل عدم علاقه به همسر در سال‌های اولیه ازدواج که مرد نسبت به همسر خود علاقه‌ای ندارد و از روی اجبار تن به ازدواج داده است یا اینکه متوجه می‌شود همسرش توانایی لازم جنسی ندارد.

2- خیانت مردان در دهه دوم و سوم زندگی به دلیل تنوع طلبگی جنسی بعد از تولد اولین فرزند و بی‌توجهی همسر، دوره دوم برقراری ارتباط فرا زناشویی است.

پیشنهاد مطالعه:  سال اول پس از ازدواج و توصیه های مهم همسرداری

3- خیانت مردان به همسر به دلیل ناجوانمردی ، در دهه دوم و سوم زندگی به لحاظ تنوع‌طلبی و عدم تمکین زن به ایفای نقش زناشویی نوع دیگری از خیانت در زندگی مطرح می‌شود. متاسفانه در دهه‌های دوم و سوم به دلیل ناجوانمردی برخی از مردان نسبت به همسرانشان خیانت رخ می‌دهد.
قدس آنلاین

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×