"> روان شناسان و مشاوران از بازی بچه ها چه می فهمند ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

روان شناسان و مشاوران از بازی بچه ها چه می فهمند ؟

روان شناسان و مشاوران از بازی بچه ها چه می فهمند ؟

روان شناسان و مشاوران از بازی بچه ها چه می فهمند ؟

روان شناسان و مشاوران از بازی بچه ها چه می فهمند ؟

آیا می دانید بازی کودک نه تنها وقت تلف کردن نیست ، بلکه راهی برای ابراز احساسات و تمرینی برای یاد گرفتن مهارت های اجتماعی و ارتباط موثر با دیگران است ؟

***کودک افسرده چگونه بازی می کند ؟

این کودکان بیشتر ساعت های روز غمگین و گوشه گیر هستند و به بهانه های مختلف از بازی با همسالان خود داری می کنند .

دوم لذت نبردن از کارها و بازی هایی است که معمولا کودکان همسن و سال از ان لذت می برند بازی های ارام و بی سر و صدا را ترجیح می دهند ممکن است ساعتها تنهایی با عروسکش حرف بزند.

*** کودک مضطرب چگونه بازی می کند ؟

کودکان مضطرب معمولا نمی توانند تمرکز کنند و خواب راحت و ارامی ندارند برای همین انرژی خود را هنگام بازی زودتر از همسن و سالانش از دست می دهند در بازی معمولا رهبر نمی شوند و از اینکه مسولیت هدایت بازی را بر عهده بگیرند ، اجتناب می کنند اعتماد به نفس پایینی دارند.

*** کودک پرخاشگر چگونه بازی می کند ؟

پرخاشگری انواع مختلفی دارد مثل گاز گرفتن ، زدن ، یا لفظی باشد مثل فریاد زدن و تحقیر کردن یا تجاوز به حقوق دیگران است.

گاهی والدین رفتارهای پرخاشگری را اصولا پرخاشگرانه تلقی نمی کنند مثلا وقتی کودک به زور و با کتک اسباب بازی را از کودک دیگری می گیرد ، این رفتار را با عرضه بودن تلقی و تشویق می کنند.

پیشنهاد مطالعه:  بازی های کامپیوتری و رایانه ای ، سلاح تبلیغاتی

یکی از دلایل بسیار مهم پرخاشگری در کودکان یادگیری است واین را از والدینی که خلقی عصبی و پرخاشگر داشته اند یاد گرفته اند .

این یاد گیری در بازی های انها نمود خواهند داشت اسباب بازی را پرتاب می کنند و به عروسک ها ناسزا می گوید و کتک می زنند.

*** کودک خجالتی چگونه بازی می کند ؟

تا جایی که بتوانند از جمع کناره گیری می کنند و هنگام بازی با همسالانشان مطیع و گوش به فرمان هستند دیگران معمولا سوءاستفاده و مسخره می کنند هنگام بازی گروهی انتخاب نمی شوند از قوانین بازی اگر چیزی نفهمند سوال نمی کنند می ترسند دیگران انها را کودن و احمق فرض کنند.

کودکان قرار است کودکی کنند ، کودکان را سراغ علم و دانش نبرید و عجله نکنید زودتر بزرگ شوند. کودکی که کودکی نکرده و زود بزرگ شده در بزرگسالی کودکانه خواهد زیست.

از فرزندتان دانشمند نسازید. ما قرار نیست بچه ها را تک بعدی و ناقص الخلقه کنیم. کسی که تنها فکرش دانشمند شدن است اعتیاد مثبت دارد که به اندازه اعتیاد منفی آسیب زننده است.

هر نوع آموزش آکادمیک تا شش سالگی آسیب زننده ست. کودکان باید بازی کنند و با بازی کردن بیاموزند.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×