"> دو سال اول زندگی کودک خواب، غذا، نظافت و بازی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

دو سال اول زندگی کودک خواب، غذا، نظافت و بازی

 دو سال اول زندگی کودک خواب، غذا، نظافت و بازی

قسمت هایی از سخنرانی های دکتر هلاکویی که درباره کودکان زیر دو سال یا به عبارتی دو سال اول زندگی هر نوزاد انتخاب شده است را برایتان بازگو می کنیم در صورتی که بخواهید می توانید مجموعه کامل تربیت فرزند دکتر هلاکویی از تولد تا 19 سالگی را سفارش دهید.

دو سال اول زندگی کودک خواب، غذا، نظافت و بازی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

دو سال اول زندگی کودک خواب، غذا، نظافت و بازی-مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده

 دکتر هلاکویی :

یک تا دو سال اول زندگی کودک خواب، غذا، نظافت و بازی است. و از طریق همین ارتباطات است که شخصیت کودک فرم میگیره و من و شما هر چه هستیم نتیجه این چهار کاریست که با ما در کودکی کرده اند. مادر یک کودک کسی ست که این کارها رو برای کودک انجام داده. اینجاست که گاهی خدمتکار، مادره کودک ما خواهد بود.

هر یک ساعتی که ما در اینجا صرف میکنیم صد ساعت در اینده، ما رو با خوشحالی و شادی همراه میکنه و هزار ساعت به کودکمون زندگی بیشتر و بهتر هدیه میکنیم. این بهترین سرمایه گذاریست که هر کسی در عمرش میتونه انجام بده.

چهارده ماه اول زندگی کودک، همیشه کودک رو یکجا بگذارید تا غذا بخوره از یک فنجان به او غذا بدین و این یک نواختی باید در زمینه خواب حمام و غذا خوردن و بازی همیشه رعایت بشه. حتی نوع بازی، درجه اب حمام حتی رنگ دیوار باید همیشه یکی باشه.

بعد از ٥ ماهگی اگر اتاق خواب جدا دارید کودک باید جدا بشه و گرنه رختخوابش رو حتما جدا کنید و هرگز وارد رختخوابتون نکنید. هرگز بدن یا موی خودتون رو وقت خواب در اختیار کودک قرار ندهید.

پیشنهاد مطالعه:  تربیت جنسی کودک با جدا سازی بستر خواب

کودک بعد از چهارده ماهگی کاملا میفهمه شما چه کاری رو دوست ندارید اون انجام بده و حتما انجام میده چون میخواد استقلال خودش رو نشون بده.

پروسه شناسایی اجسام تا دو سالگی به این شکل هست که کودک شی رو به دست میگیره لمس میکنه ممکنه به دهن ببره و وقتی شناسایی تمام شد ان رو پرت میکنه. این پرت کردن نه از سر خشمه نه بی ادبیه و نه باعثه نگرانیه.

کودک از چهار ماهگی امادگی بازی با اسباب بازی های ساده رو دارد. رنگ و صدا بزرگترین مسئله جذاب یک شئی برای کودک است. به کودک تنها یک اسباب بازی بدین تا وقتی از اون خسته شد و اونوقت میتونید اسباب بازی جدید بدین. وقتی اسباب بازی ها متنوع باشه باعث گیجی کودک میشه و ممکنه باعث خشم کودک بشه.

کودک به شانزده پوند (حدود شش ماهگی) که رسید میشه یه وعده غذاشو که یک وعده از دو وعده شب هست رو کم کرد تا هم جهار هاضمه کودک قوی بشه هم مادر و کودک بتونن تا پنج ساعت بخوابند.

کودک قرار است از 14 ماهگی “مکیدن” شیر رو متوقف کنه و تا 18 ماهگی از مادر جدا نشه.

کودکتون اگر بعد از چهارده ماهگی تمایلی به دست کشیدن از شیر خوردن نداره بهترین راه، گشاد کردن سر شیشه شیر است تا کودک در مدت خیلی کوتاهی شیرش رو بخوره و مک نزنه. این کار در مورد پستونک هم صادقه.

اگر مادری مجبور به ترک کودک قبل از هجده ماهگی برای کار یا درس هست باید از چهار ماهگی فردی وارد زندگی کودک بشه تا کودک به حضور او عادت کنه و این جدایی قبل از شش ماهگی اتفاق بیافته.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه اختلال خواب در كودكان را برطرف کنیم ؟

بعد از شش ماهگی جدایی کودک از مادر، کودک رو دچار زاریی میکنه که تمام عمر فرد رو درگیر خودش میکنه. بین شش تا هجده ماهگی وجود همیشگی مادر کنار کودک برای او حکم هوا رو داره.

مادری که مجبوره بره، بهتره کمترین ارتباط رو با کودک داشته باشه. این تفکر که با محبت بیشتر سعی در جبران نبود مادر بشه تنها باعث اضطراب بیشتر کودک و چسبیدگی او به مادر میشه.

مکیدن انگشت توسط کودک تا دو سال نگرانی خاصی ندارد. اگر نوزاد کمتر از یکسالتون شصتش رو می مکه اول مطمین باشید گرسنه ش نیست. بهتره بهش پستونک بدین اگر بپذیره. چون شصتش همیشه همراهشه و ممکنه بهش معتاد بشه در ضمن مکیدن انگشت به دندون هاش بیشتر صدمه میزنه. دو تا سه ماه بعد از گرفتنش از شیر حدود 14 تا 18 ماهگی باید شروع به گرفتن پستونک کرد.

زیر 20 ماه حتی 5 دقیقه دیدن تلویزیون برای کودک مضر است.

در اغوش کشیدن کودک تا وقتی کودک تمایل داره هرگز کودک رو بغلی نمیکنه.

سی دی پرورش،تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تولد تا سه سالگی

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده تربیت کودک

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  چگونه فرزند زیبا داشته باشیم ؟

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×