"> ده راهکار برای سلامت روانی خانواده - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ده راهکار برای سلامت روانی خانواده

ده نکته تا سلامت روانی خانواده

بهداشت روانی و سلامت روانی خانواده از نکاتی است که خانواده ها باید مورد توجه قرار دهند. برای داشتن خانواده ای که از کارکردهای روانی مناسب برخوردار است باید برنامه ریزی کرد و حداقل کارها و فعالیت های ساده را به طور مستمر در خانواده انجام داد.
ایجاد یک محیط سالم از نظر روانی برای ما و اعضای خانواده‌مان کار سخت و پیچیده‌ای نیست. با توجه به تعداد افرادی که خانواده شما را تشکیل می‌دهند، راه‌های زیادی برای رسیدن به سلامت و بهداشت روانی وجود دارد، وقتی استرس‌ها کاهش پیدا کند و زمان بیشتری با افرادی که دوست‌شان داریم، گذرانده شود .

ده راهکار برای سلامت روانی خانواده-www.mehcom.com

ده راهکار برای سلامت روانی خانواده-www.mehcom.com

در این مقاله چند راهکار کلیدی برای سلامت و بهداشت روان خانواده مطرح شده است:

1-با هم غذا بخورید:

همان‌طور که بسیاری از خانواده‌ها می‌دانند، تنظیم یک زمان برای کنار هم نشستن در کنار میز غذا می‌تواند بسیار سخت باشد اما این کار حداقل برای روز یک هفته قابل اجرا است. کنار هم نشستن برای صرف غذا فرصت مناسبی برای گفتگو، گوش دادن به هم و لذت بردن از با هم بودن و غذا خوردن است.

2-کمی ورزش بد نیست:

همه ما می‌دانیم که ورزش می‌تواند کار سختی باشد اما همچنین می‌تواند برای همه اعضای خانواده بسیار جالب باشد و کمک کند تا احساس خوبی داشته باشند. بنابراین سعی کنید با افرادی که دوست‌شان دارید کمی ورزش کنید، به شنا بروید و به انجام ورزش مورد علاقه خود بپردازید.·

3-به باغ‌وحش و موزه بروید:

یک روز تعطیل را انتخاب کنید و به موزه و یا باغ‌وحش بروید. سعی کنید کودک و فرزند خود را هم همراه‌تان ببرید و در موزه و باغ‌وحش مطالب زیادی بیاموزید و به کودک خود یاد دهید. بعد از رفتن به این مکان‌ها با اعضای خانواده به یک رستوران سالم بروید یا یک وعده غذای سالم بخورید.

پیشنهاد مطالعه:  افراد دارای فشار خون بالا چگونه ورزش کنند ؟

4-کمی قدم بزنید:

قدم زدن با یکدیگر بسیار بی‌هزینه و در عین حال راه خوب و جالبی برای افزایش جریان خون پاها و تمامی بدن است.

5-فیلم ببینید:

سعی کنید با افراد خانواده فیلم‌های خانوادگی جذاب ببینید. شب هنگام می‌توانید هنگام تماشای فیلم هم ذرت را به جای چیپس مصرف کنید. اما زیاده روی نکنید.

6-به اندازه کافی استراحت کنید:

سلامت جسمی و روانی در گروهی استراحت کافی در طول شبانه‌روز است. همه اعضای خانواده باید به طور متوسط شب‌ها 7 تا 8 ساعت بخوابند.

7-از سلامت غذای خود مطمئن شوید:

همه اعضای خانواده خود را تشویق کنید تا عادات غذایی خود را سالم نمایند.شما می‌توانید با تهیه غذای سالم آنها را عادت دهید تا همیشه غذاهای سالم را برای خوردن انتخاب کنند. چیپس و نوشابه‌های گازدار را با اسنک‌ها و میان‌وعده‌های سالم مثل هویج، سیب، کشمش و گردو و آب‌میوه تازه و آب جایگزین کنید.

مشاوره آنلاین مهکام

8-با هم کتاب بخوانید:

خواندن یک کتاب خوب می‌تواند یکی از ساده‌ترین لذت‌ها برای همه اعضای خانواده و راه خوبی برای تقویت قوای ذهنی باشد. کتابی را انتخاب کنید که برای همه اعضای خانواده جالب باشد. سعی کنید هر شب بخشی از کتاب را بلند بخوانید.

9-برای تفریح برنامه‌ریزی کنید:

یک روز آفتابی با خانواده به پیک‌نیک بروید. می‌توانید راکت تنیس یا توپ والیبال و فوتبال با خود ببرید و همه اعضای خانواده را برای شرکت در بازی تشویق کنید.

10-به سفر بروید:

دور شدن از محیط خانه و محل کار حتی برای دو روز یا بیشتر بهترین راه درمان دوری از استرس و افسردگی و خستگی و یکنواختی زندگی است بنابراین سعی کنید هر چند وقت یک بار مکانی را انتخاب کنید و برای استراحت و تفریح و آرامش با همه اعضای خانواده برنامه‌ریزی کرده و به آنجا سفر کنید.

پیشنهاد مطالعه:  10 نكته در مورد لزوم كاهش مصرف نمک

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق-سلامت روانی خانواده

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×