"> دلائل نارضایتی برخی مراجعان از خدمات روانشناسی و مشاوره ای - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

دلائل نارضایتی برخی مراجعان از خدمات روانشناسی و مشاوره ای

دلائل نارضایتی برخی مراجعان از خدمات روانشناسی و مشاوره ای از منظر مدیر سایت مشاوره آنلاین مهکام آقای حسن رامشینی

چرا برخی می گویند ،مشاوره خوب نیست ؟ من که اصلا از جلسات مشاوره ام راضی نیستم …

در تمام دنیا و مخصوصا کشورهای پیشرفته مشاوره روانشناسی از جایگاه فوق العاده بالایی برخوردار هست و از طرفی هم درست است که رویکرد کلی مردم ایران به مشاوره در حال پیشرفت روزافزون می باشد اما بازهم برخی از هموطنان ما دیدگاه مثبتی نسبت به مشاوره روانشناسی ندارند.

در این مطلب می خواهیم یک بررسی اجمالی از دلائل عدم رضایت برخی مراجعان از خدمات روانشناسی و مشاوره ای از دیدگاه آقای رامشینی (مدیرسایت مشاوره آنلاین مهکام) داشته باشیم.

mehcom.com

دلائل نارضایتی برخی مراجعان از خدمات روانشناسی و مشاوره ای

دلائل نارضایتی برخی مراجعان از خدمات روانشناسی و مشاوره ای

دلائل نارضایتی برخی مراجعان از خدمات روانشناسی و مشاوره ای

  • عجول بودن در مشاوره

یکی از مواردی که باعث عدم رضایت مراجع از فرآیند مشاوره روانشناسی می شود این است که مردم فکر می کنند از همان اولین جلسه ی مشاوره باید به وضوح تمام ، پیشرفت و بهبودی در مشکلی که باعث مراجعه آنها به مشاور یا روانشناس شده است را ببینند و درک کنند.

در حالی که بسیاری از فرآیند های تحولی در ذهن مراجع اتفاق می افتد که گاهی تا در رفتار خودش را نشان دهد زمانی را باید منتظر ماند.mehcom.com

مثلا در مشاوره خانواده و زوج درمانی در طی چند سال یک رابطه دچار مشکل شده است و حالا خانواده انتظار دارد که در عرض دو جلسه وضعیت 180 درجه تغییر کند !

  • عدم همکاری مراجع با مشاور یا رونشناس

برخی از مراجعان فکر می کنند که مشاوران یا روانشناسان جادوگر هستند و در عرض یک جلسه دارویی جادویی به آنها می دهد و همه چیز روبراه می شود.

پیشنهاد مطالعه:  خیانت کردم ، چون تجربه اش باید می کردم قسمت اول

در حالی که مشاوران و روانشناسان برای پیشرفت درمان و بهبودی نیاز به همکاری مراجع و انجام تکالیف محوله دارند. در غیر اینصورت نتیجه کار نامشخص می شود.

  • به فراموشی سپردن آموخته ها

جالب هست که بسیاری مواقع مراجعان به پیشرفت ها قابل توجهی دست پیدا می کنند . لذا بعد از درمان و اتمام جلسات مشاوره ای به مرور تکالیف و راهبردهای فرا گرفته در دوران مشاوره را به بوته ی فراموشی می سپارند.

و دوباره به سمت رفتارها و رابطه های مشکل دار قبلی برمی گردند.mehcom.com

  • توان مالی کم

در بسیاری اوقات مراجعان بدلیل نداشتن توان مالی برای ادامه کار مشاوره و درمان ، فرآیند مشاوره را نیمه تمام رها کرده و به اصطلاح از خیرش می گذرند.

  • عدم ایجاد رابطه دوستانه بین مراجع و مشاور

برای پیشرفت و رضایت مراجع به ادامه مشاوره لازم است که رابطه ای دوستانه و محترمانه بین مراجع و مشاور یا روانشناس ایجاد شود که اگر این رابطه یا کانکشن ایجاد نشود نتایج مشاوره روانشناسی تضعیف و یا کلا با شکست و عدم رضایت مراجع مواجه می شود.

  • عدم تسلط و دانش کافی درمانگر

به هر حال مثل هر شغل دیگری یکی از مهمترین عوامل نارضایتی عدم تسلط و دانش کافی درمانگر می باشد . به همین خاطر عدم تسلط کافی درمانگر ، مشاور ، روانشناس یا روانپزشک به کارش منجر به نارضایتی و شکایت مراجع می انجامد.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×