"> داستان مجسمه داوود اثر میکل آنژ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

داستان مجسمه داوود اثر میکل آنژ

 مجسمه داوود

مجسمه داوود اثری فوق العاده در هنر مجسمه سازی به حساب می آید که در گالری واقع در فرهنگستان فلورانس ایتالیا ، به نمایش گذاشته شده است . مجسمه داود را هنرمند مجسمه ساز مشهور جهان میکل آنژ ساخته  است . و بسیاری از افراد این مجسمه را زیباترین مجسمه ی جهان می دانند که یک انسان درست کرده است .

داستان مجسمه داوود اثر میکل آنژ-www.mehcom.com

داستان مجسمه داوود اثر میکل آنژ-www.mehcom.com


در سال 1501 میلادی خانواده ی قدرتمند مداچی ، میکل آنژ را مامور کردند تا برای میدان اصلی فلورانس مجسمه ای بسازد که از تمام کارهای هنری موجود برجسته باشد. هنگامی که او در نهایت این مجسمه باور نکردنی را ساخت ،آن را در یک مراسم بزرگ عمومی که هزاران نفر در آن حضور داشتند پرده برداری کردند .درحالیکه پرده کنار می رفت تا مجسمه آشکار شود صدای “واه” از جمعیت بلند شد . آنها بلافاصله تشخیص دادند که این شاید زیباترین مجسمه ای است که تا به حال ساخته شده بود.

بعد ها یکبار از میکل آنژ پرسیده شد که چگونه توانست مجسمه ای به این زیبایی بتراشد ؟ او توضیح داد که :

یک روز صبح پیاده به سمت محل کارش در حرکت بود که نگاهش به سنگ مرمر بزرگی در کنار خیابان جلب می شود که سالها پیش از کوه پایین آورده شده بود و روی آن بوته و چمن رشد کرده بود . او بارها در این مسیر حرکت کرده بود اما این بار ایستاد و سنگ مرمر بزرگ را ورانداز کرد و بارها دور آن قدم زد . ناگهان متوجه شد که این دقیقا همان چیزی است که برای ماموریتش یعنی خلق مجسمه دنبالش بود . آن را بار زد و به محل کارش آورد و تقریبا چهار سال روی آن کار کرد تا داوود خلق شد.

پیشنهاد مطالعه:  داستان های مذهبی کوتاه-رمز بسم الله الرحمن الرحیم

او بعدها گفت” من داوود را از همان اول در آن قطعه سنگ مرمر دیدم . کار اصلی من از آن به بعد این بود که هر آنچه را که به شکل داوود نبود حذف کنم تا شکل اصلی پدیدار شود.

شما هم ممکن است هنوز به داود وجود خود که در میان سنگ جسمانی شما منتظر است . تا شما آنرا به بهترین وجهی به ظهور برسانید. واقعا چه توانایی ها و چه استعدادهایی در شماست که هنوز شما آنها را نیافته اید ؟

منبع: اثر آنتونی رابینز

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده سبز- داستان های کوتاه

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×