"> خانواده شاد و سفر‌های خانوادگی - مهکام مجله آموزش خانواده ایرانی
مشاوره آنلاین مهکام

خانواده شاد و سفر‌های خانوادگی

مهکام-خانواده-شاد-و-سفر‌های-خانوادگی

خانواده شاد و سفر‌های خانوادگی

سفرهای خانوادگی یکی از مواردی است که می توان توسط آن شادی و نشاط را به خانواده ایرانی هدیه کرد.همانطور که در بخش اول بررسی خانواده شاد ایرانی ما بیان شد متن زیر قسمتی از گفتگوی فرارو با دکتر نعمت الله فاضلی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی می باشد که ایشان دکتری مردم شناسی از دانشگاه لندن را دارا می باشند.

آیین سفر‌های خانوادگی

سفرهای خانوادگی یکی از شایع‌ترین و عمومی‌ترین اشکال آیین‌های خانوادگی، می باشند که در سال‌های اخیر رواج بیشتری یافته است. سفرهای خانوادگی از ویژگی‌های مهم فرهنگ امروز ماست. اگر چه سفر تاریخچه طولانی در جامعه ایرانی دارد، اما شکل سفر انبوه و یا همگانی شده به ویژه سفرهای انبوه خانوادگی، پدیده‌ای کاملا مدرن و شاید پسامدرن در جامعه باشد.

گزارش های جالبی هر ساله در باره سفرهای نوروزی منتشر می‌شود، آخرین گزارش نشان می‌دهد که در تعطیلات نوروز سال 92نزدیک به 70 میلیون سفر انجام شده است. قطعا گسترش راه‌ها، افزایش دسترسی به اتومیبل، ارتقا تکنولوژی حمل و نقل و ایجاد راه‌های گوناگون سفر، گسترش هتل‌ها، مراکز تفریحی و بسیاری تحولات دیگر کمک کرده است تا سفرهای خانوادگی روز به روز بیشتر شوند.

امروزه خانواده‌ها کما بیش پذیرفته‌اند که فرزندان حق سفر دارند. بخشی از حقوق خانوادگی فرزندان همین سفرهای کوتاه و بلند سالانه و فصلی است که به مناسبت‌های مختلف، خانواده،ها سوار ماشین‌هایشان‌ شده و از شهر و دیار خود به شهر و دیار دیگری می‌روند.

اغلب این سفرها اهداف چندگانه ای‌ دارند، یکی از این هدف‌ها دیدار آشنایان و خانواده است. خانواده با ماشین خانوادگی، به دیدن خانه پدری به شهری دیگر می‌رود. این رسم جدید ایرانی بخش جدیدی از تجربه انسان ایرانی امروز است.

پیشنهاد مطالعه:  خانواده شاد از دیدگاه اسلام

شاید لزومی نداشته باشد درباره سفرهای خانوادگی و آیین‌های آن توضیحات زیادی دهیم، چرا که هر یک از ما ده‌ها، صدها و هزاران تجربه سفر خانوداگی داریم. سفر خانوادگی به مثابه یک آیین شادی‌بخش خانوادگی از ویژگی‌های ممتاز جامعه هایی از نوع ایران است.

در غرب و جوامع توسعه یافته صنعتی عمدتا سفرها فردی است و عمدتا غیر‌خانوادگی است. نه به صورت خانوادگی سفر انجام می‌شود و نه برای دیدار خانواده‌ها صورت می‌گیرد. زیارت‌ها، سیاحت‌ها و گردش‌های ما همراه با خانواده و در چارچوب ارزش‌های خانواده صورت می‌گیرد، در عین حال سفر برای شادی، تولید لذت، هیجان و حس خوب زندگی است.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده شاد و خوشبخت ایرانی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×