"> خانواده شاد با کودکانی شاد برای دوری از آسیب ها - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

خانواده شاد با کودکانی شاد برای دوری از آسیب ها

خانواده شاد ، کودکانی شاد

خانواده شاد با کودکانی شاد امکان پذیر است و وظیفه هر پدر و مادری این است که شادی را به خانه و خانواده خود بیاورند تا فرزندانشان در آینده برای یافتن شادی و خوشبختی به بیرون از خانه پناه نبرند ! و از آسیب های اجتماعی در امان بمانند.

یکی از بهترین هدایایی که پدر و مادر می توانند به فرزندانشان بدهند، امکان شاد زیستن و شاد بودن آن هاست. برای شاد بودن، به ثروت و دارایی فراوان نیازی نیست، بلکه می توان با ساده ترین و پیش پا افتاده ترین وسایل و امکانات نیز کودکان را شاد کرد.

خانواده شاد با کودکانی شاد

بچه هایی که بتوانند احساسات و عواطف شاد درونشان را بشناسند، می توانند آن را در سراسر زندگی خود حفظ کنند. شادی کودکان موجب تقویت روحیه، انگیزه، عزت نفس و پایداری آن ها می شود. پدر و مادر می توانند با استفاده از این روش های ساده شادی و نشاط را در وجود بچه ها زنده نگه دارند.

با فرزندان به بازی بپردازید

با کودکان خود بازی های کودکانه کنید. زمستان ها با برف، آدم برفی بسازید و از برف بازی لذت ببرید. شاید نتوانید هم پای کودک خود بدوید و تحرک داشته باشید ولی حضور شما، نیروی پایداری را در کودکتان افزایش می دهد و دلیلی برای خنده و شادی هردوی شما خواهد شد. بچه ها از این که می توانند بیشتر بپرند و سریع تر بدوند، احساس غرور می کنند و با آزاد کردن انرژی درونشان، احساس شادی و نشاط می کنند.

پیشنهاد مطالعه:  چگونه خانواده شاد داشته باشیم ؟ از نگاه دکتر فاضلی

با صدای بلند بخندید

لطیفه بگویید. داستان های طنز و خنده دار و شعرهای شاد بخوانید. به دنبال سرگرمی های شاد کننده باشید. کاری کنید تا صدای خنده فرزندتان بلند شود. آن وقت خواهید دید که با خنده او شما هم خواهید خندید. خندیدن شما تأثیر فراوانی بر جسم و جان شما می گذارد و بسیاری از فشارهای روانی کاهش پیدا می کند. اکسیژن بیشتری به بدنتان می رسد و با روحیه بهتری به حل مشکلات می پردازید.

 کودکان شاد، کودکان موفق

کودکان موفق، کودکان شادند و کودکان شاد، کودکان موفق اند. بکوشید عادت هایی را در فرزندتان تقویت کنید که روحیه تحمل و مقاومت را در او بالا ببرد. همه کودکان به زمانی برای تخلیه بار هیجانی، زنگ تفریح و بازی های شادی بخش نیاز دارند. دیدن پرواز پرندگان، حرکت ابرها و دقت در محیط اطرافشان هم می تواند به نوعی تفریح به شمار آید.

کمک کردن و حمایت کردن را به کودک بیاموزید

از فرزندتان بخواهید اسباب بازی های قدیمی و وسایلی را که مدت هاست به سراغشان نرفته است، به بچه های مستمندی که می شناسد، اهدا کند. کودک در این حال به آرامش روحی و روانی دست می یابد و از صمیم قلب احساس راحتی و شادابی می کند.

در تشویق فرزندتان خلاق باشید

وقتی فرزندتان در انجام کاری موفق شده و توانسته است به هدفش برسد، با گفتن جمله هایی که شادی شما را از این پیروزی نشان دهد، او را تشویق کنید. البته مراقب باشید که تشویق هایتان اغراق آمیز و بیش از حد لازم نباشد.

پیشنهاد مطالعه:  شادی عنصر جدایی‌ناپذیر برای انسان امروزی

امکان نوآوری را به کودک بدهید

هر کودکی توانایی و استعداد خاصی دارد. چرا نباید این امکان را به او داد که خودی نشان دهد؟ آیا او کتاب خواندن را دوست دارد؟ در این صورت، زمانی که شما آشپزی می کنید یا به باغچه آب می دهید، می توانید به او اجازه دهید برایتان کتاب بخواند. وقتی شور و شوق و اشتیاق فرزندتان را برای کمک و همکاری بپذیرید و نشان دهید که تحت تأثیر محبت های او قرار گرفته اید، موجب شادی و افزایش اعتماد به نفس او خواهید شد.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده شاد و خوشبخت ایرانی

منبع: روزنامه خراسان

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×