"> جلوگیری از افسردگی بعد از زایمان با خوردن ماهی - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

جلوگیری از افسردگی بعد از زایمان با خوردن ماهی

جلوگیری از افسردگی بعد از زایمان با خوردن ماهی

مهکام : جلوگیری از افسردگی بعد از زایمان با خوردن ماهی

پژوهش های علمی نشان می دهند که بسیاری از زنان باردار دچار کمبود اسیدهای چرب امگا- 3 هستند. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه مونترال و مرکز تحقیقات مادر و کودک، کمبود امگا- 3 یکی از عوامل اصلی در بروز افسردگی پس از زایمان است.
زنان در سنین باروری بیشتر از سایر افراد در معرض خطر افسردگی هستند و تولد کودک این بیماری را در زنان آسیب پذیر تشدید می کند. این نوع افسردگی با اختلال در وضعیت سلامتی مادر و همچنین کودک او مرتبط  است.
در تحقیقات اخیر مشخص شده است که بین بارداری، میزان امگا- 3 و واکنش شیمیایی که منجر به تولید سروتونین در مغز می شود ارتباط وجود دارد. سروتونین ماده ای است که در تنظیم خلق و خو نقش دارد.
از آن جایی که امگا- 3 از مادر به جنین و همچنین از طریق شیر به نوزاد منتقل می شود، میزان این اسید چرب در دوران بارداری و حداقل 6 هفته پس از زایمان به شدت کاهش می یابد. مشکل دیگر این است که اغلب افراد از جمله زنان باردار و شیرده به میزان کافی امگا- 3 دریافت نمی کنند.
بنابراین یکی از راه های پیشگیری و کنترل افسردگی پس از زایمان این است که به مادران توصیه میشود در دوران بارداری و شیردهی به میزان کافی از اسیدهای چرب امگا- 3 استفاده کنند.
ماهی ها به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا، گردو، دانه کتان و شاهدانه از منابع خوب اسیدهای چرب امگا 3 به شمار می روند.

پیشنهاد مطالعه:  غربالگری در دوران بارداری-دانستنی های دوران بارداری

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده – زنان باردار

آموزش تربیت فرزند دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش کامل تربیت فرزند از پروفسور دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی – با داشتن این مجموعه کامل می توانید هر جایی که هستید حتی در حین رانندگی ، آشپزی و … اصول تربیت فرزند و نکات مهم تربیتی را از دکتر فرهنگ هلاکویی بیاموزید  ادامه مطلب »

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید آموزش خیاطی خانم سیما عمرانی کارشناس برنامه خانواده – می توانید فنون و روشهای ، طراحی برش و دوخت را یاد بگیرید و با کمترین هزینه به یک خیاط ماهر تبدیل شوید  ادامه مطلب »

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و نگهداری نوزاد تا 2 سالگی کودک

راهنمای کامل دوران بارداری و بچه داری و نگهداری نوزاد از بدو تولد و حتی حاملگی تا 2 سالگی کودک- اگر قرار است که ما فرزندی داشته باشیم چه خوب است که بهترین بچه دنیا مال ما باشد … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×