"> جانباز شیمیایی کیه ؟ چیه ؟ کی می دونه ؟ - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

جانباز شیمیایی کیه ؟ چیه ؟ کی می دونه ؟

جانباز شیمیایی کیه ؟ چیه ؟ کی می دونه ؟

چند سال پیش بود که یکی از دوستان در نمایشگاهی در اروپا شرکت کرده بود می گفت : گاهی در این نمایشگاه پیرمردهایی می آمدند که نشان جنگ جهانی دوم بر سینه داشتند، با افتخار بیان می کردند که در جنگ جهانی دوم برای کشورشان جنگیده اند. خوب همین اروپا و آمریکا که پشت سرشون خیلی حرف هم می زنیم بعد از 50 سال به کسانی که برایشان جنگیده اند عزت و احترام می گذارند. و فراموششان نکرده اند.

اما ما هنوز دو دهه از جنگ نگذشته که باید مثلا به این سوال پاسخ بدهیم که :

جانباز شیمیایی کیه ؟ چیه ؟ کی می دونه ؟

حالا چرا این حرفها را گفتم بخاطر اینکه خاطره زیر را از یک جانباز شیمیایی خواندم و متاثر شدم :

جانباز شیمیایی کیه ؟ چیه ؟ کی می دونه ؟www.mehcom.com

جانباز شیمیایی کیه ؟ چیه ؟ کی می دونه ؟www.mehcom.com

به گزارش وبلاگ جانبازان شیمیایی ایرانجانبازی شیمیایی در خاطراتش چنین گفته است:

تاکسی که مرا از ترمینال جنوب تا خانه ام آورد 100 تومان بیشتر گرفت . چون می گفت باید ماشینش را ببرد کارواش . گرد و غبار لباس خاکی من را میخواست بشوید !!!

همان روز باید می فهمیدم که چه اتفاقی افتاده …اما طول کشید …زمان لازم بود …همین چندی پیش آژانس گرفته بودم تا بروم جائی ..راننده پسر جوانی بود که حتی خاطره آژیر خطر را هم در ذهن نداشت . ریه هایم به خاطر هوای بد تحریک شد و سرفه ها به من حمله کردند . از حالم سوال کرد.

( کم پیش می آید که وضعیت جسمانیم را برای کسی توضیح بدهم …اما آن شب انگار کسی دیگر با زبان من گفت …گوئی قرار بود من چیزی را درک کنم و بفهمم با تمام وجود ) گفتم که جانباز شیمیائی هستم و نگران نباشد و این حالم طبیعی است .

پیشنهاد مطالعه:  داستان های کوتاه-پیرمرد وفادار

سکوت کرد …به سرعت ظبط ماشینش را خاموش کرد و خودش را جمع و جور نمود …وارد اتوبان که شدیم …حالم بدتر شد …سرفه ها امانم را بریده بودند …

ایستاد و مرا پیاده کرد و گفت که ممکن است حالم بهم بخورد و ماشینش کثیف شود و او چندشش میشود …و…رفت …من تنها در شبی سرد ..کنار اتوبان ایستاده بودم و با خودم فکر میکردم که: چرا ؟ پدر و مادر او مگر از ما برایش نگفته اند ؟ معلمانش چه ؟

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده سبز – داستانهای کوتاه

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×