"> تندرستی و حفظ سلامت با مصرف مرتب آجیل (مغزدانه‌ها) - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تندرستی و حفظ سلامت با مصرف مرتب آجیل (مغزدانه‌ها)

سلامتی و مصرف مرتب آجیل

تا بحال بخاطر سلامتی مصرف آجیل را مضر می دانستند اما محققان در تحقیقات جدید ثابت کرده اند که خوردن آجیل یعنی پسته، فندق، بادام، بادام زمینی، بادام هندی، گردو نه تنها مضر نیست بلکه برای سلامتی و تندرستی بدن نیز لازم است. پس از هموطنان عزیز با خیالی راحت می توانید در ایام شب یلدا و عید نوروز و حتی در سایر مواقع از آجیل به مقدار لازم مصرف کنند اما زیاده روی می تواند ضرر داشته باشد !

خوردن آجیل یعنی پسته، فندق، بادام، بادام زمینی، بادام هندی، گردو نه تنها مضر نیست بلکه برای سلامتی و تندرستی بدن لازم هم می باشد

مصرف آجیل خوردن آجیل یعنی پسته، فندق، بادام، بادام زمینی، بادام هندی، گردو نه تنها مضر نیست بلکه برای سلامتی و تندرستی بدن

پزشکان بدون مرزاعلام کرد،  پژوهشگران این تحقیق عنوان کردند با اینکه تحقیقات قبلی نشان داده‌اند آجیل (مغزدانه‌ها) در پیشگیری از بیماریهای کرونری قلب و بالا بودن چربی خون سودمند هستند اما تا به حال تحقیقی در باره رابطه آجیل و مرگ انجام نگرفته بود.

تحقیق فعلی براساس مطالعه روی 120 هزار نفر در آمریکا در مدت 30 سال انجام گرفته و در آن، به نتایج تحقیقات در کشورهای دیگر مثل انگستان و هلند هم توجه شده است.

ماهیت این تحقیق نشان داد آجیل خطر مرگ بر اثر بیماری‌های مهم را هم در مردان و هم در زنان تا یک پنجم کاهش می دهد: احتمال به ابتلای به بیماری‌های قلبی را نزدیک به 30 درصد و سرطان را 11 درصد کمتر می‌کند.

دکتر چارلز فوکس پژوهشگر موسسه سرطان دانا فاربر در بوستون می‌گوید :”واضح‌ترین فایده آجیل کاهش 29 درصدی بیماری قلبی بود که عامل اصلی مرگ و میر است.”

پیشنهاد مطالعه:  آداب نوشیدن در فرهنگ دینی

علاوه بر این، کسانی که مرتب آجیل می‌خورند کمتر احتمال دارد سیگار بکشند، بیشتر ورزش می‌کنند، بیشتر مولتی ویتامین می‌خورند، لاغرتر هستند، میوه و سبزی بیشتری می‌خورند و بیشتر هم الکل می‌نوشند.

به گفته محققان این نگرانی وجود داشته که آجیل باعث افزایش وزن می‌شود اما بررسی‌ها نشان داده مصرف آجیل احتمال بالارفتن وزن، افزایش دور کمر و چاقی را کمتر می‌کند.

دکتر یینگ بائو یکی از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید:” تمام بررسی‌ها نشان می‌دهند مردم هرجه بیشتر آجیل بخورند احتمال اینکه طی 30 سال بعد بمیرند کمتر می‌شود.”

در این تحقیق آمده “در کسانی که هفته‌ای هفت بار یا بیشتر آجیل مصرف می‌کنند احتمال اینکه به علت بیماری قلبی، سرطان یا مشکل تنفسی بمیرند 20 درصد کمتر شده است.”

به گفته دکتر فوکس تنوع و نوع دانه‌ها تاثیری در تاثیر مثبت این تنقلات ندارد.

اداره دارو و غذای آمریکا در سال 2003 به این نتیجه رسید که مصرف روزانه 43 گرم (یک مشتِ پُر) آجیل بعنوان “بخشی از یک رژیم کم‌چربی” خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

جفری بلومبرگ استاد دانشگاه تافتس آمریکا می‌گوید :”آجیل (مغزدانه‌ها) بعلت اینکه چربی زیاد دارند بدنام شده بودند. حالا پس از بیست سال آجیل به‌ عنوان غذای سالم شناخته شده است.”

ایشان بیان کرده است “آجیل چربی زیاد دارد اما این چربی، چربی خوب است.”

به گفته دکتر رالف ساکو متخصص بیماری‌های اعصاب در دانشگاه میامی یکی از مهمترین فواید آجیل این است که باعث می‌شود مردم کمتر خوراکی‌های ناسالمی مثل چیپس بخورند.

محققان این پژوهش می‌گویند چون این تحقیق میدانی (مشاهده‌ای) بوده نمی‌توان بین آجیل و کم شده بیماری ها رابطه علت و معلول برقرار کرد اما این تحقیق با نتایج تحقیقات بسیار وسیعی بالینی و میدانی همخوانی دارد.

پیشنهاد مطالعه:  محافظت از دندان های کودک

این تحقیق تاثیر بودادن یا نمک‌سود کردن را بررسی نکرده اما توصیه کارشناسان، مصرف آجیل خام است.

ویژگی های آجیل (پسته، فندق، بادام، بادام زمینی، بادام هندی، گردو)پروتئین باکیفیت

اسیدهای چرب اشباع نشده
فیبر (الیاف گیاهی)
ویتامین (اسید فولیک، ویتامین ب۳ (نیاسین)
املاح (کلسیم، پتاسیم، منیزیم)
آنتی اکسیدان (فلاونوئید، کاروتنوئید)

فواید مصرف آجیل کاهش موارد زیر است :

ابتلا به دیابت نوع دوم
قند خون بالا
کلسترول
فشار خون
چاقی و افزایش وزن
سرطان روده بزرگ
مقاومت به انسولین
سندروم متابولیک
سنگ کیسه صفرا
مرگ بعلت بیماری‌های التهابی

این تحقیق بر اساس اطلاعاتی است که از پرستاران و فعالان بخش بهداشت و درمان آمریکا از دهه 1980 تا به حال جمع آوری شده و نتایج آن در نشریه پزشکی کلیک نیوانگلند منتشر شده است

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده فرزندپروری همسرداری پزشکی

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×