"> تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان اوتیسم با اپلیکیشن به من نگاه کن - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان اوتیسم با اپلیکیشن به من نگاه کن

تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان اوتیسم با اپلیکیشن به من نگاه کن ، برنامه نرم افزاری تولید شده در شرکت سامسونگ کره جنوبی.

تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان اوتیسم با اپلیکیشن به من نگاه کن

تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان اوتیسم با اپلیکیشن به من نگاه کن

تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان اوتیسم با اپلیکیشن

شرکت سامسونگ الکترونیکس جدیدترین دستاورد خود را برای کمک به بهبود زندگی افراد مبتلا به اوتیسم معرفی کرده است .

اپلیکیشن « به من نگاه کن » (Look at me) به منظور تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم با نزدیکان‌شان ارائه شده است.

بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم برای برقراری ارتباط چشمی با دیگران دچار مشکل هستند و این مسئله می‌تواند زندگی اجتماعی آنها را در حین رشد با مشکل روبرو کند.

تحقیقات حاکی از آن است که این کودکان به استفاده از دستگاه‌های هوشمند علاقه دارند. mehcom.com

در همین راستا سامسونگ برنامه (Look at me) را با همکاری پزشکان و اساتید دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یون‌سِی (Yonsei)، طراحی کرده است.

این اپلیکیشن به مدت هشت هفته بر روی 20 کودک، مورد آزمایش قرار گرفته و تأیید شده است.

پروفسور کیونگ می‌چونگ از دانشگاه یونسی درباره نتایج استفاده از این اپلیکیشن اعلام کرده است که 60 درصد از کودکان تحت آزمون، نشانه‌هایی از بهبود در ایجاد ارتباط بصری نشان داده‌اند.

آنها همچنین توانسته بودند حالت‌های احساسی را آسان‌تر تشخیص دهند.

این اپلیکیشن به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند تا نگرش و بیان خود را از حالت‌های مختلف احساسی همچون شادی، حیرت و ترس بهبود دهند.mehcom.com

به کمک دوربین یک دستگاه هوشمند، کودکان می‌توانند حالت‌های دیگران را بخوانند، صورت‌ها را به خاطر بسپارند و از خود در حالت‌های مختلف احساسی و بدنی، عکس بگیرند.

پیشنهاد مطالعه:  چند تحقیق مهم درباره اتیسم ( اوتیسم )

کودکان طی هفت مرحله تعاملی درگیر این اپلیکیشن می‌شوند و یک سیستم امتیاز‌دهی، پاداش و ویژگی‌های سمعی- بصری به آنها انگیزه تلاش بیشتر می‌دهد.

هر مرحله در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه به پایان می‌رسد.mehcom.com

چانگ لیونگ لی، نایب رئیس بخش مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در این زمینه می‌گوید:

« اختلال روانشناسی اوتیسم در بیش از 60 میلیون نفر در سراسر دنیا تشخیص داده شده است ولی کمبود بیمارستان و تسهیلات آماده، مانع از رسیدگی مناسب به همه آنها شده است.

هزینه‌های معالجه نیز بسیار بالا بوده و غالبا دوره انتظار بسیار طولانی در ارتباط با این بیماری وجود دارد.mehcom.com

از آنجا که کودکان مبتلا به اوتیسم با تکنولوژی ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، ما فکر کردیم که از چه راهی می‌توانیم قابلیت‌های برقراری ارتباط را در آنها بهبود بخشیم.

Look at me یک اپلیکیشن ساده، جالب و به سبک بازی است که والدین می‌توانند آن را با کودکان دارای اتیسم خود انجام دهند تا آنها را به برقراری ارتباط بصری و درک حالات احساسی دیگران عادت دهند.

ما امیدواریم بتوانیم نقش کوچکی در بهتر کردن کیفیت زندگی کودکان در سراسر دنیا داشته باشیم.»

این اپلیکیشن روی گوگل پلی(Google Play) قابل دسترسی است و برای دستگاه‌های هوشمند سامسونگ از جمله سری گلکسی اس (S5, S4, S3)، سری نوت (Note4, Note3, Note2)، سری زوم (Zoom2, Zoom) و همچنین Galaxy Tab S قابل استفاده است.

منبع :samsung.com

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×