"> تفاوت در نحوه مقابله با استرس یا فشار روانی در زن و مرد - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تفاوت در نحوه مقابله با استرس یا فشار روانی در زن و مرد

تفاوت در نحوه مقابله با استرس یا فشار روانی

زن و مرد در نحوه مقابله با استرس یا فشار روانی نیز با همدیگر متفاوت هستند و به شکل مختلفی عکس العمل نشان می دهند. به گونه ای که می توان گفت این اختلاف در مواجه با استرس بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم . نتیجه هم ایجاد مشکل در زندگی مشترک زوجین می شود البته اگر به این تفاوت توجه نداشته باشند.

وقتی مردی ،در زندگی یا کارش دچار مشکل میشود هیچگاه درباره آنچه موجب نگرانی او شده صحبت نمیکند و هیچگاه مشکل خود را با فرد دیگر در میان نمیگذارد؛ مگر آنکه احساس کند کمک او برای حل مشکلش ضرورت دارد.

در این حالت، او حرفی نمیزند، در خود فرو میرود تا درباره مشکلش بیندیشد و آنقدر میکوشد تا سرانجام راه حلی بیابد. وقتی به راه حلی دست پیدا کرد، از احساس خوبی برخوردار میشود و از درون خود بیرون میآید و اگر هم نتواند راه حلی بیابد خودش را مشغول کاری مثل روزنامه خواندن، تماشای تلویزیون و… میکند تا مشکل خویش را فراموش کند.

تفاوت در نحوه مقابله با استرس یا فشار روانی در زن و مردwww.mehcom.com

تفاوت در نحوه مقابله با استرس یا فشار روانی در زن و مردwww.mehcom.com

در این حالت، زن که از این ویژگی مرد اطلاعی ندارد، از بی اعتنایی و سکوت همسرش آرزده خاطر شده، با غر زدن، بهانه گرفتن و شکایت کردن، در صدد جلب توجه و حمایت شوهر بر میآید.

از سوی دیگر، مردها معمولاً از این امر آگاهی ندارند که در این حالت تا چه اندازه از همسرشان دور میشوند. یادآوری این نکته که زنها عاطفی و احساساتی هستند و نیاز به صمیمیت و رابطه دارند به مرد کمک میکند تا واکنشها و احساسات همسرش را بهتر درک کند و با او مهربانتر باشد.

پیشنهاد مطالعه:  خانواده برتر | چگونه برای همسر خود جاذبه جنسی داشته باشیم ؟

در مقابل، هنگامی که یک زن با مشکلي مواجه، یا از کار روزانه دچار استرس و فشار روحی ميشود، برای آنکه به آسودگی خاطر دست یابد، به جستجوی فردی مورد اعتماد میگردد تا درباره مشکلاتش با او صحبت و درد دل کند و بدینگونه بر استرس خویش غلبه میکند.

برای زنها، در میان گذاشتن مشکلات با دیگران، در واقع نشانه عشق و محبت و اعتماد تلقی میشود و به معنای تحمیل بار مشکلات بر دوش دیگران نیست. آنان از داشتن مشکل، احساس شرمندگی نمیکنند. نفس و ضمیر آنها وابسته به این نیست که خود را افرادی شایسته وانمود کنند بلکه بیشتر ترجیح میدهند روابطی دوستانه و محبتآمیز داشته باشند. براي همين، آشکارا احساساتی چون: یأس، ناامیدی، پریشانی و درماندگی را که با آن درگیر هستند با دیگران در میان میگذارند.

وقتی زن درباره مشکلاتش صحبت میکند، مرد که از این ویژگی همسر اطلاع ندارد، به جای توجه به همسر و گوش دادن به درد دلهایش، شروع به ارائه راه حل میکند تا مشکلات همسرش را برطرف کند. اما این کار مرد، همسرش را بيشتر آزرده خاطر میسازد. او فقط به دنبال بیان مشکل است تا احساس خوبی بیابد و آرامش پیدا کند، نه به دنبال راه حل.

مرد با دانستن اینکه زن نیاز به توجه و درک شدن دارد، میتواند با گوش دادن و همدردی با همسر، هم از مشکلات همسر بکاهد و هم با اجتناب از دادن راه حل، از دلخوری و رنجش زن جلوگیری کند.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده برتر ایرانی-رازهای همسرداری موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق-www.mehcom.com

خرید اینترنتی آموزش روابط زناشویی برای همسران موفق خرید اینترنتی اموزش مسائل زناشویی ،خرید پستی آموزش روابط زناشویی ، آموزش رفتارهای زناشویی، خرید اینترنتی دی وی دی آموزش روابط زناشویی آموزش خانواده : آموزش رفتارهای زناشویی آموزش تحکیم پیوند زناشویی آیا شما هم بدنبال داشتن یک خانواده موفق هستید ؟ آیا شما می خواهید که بهترین همسر دنیا باشید ؟ … ادامه مطلب »

پیشنهاد مطالعه:  تاثیرات دعوای پدر و مادر بر کودکان خانواده

******************************************************************************

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی برای خانواده موفق داشتن

 1523 روش برای بهبود کیفیت زندگی – اورجینال چگونه خانواده ای موفق داشته باشیم ؟ راز و رمز زندگی خوب چیست ؟ روش های موفقیت در زندگی مشترک را بیاموزیم ؟ دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک آموزش بهبود کیفیت زندگی- اورجینال آموزش داشتن زندگی آرام- اورجینال کلیدهای بهبود زندگی- اورجینال به یکدیگر مهر بورزید اما از مهربند … ادامه مطلب »

******************************************************************************

نرم افزار فوق العاده برای تناسب اندام-چاق شدن-لاغر شدن

نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام

تناسب اندام – چاق شدن – لاغر شدن مجموعه رژیم غذایی و تناسب اندام صدف چگونه تناسب اندام داشته باشیم ؟ چگونه لاغر شویم ؟ چگونه چاق شویم ؟ چگونه بدون رژیم لاغر شویم ؟ چگونه بدنی زیبا داشته باشیم ؟ چگونه بدون ورزش لاغر شویم ؟ چگونه رژیم لاغری بگیریم ؟ چگونه رژیم غذایی بگیریم ؟ چگونه مراقب اضافه … ادامه مطلب »

******************************************************************************

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید-18 دی وی دی-www.mehcom.com

خرید دی وی دی آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×