"> تاثیر تفاوت سنی زیاد در ازدواج - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

تاثیر تفاوت سنی زیاد در ازدواج

تاثیر تفاوت سنی زیاد در ازدواج چیست ؟

در مواقع زیادی با این نوع سوالات مواجه می شویم که من می خوام با کسی ازدواج کنم که 10 سال یا بیشتر یا کمتر از خودم کوچکتر هست؟ آیا کارم درست می باشد یا خیر؟ البته برعکس این موضوع نیز هست که گاهی طرف مقابل از ما خیلی بزرگتر هست، خب فکر می کنید اختلاف سنی زیاد در ازدواج چه مسائلی را به دنبال خواهد داشت. با ما همراه باشید.

تاثیر تفاوت سنی زیاد در ازدواج

تاثیر تفاوت سنی زیاد در ازدواج

****اگر بیش از اندازه از همسر خود بزرگتر باشید:

** در این صورت ممکن است که بعد از گذشت مدت زمانی، حوصله او را نداشته باشید و نتوانید خامی ها، بی تجربگی ها و کندی او در باره مسائل زندگی را تحمل کنید. در واقع ممکن است از این که شاهد هستید همسرتان با مسائلی دست به گریبان است که شما مدتها پیش آنها را پشت سر گذاشته اید، خسته شوید.

برای شناخت ملاکهای انتخاب همسر مناسب کلیک کنید.

** این احتمال وجود دارد به خاطر تجربه و پختگی بیشتر ناخودآگاه نقش والد را به خود بگیرید به جای داشتن نقش همسر. تقریباً غیرممکن است که بتوانید از پند و اندرز دادن و نصیحت کردن همسرتان چشم بپوشید. همین باعث می شود که همیشه با همسرتان مانند یک کودک رفتار کنید و در دام ارتباط مداوم والد- کودک بیفتید. این ارتباط باعث خشم و انزجار همسرتان نسبت به شما و عصبانیت متقابل شما نسبت به او می شود و تاثیر مخربی بر رابطه تان می گذارد.

پیشنهاد مطالعه:  آموزش خانواده - سیره نبوی در خانواده

** در رابطه بین زن و شوهری قدرت بیشتری پیدا می کنید و وسوسه می شوید که همسرتان را کنترل کنید. به دلیل بالاتر بودن سن، تجربه های بیشتر و احتمالاً موفقیت های مالی بیشتر ممکن است همسر خود را کنترل کنید تا دست به کارهای ناپخته و حساب نشده نزند.

** ممکن است بخواهید خود را جوان تر از سن واقعی تان نشان دهید. افراد در هر سنی نیازهای خاصی دارند اما وقتی فردی با همسری بسیار جوان تر از خودش ازدواج می کند ممکن است از اینکه به نیازهای سنی خودش پاسخ دهد دست بردارد و برای رضایت خاطر همسرش سعی کند که رفتارهای سنین پایین تر را انجام دهد.

در مورد سن مناسب ازدواج بیشتر مطالعه کنید.

اگر سن شما خیلی پایین تر از همسرتان باشد

خب حالا اگر شما سن تان بسیار پایین تر از همسرتان باشد چه اتفاقی می افتد:

**این امکان وجود دارد که به او به عنوان یک الگو و آموزگار نگاه کنید و در مقابل او احساس ضعف و حقارت کنید. وقتی همسرتان به مراتب از شما بزرگتر باشد طبیعی است که موفق تر، باتجربه تر و از لحاظ اقتصادی با ثبات تر باشد. این موضوع می تواند فرد را به طور ناخودآگاه تحت تاثیر قرار دهد به طوری که احساس کند همسرش از او بهتر است.

**ممکن است همیشه برای همسرتان نقش کودک را بازی کنید. وقتی که تجربه کمتری دارید و مشاهده می کنید که همسرتان با تجربه تر است ممکن است به طور ناخودآگاه در مقابل او در اکثر مواقع نقش یک کودک را بازی کنید.

پیشنهاد مطالعه:  دوره آشنایی برای ازدواج

**ممکن است بخواهید خود را مسن تر از سن واقعی خود نشان دهید. برای این که تفاهم بین خود و همسرتان را بیشتر کنید، احتمال دارد رفتارهای مطابق با سن خود را کنار بگذارید و مطابق میل او رفتارهای سنین بالاتر را نشان دهيد.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×