"> با خودزنی و خودآزاری نوجوانان چه باید کرد ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

با خودزنی و خودآزاری نوجوانان چه باید کرد ؟

با خودزنی و خودآزاری نوجوانان چه باید کرد ؟

1- خونسردی خود را حفظ کرده و شتاب زده رفتار نکنید. نوجوانانی که به خودزنی میپردازند معمولا در معرض خطر جدی یا مرگ قرار ندارند.

2- خودزنی نوجوان را شخصی سازی نکنید. شاید نوجوان با این کار موجودیت خود را به شما ثابت میکند. معمولا ریشه بیشتر رفتارهای خود آزاری در عوامل هیجانی است.

3- در این جور موارد رفتارهای نفرت انگیز یا پرخاشجویانه از خود نشان ندهید. کاری نکنید که در فرزندتان احساس گناه ایجاد کنید.mehcom.com

4- چنانچه شما نسبت به خودآزاری نوجوان خودتان مشکوک شده اید، قدم اول این است که نگرانی و ناراحتی خود را با او در میان بگذارید، بعضی از نوجوانان در این زمینه صادق هستند و رک و پوست کنده همه چیز را مطرح میکنند.

5- وقتی نوجوان تان الگوهای خاصی از خودآزاری را نشان میدهد، باید از مراکز مشاوره تخصصی و درمانی کمک های لازم را دریافت کنید.

با خودزنی و خودآزاری نوجوانان چه باید کرد ؟

با خودزنی و خودآزاری نوجوانان چه باید کرد ؟

mehcom.com

بعد از خودزنی نوجوانان چه باید کرد ؟

1- توجه بیش از حد به آنها مبذول نکنید. زیرا اینکار باعث تقویت رفتار خودآزاری آنان میشود و تصور میکنند که کار درستی انجام داده اند.

بنابراین هر زمانی که متوجه شدید رفتارهای خودزنی او کاهش یافته، میتوانید به سایر فعالیتهای وی توجه بیشتری نشان دهید. در اینصورت برای جلب توجه شما دست به خودزنی نمی کنند.

2- به جای اینکه فقط به خودآزاری وی اهمیت دهید و وقت خود و نوجوانتان را معطوف این واقعه کنید، به او کمک کنید که حادثه یا واقعه ای که باعث جرقه زدن رفتار خودزنی اش شده را شناسایی کند.

پیشنهاد مطالعه:  تاریخچه قلیان در ایران

3- به نوجوانان کمک کنید که روش های دیگر سازش با موقعیت های ناخوشایند را یاد بگیرند. این موقعیت ها میتواند: صحبت کردن با دوستان، ورزش کردن، نقاشی کردن، نوشتن، انجام فعالیت های هنری، گوش دادن به موسیقی و کمک گرفتن از افراد متخصص باشد.

4- به نوجوانتان کمک کنید که بفهمند میتوانند در مقابل هیجانات منفی بدون اینکه برخورد استرس آور و ناراحت کننده ای داشته باشند، شکیبا و بردبار باشند.mehcom.com

می توانید این مطالب مرتبط را هم بخوانید :

خودزنی و خودآزاری نوجوانان

خودزنی و خودآزاری در کودکان

چرا برخی نوجوانان به خود آسیب می رسانند ؟

خودزنی و خودکشی نوجوانان چه تفاوتی با هم دارند ؟

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×