"> اگر فرزند اتیسمی دارید بخوانید ... - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

اگر فرزند اتیسمی دارید بخوانید …

اگر فرزند اتیسمی دارید بخوانید …

رژیم های غذایی کودکان دارای اوتیسم

رژیم های غذایی کودکان دارای اوتیسم

رژیم های غذایی کودکان دارای اوتیسم

آقای دکتر ” جی ال هوکر” که یک مشاور در قسمت پزشکی کودکان کلینیک “مایا” می باشد پیشنهاد می کند که والدین که فرزند اتیسمی دارند باید رژیم های غذایی خاصی را درباره کودک دارای اتیسم شان اعمال نمایند.

ایشان توضیح می دهند که رژیم های خاص مانند رژیم ” غذای عاری از کازئین و گلوتن ” می توانند خطرناک باشند اگر احتیاجات اساسی بدن مد نظر قرار نگرفته باشند.

این پزشک معتقد است قبل از شروع هر گونه رژیم غذایی والدین باید با متخصصین تغذیه و پزشکان مشاوره داشته باشند.

این پزشک یاد آوری می کند که مادر ” تمپل گاردین ” و والدین بسیاری از کودکان دیگری که بهبود پیدا کرده اند هیچ وقت رژیم غذایی خاصی برای کودکانشان اعمال نکرده اند.

او معتقد است که هنوز هم تشخیص زود هنگام و شروع آموزشها بهترین راه کمک به کودکان دارای اتیسم است.

برای اطلاعات بیشتر لطفاً به سایت زیر مراجعه کنید :

www.autism.healingthresholds.com

ارتباط بهتر بین کودک دارای اتیسم و سایر کودکان

جلب نمودن توجه آن ها:

ممکن است کودک دارای اتیسم توجه خود را به یک موضوع خاص متمرکز نماید و اینطور برداشت شود که نمیشنود. قبل از تشویق کودک دارای اتیسم به بازی کردن،باید کودکان طبیعی توجه اورا به سمت خود جلب نمایند.

برای این کار لازم است روبه روی کودک دارای اتیسم ایستاده و تلاش کنند با او تماس چشمی برقرار نمایند. mehcom.com

آسان نمودن کارها:

وقتی سعی دارید به کودک دارای اتیسم مهارت جدیدی را بیاموزید، این مهارت را به مهارت های ساده تر تقسیم نموده و هر مرحله را به طور مجزا امورش دهید.

پیشنهاد مطالعه:  اختلالات طیف اوتیسم ASD

جایزه دادن در قبال انجام کارها :

وقتی کودک دارای اتیسم از عهده کاری برامد و آن کار را به خوبی انجام داد به او جایزه دهید .این جایزه می تواند تشویق کلامی یا چسباندن جایزه او روی دیوار باشد.

پاداش های مثبت یک محرک قوی برای کودکان دارای اتیسم و کودکان طبیعی محسوب می شود.

ویرایش شده از کتاب ” همراه با اتیسم

حل مشکل دندانپزشکی در کودکان اتیسمی

حل مشکل دندانپزشکی در کودکان اتیسمی

حل مشکل دندانپزشکی در کودکان اتیسمی

اخیرا دو مادر در فیلیپین روشی را برای بردن کودکان اتیستیک به دندانپزشکی ابدا کرده اند.آنها ابتدا برای کودکان اتیستیک خود داستانهای مرتبط با دندانپزشکی می گویند و ذهن آنها را با این محیط آشنا می کنند.

بردن اسباب بازی مورد علاقه به همراه کودک را نیز توصیه می کنند. آنها پیشنهاد می کنند که از قبل با یک دندانپزشک صحبت شود تا دکتر نیز آماده باشد.

جالب است که بسیاری از دندانپزشکها به دانستن در مورد اختلال اتیسم علاقه نشان داده اند.آشنایی با محیط دندانپزشکی و اجازه دست زدن به وسایل موجود در مطب می تواند کمک بزرگی باشد.

این دو مادر توصیه می کنند که فقط مسواک زدن برای این کودکان کافی نیست و باید از نخ دندان نیز استفاده شود. mehcom.com

برای اطلاع خانواده های محترم کودکان اتیستیک در ایران باید عرض کنم که تا چندی پیش که بنده خبر داشتم مرکز دندانپزشکی وردآورد در بین بزرگراه تهران-کرج و جاده مخصوص کرج نسبت به درمانهای دندانپزشکی برای کودکان دارای اختلال اتیسم و دیگر کودکان با مشکل خاص آماده ارائه خدمات بود ، امیدوارم که این مرکز همچنان برقرار باشد.

پیشنهاد مطالعه:  اتیسم در کودکان-علائم و نشانه های این اختلال را بشناسید

عادت کودکان دارای اتیسم به زمینهای بازی بیرون از خانه

در شهر آلاباما ، یک کودک اتیستیک در خلال برنامه درمانی خود زمانی را نیز به همراه تراپیست خود در زمین بازی نزدیک خانه سپری می کند .

مجموعه وسایل بازی موجود در این زمین بازی به نحوی طراحی و ساخته شده اند که تمامی کودکان حتی کودکان با محدودیت های حرکتی بتوانند از آنها استفاده بکنند. این مجوعه وسایلی مانند :

دیوار صخره ای ، نرده بام های طنابی ، زیپ لاین ، و سرسره را شامل می شود. والین این کودک می گویند با وسایل موجود در این زمین بازی کودکمان توانسته از نظر تعادلی ، مهارتهای وابسته به لامسه و هماهنگی حرکات پیشرفتهای قابل توجهی داشته باشد.

این والدین با مشاهده این پیشرفتها تصمیم گرفته اند یک زمین بازی با امکانات بیشتر و زیر نظر متخصصان برای کودکان اتیستیک منطقه خود ایجاد کنند. mehcom.com

منبع:

www.healingthresholds.com

موسیقی درمانی و کودکان اوتیسمی

موسیقی درمانی و کودکان اوتیسمی

موسیقی درمانی و کودکان اوتیسمی

یک کار درمان کودکان به نام خانم ” ارین روان ” به تازگی متوجه شده است که گوش دادن به موسیقی های متفاوت می تواند به کودکان اتیستیک برای بهبود برقراری ارتباط و رفتار آنها کمک کند.

ایشان توضیح می دهند که موسیقی هایی که بار عاطفی متفاوت دارند ممکن است با سیستم عصبی ارتباط داشته و آن را تحت تاثیر قرار بدهند.

خانم ” شیلا ام فریک ” که در این نوع درمان تجربه زیادی دارد به همین منظور آلبوم هایی از انواع موسیقی ها را جمع آوری کرده است.mehcom.com

این خانم معتقد است این موسیقی ها در زمینه های زبان آموزی ، توجه ، حساسیت شنیداری  توانایی های ویژه و حتی شب ادراری می توانند به این کودکان کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه:  ازدواج افراد اختلال اتیسم ، کارکردهای عاطفی و جنسی

خانم ” روان ” یک بانک سی دی از این نوع موسیقی ها را جمع آوری کرده است. او از این موسیقی ها برای کمک به درمان اختلالات در کودکان اتیستیک استفاده کرده و نتایج خوبی را به دست آورده است.

خانم شیلا ام فریک معتقد است که برای هر کودک باید موسیقی متناسب با او را تشخیص داده و استفاده کرد. بیشتر این موسیقی ها از نوع کلاسیک و گاهاً موسیقی الکترونیکی و گیتار آکوستیک می باشند.

برای اطلاعات بیشتر لطفاً به سایت زیر مراجعه کنید :

www.autism.healingthresholds.com

اگر فرزند اتیسمی دارید بخوانید ...

اگر فرزند اتیسمی دارید بخوانید …

درمان اختلالات حرکت کلیشه ای

داروهای SSRI نشان داده اند که در درمان اختلالات حرکت کلیشه ای تا اندازه ای موثر واقع می شوند.

از داروهای آنتی سایکوتیک نیز زیاد استفاده می شود اما شواهد تایید کننده ی اثر بخشی آنها اندک هستند. همچنین، تعداد عوارض جانبی آنها بسیار زیاد است.

بلوکه کننده های گیرنده های اوپیود(مثلا، نالتروکسون) نیز برای درمان رفتارهای “خود-آسیب رسانی” تا اندازه ای مفید واقع می شوند.

برای درمان حرکات کلیشه ای و رفتارهای خود-آسیب رسانی از انواع روان درمانی های “رفتارگرا” استفاده شده است.

چون اکثر حرکات کلیشه ای به طور اتوماتیک تقویت(reinforce) می شوند، تلاش می شود این رفتارها تقویت نشوند و در عوض، سایر رفتارها تقویت شوند.

همچنین، این رفتارها را میتوان تنبیه(punishment) کرد و به این ترتیب، از فراوانی این رفتارها، حداقل به طور موقت، کاست.

تا به امروز ، بهترین نوع درمان برای رفتارهای کلیشه ای رفتار درمانی بوده است.

منبع : mehrvarziautism.ir

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×