"> استفاده ازآرایش و وضو گرفتن - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

استفاده ازآرایش و وضو گرفتن

استفاده ازآرایش و وضو گرفتن

حکم استفاده از لوازم آرایشی و انواع کرم ها و لاک چیست و تکلیف وضو و غسل کسی که استفاده کرده است چیست؟

پاسخ

آراستگی و آرایش کردن برای خانم در صورتی که نخواهد در نگاه نامحرم ظاهر شود برای شوهر یا حضور در مجلس زنانه که هیچ مرد نامحرمی وجود ندارد اشکالی ندارد؛ اما اگر خدای ناکرده این آرایش برای نامحرم باشد یا می داند در معرض نگاه نامحرم قرار می گیرد، آرایش کردن برای نامحرم حرام است.

حالا اگر شخص آرایش کرده باشد، تکلیفش برای وضو و غسل چیست؟ اگر آرایش در حدی است که آب به پوست نمی‌رسد حتماً باید آن را برطرف کند اما اگر وضعیتی دارد که نمی تواند آرایش را برطرف کند، مثلاً وقت نماز می گذرد یا اینکه اینها الان برطرف نمی شود یا خیلی سخت است و یا موادی لازم دارد که الان در دسترس نیست یا هزینه اش را ندارد، در این وضعیت از باب ناچاری تکلیف عوض می شود و با همان وضعیت وضو می گیرد یا غسل می کند و حکم وضو و غسل جبیره را پیدا می کند.

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای

پیشنهاد مطالعه:  پسر 2 ساله ای دارم که ... سرش را به زمین و دیوار می کوبد
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×