"> از کجا و چگونه بفهمیم که فرزندمان معتاد است ؟ - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

از کجا و چگونه بفهمیم که فرزندمان معتاد است ؟

علامت های احتمالی مصرف مواد توسط جوان و نوجوان

بسیاری از والدین می پرسند: از کجا و چگونه بفهمیم که فرزندمان معتاد است ؟ واقعا چگونه می توان فهمید که نوجوان و یا جوان ما مواد مخدر مصرف می کند ؟ برای همین منظور به 10 علامت اشاره می کنیم که اگر این علائم در فرزند شما مشاهده شود احتمال سوء مصرف مواد وجود دارد.

  1. غیبت و فرار مکرر از مدرسه و یا محل کار
  2. تغییرات ناگهانی در رفتار و خلق و خوی فرد
  3. آشفتگی و بی توجهی به وضع ظاهر
  4. جای زخم یا اثر سوزن روی ساعد یا بازو
  5. کاهش وزن و از دست دادن اشتها
  6. قرض کردن مکرر پول و فروش لوازم منزل
  7. تنهایی و رفتن به مکان‌های خلوت و دور از چشم دیگران
  8. مصرف مکرر داروهای مسکن و آرامبخش
  9. تمایل به ارتباط با افراد معتاد
  10. با خود حرف زدن

حالا شاید بپرسید که در صورتی که یکی یا چند تا از این علامت ها را در فرزندمان پیدا کردیم چه کنیم ؟ در این صورت در مرحله اول اصلا به فرزندتان اتهام مصرف مواد مخدر نزنید. چون این علایم دلایل دیگری نیز بغیر از اعتیاد می تواند داشته باشید. در مرحله دوم دنبال پیدا کردن ریشه این علامتها بگردید. اگر ریشه این علامتها بغیر از مصرف مواد بود که جشن بگیرید. اما اگر نه وارد مرحله سوم می شوید. در مرحله سوم قبل از هر اقدامی با یک مشاور در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر مشورت کنید و راهنمایی بخواهید. مرحله چهارم اگر خدای ناکرده فرزندتان آلوده بود او را از خانواده طرد نکنید. بلکه شروع به درمان و حمایت از فرزندتان کنید.

پیشنهاد مطالعه:  راهبردهای پیشگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان و کودکان

مهکام : پرخاشگری و از خانه بیرون کردن جوان یا نوجوان معتاد هیچ راه حل منطقی و درستی نیست. خونسرد باشید. و با افراد خبره مشاوره کنید. تا بتوانید به فرزندتان کمک کنید. تا بتواند ترک اعتیاد کند.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×