"> ارگاسم در زنان و تولد نوزاد - مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ارگاسم در زنان پس از زایمان و تولد نوزاد

آیا به دنیا آوردن کودک بر ارگاسم در زنان اثر می گذارد ؟

بله ، ارگاسم در زنان می تواند تحت تاثیر زایمان قرار گیرد . یک جنبه متفاوت از اثرگذاری زایمان بر روی ارگاسم در زنان مربوط به تعامل جنسی بین زوجین است .

کریستین فون سیدو در طی سال های 1959 تا 1996 میلادی ، 59 مقاله را که مربوط به کارکرد جنسی زوجین و رفتار آن ها در طی بارداری بود تا 6 ماه بعد از تولد کودک مورد بررسی قرار دارد.

به طور متوسط ، تمایل جنسی زن و تکرار آمیزش در آن ها تا اندازه ای در سه ماهه اول بارداری کاهش می یابد و در سه ماه سوم بارداری به شدت افت می کند.

بسیاری از زوج ها حدود دو ماه مانده به تولد فرزند خود ، هیچ آمیزشی ندارند. پس از زایمان برای چندین ماه تمایلات و فعالیت جنسی نسبت به دوره قبل از بارداری کاهش می یابد . با این حال همه زوج ها از این الگو پیروی نمی کنند. پاسخگویی جنسی و ظرفیت تجربه ارگاسم از زوجی به زوجی دیگر تغییر می کند.

وقتی کودکی به دنیا می آید ، مادر تحت تاثیر تغییرات شدید احساسی ، روانشناختی و جسمی قرار می گیرد ، مخصوصا اگر برای اولین بار مادر شده باشد. همزمان ، پدر نیز تغییرات احساس شدیدی را تجربه می کند. تغییر در نقش های زوجین می تواند آنها را به هم نزدیکتر کرده یا از هم دور سازد.

مادر و پدری که به عنوان افراد بزرگسال مستقل با یکدیگر تطابق و سازش پیدا کرده بودند ، اکنون باید توجه خود را به کودک تازه متولد شده نامستقل متمرکز کرده و نسبت به او مسئول باشند.

ارگاسم در زنان پس از زایمان و تولد نوزاد-www.mehcom.com

ارگاسم در زنان پس از زایمان و تولد نوزاد-www.mehcom.com

رابطه دوطرفه قبلی که موجب پیوند قوی جنسی و تجربه ارگاسم های مشترک در زوجین شده بود ، ناگهان تبدیل به یک رابطه سه جانبه می شود .

پیشنهاد مطالعه:  مهمترین دانستنی­ های دوران بارداری را بدانید

نداشتن اطلاعات اولیه و ساده مربوط به روابط جنسی و ارگاسم در طول و پس از دوران بارداری می تواند رابطه زوجین را پس از تولد فرزند ، تحت تاثیر قرار دهد.

 

به عنوان مثال والدین ممکن است که از ترس ابتلا به عفونت ، از آمیزش جلوگیری کنند یا در صورت داشتن زایمان به روش سزارین ، نگران پاره شدن بخیه ها باشند.

یک زن امکان دارد که کاهش قابل ملاحظه ای در تمایلات و فعالیت جنسی اش در دوره پس از زایمان را تجربه کند و این می تواند دلایل عدیده ای داشته باشند از جمله :

  • تغییرات جسمی ناشی از شیردهی
  • زایمان از طریق مهبل (زایمان طبیعی)
  • زایمان از طریق جراحی مهبل (در تولد های سخت و مشکل دار)
  • زایمان با استفاده از ابزار (استفاده از پمپ یا فورسپس به عنوان کمکی برای بیرون آوردن کودک)
  • ضربه وارده به پرینیوم (پوست مابین مهبل و مقعد)
  • پارگی مهبل و جراحی پرینیوم (چاک ایجاد شده در پرینیوم از طریق جراحی در هنگام تولد کودک)
  • زایمان از طریق مهبل موجب کاهش قدرت ماهیچه های لگنی می شود، اگر چه مطالعات نشان نداده اند که این مسئله بتواند آسیب های شدیدی بر کارکرد جنسی زن وارد نماید.

ورزش کگل و ارگاسم در زنان

بعضی از زنان ورزش های کگل را قبل و بعد از تولد کودک برای بازیابی قدرت ماهیچه هایشان مفید می دانند و تصور می کنند که این ورزش ها می تواند به زنان در رسیدن به سطوح قبلی فعالیت جنسی ، کمک کند.

بسیاری از زنان دلیل اصلی نداشتن یک زندگی فعال جنسی پس از زایمان ، حداقل برای چندین هفته را خستگی و فرسودگی ناشی از زایمان  ، کمبود خواب و تطابق با سبک زندگی جدید می دانند.

پیشنهاد مطالعه:  زودانزالی چیست ؟ تشخیص و درمان براساس معیارهای علمی

این نکته حائز اهمیت است که باید زندگی جنسی پس از تولد فرزند، به تدریج بازیابی شود.

بعضی از قسمت های اصلی بدن زن ، درگیر فرایند تولد کودک می شوند. پس از یک تولد مهبلی دردناک ، یک زن ممکن است که مهبل را با درد و نه با لذت ، یکپارچه ببیند.

یک نومادر امکان دارد برای توصیف مجدد احساس لذت در مهبلش نیاز به زمان داشته باشد.

نوک پستان ها و پستان ها ، که زمانی برای برخی از افراد به عنوان بخشی از رابطه جنسی بودند، اکنون دارای اهداف جدیدی شده اند.

واکنش پدر می تواند بر روی تمایل مادر در بازیابی روابط جنسی اش ، تاثبر زیادی داشته باشد.

تماس های بدنی که لزوما با اندام های تناسلی یا حتی با هدف جنسی نباشد، می توانند به صمیمی شدن روابط یک مرد با زنی که تازه مادر شده است کمک کنند.

پدر باید در نومادر این اطمینان را ایجاد کند که تفییرات جسمی حاصل در اثر بارداری و زایمان را درک کرده و می داند که زن برای این که از لحاظ جسمی و احساسی آمادگی بازیابی زندگی جنسی را کسب نماید، نیاز به زمان دارد.

مهکام مجله اینترنتی آموزش خانواده موفق مسائل زناشوییارگاسم

منبع : کتاب راهنمای پاسخ به سوالاتی درباره ی ارگاسم -ترجمه دکتر منیر بیگلر بیگی و احمد خالقی لکموج

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×