"> ارتباط شیر مادر با هوش کودکان - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

ارتباط شیر مادر با هوش کودکان

ارتباط شیر مادر با هوش

افرادی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه کرده اند نسبت به سایر افراد از بهره هوش بالاتری برخوردار هستند به عبارتی می توان گفت چنین افرادی باهوش تر هستند.

شیر مادر علاوه بر نقش بسیار مهمی که در ارتقای رشد، تکامل، فراگیری و سلامت حال و آینده کودکان دارد، در امر پیشگیری و درمان تعدادی از بیماری‌های دوران کودکی و حتی بزرگسالی نیز موثر بوده و سبب ارتقای سلامت و بهبود زندگی افراد می‌شود.

برای اطمینان از توفیق در امر تغذیه کودکان، باید تغذیه انحصاری با شیرمادر را در دقایق اول عمر شروع کرد و تا پایان شش ماهگی ادامه داد.

آن‌گاه ضمن شروع به استفاده از غذای کمکی مناسب، تغذیه با شیر مادر همچنان تا پایان دو سالگی ادامه یابد. شیوه تغذیه کودکان در سال اول زندگی شکل می‌گیرد و بنای عادات غذایی بین یک تا دو سالگی پی‌ریزی می‌شود.

اگر تغذیه کودکان متناسب با نیاز آنان نباشد، ممکن است به انواع سوءتغذیه دچار شوند. تغذیه با شیر مادر با بهره هوشی بالاتر شیرخوار در سنین بعدی ارتباط دارد.

پژوهش‌های متعدد نشان داده‌اند که افرادی که با شیرمادر تغذیه می‌شده‌اند، نسبت به سایر افراد از بهره هوشی بالاتری برخوردار بوده‌اند حتی مطالعه‌ای در نیوزیلند پس از ۱۸ سال پیگیری نشان داده که این برتری بهره هوشی تا زمان تحصیلات دانشگاهی نیز وجود داشته است.

منبع :روزنامه سلامت

پیشنهاد مطالعه:  نیمکره های مغز
about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×