"> اختلال بیزاری جنسی-sexual aversion disorder - مشاوره آنلاین مهکام
مشاوره آنلاین مهکام

اختلال بیزاری جنسی-sexual aversion disorder

اختلال بیزاری جنسی-sexual aversion disorder چیست ؟ چرا ایجاد می شد و چگونه می توان درمانش کرد ؟

اختلال بیزاری جنسی-sexual aversion disorder

اختلال بیزاری جنسی-sexual aversion disorder

اختلال بیزاری جنسی چیست؟

اختلال بیزاری جنسی یا نفرت و یا انزجار جنسی که به اختصار (SAD) نیز نامیده می شود یکی از انواع اختلالات جنسی می باشد فرد مبتلا به اختلال بیزاری جنسی بقدری از رابطه جنسی بدش می آید و نفرت دارد که نه تنها شدیدا از انجام آن خودداری می کند بلکه از هر کار و عملی که سبب رابطه و تماسی جنسی شود نیز اجتناب می کند. این احتمال می رود که شخص دارای مشکلات عمده ای در روابط بین فردی داشته باشد.

mehcom.com

نشانه ها و علائم اختلال بیزاری جنسی

افراد مبتلا به اختلال بیزاری جنسی ممكن است با استفاده از راه های غیرمستقیم مانند :

  • نرسیدن به پوشش و ظاهر شخصی
  • زود خوابیدن
  • به مسافرت رفتن
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • غرق شدن در فعالیت های شغلی ،اجتماعی و خانوادگی و…

عدمِ گرایش خود را به داشتن رابطه جنسی نشان دهند.

mehcom.com

مبتلایان به اختلال بیزاری جنسی شدید چگونه اند؟

برخی از مبتلایان به اختلال بیزاری جنسی شدید، احتمال دارد در هنگام مواجهه با موقعیت های جنسی حتی به حمله های وحشتزدگی همراه با اضطراب و استرس شدید، احساس خفگی، تپش قلب، ضعف، تهوع، سرگیجه و مشكلات تنفسی دچار شوند.

برخی افراد نفرت بسیار زیادی در مورد تمامی محرک‌های جنسی مانند بوسیدن، و لمس كردن دارند. شدت واكنش فرد در زمان مواجهه با این موقعیت‌ها ممكن است از استرس و اضطراب متوسط و فقدان لذت تا پریشانی روانی شدید متغیر باشد.

پیشنهاد مطالعه:  سردرد پس از عمل جنسی - دلائل و راهکارهای درمان

 

برای شناخت اختلالات جنسی کلیک کنید.

عوامل به وجود آورنده اختلال بیزاری جنسی

عوامل گوناگونی باعث به وجود آمدن اختلال انزجار جنسی می‌شود که به چند نمونه اشاره می شود:

  • اضطراب و خشم، ممكن است میل جنسی را هم در مردان و هم در زنان كاهش دهد.
    تجربه زیاد رابطه جنسی در موقعیت های نامناسب و ناخوشایند.mehcom.com
    نگرش‌ها، ترس‌ها یا خاطرات موثر در اختلال بیزاری جنسی مانند این باور كه رابطه جنسی غیر اخلاقی یا خطرناک است.
    تربیت و آموزش‌های جنسی نامناسب. ایجاد نگرش‌های نادرست نسبت به مسائل جنسی از عوامل به وجود آورنده اختلالات جنسی ، به خصوص كم كاری و بیزاری و انزجار جنسی است.

اختلال بیزاری جنسی چه مشکلاتی به همراه دارد؟

برخی از مشاوران جنسی و سکس تراپی بر این باورند که بین رخداد اختلال بیزاری جنسی و ابتلا به اختلال ترس و وحشت زدگی ارتباط نزدیكی وجود دارد. در اختلال وحشت‌زدگی، فرد مبتلا، به طور ناگهانی احساس بسیار شدید استرس و اضطراب می‌كند. كه همراه با آن‌، احساس‌های جسمانی و ذهنی ناخوشایندی مانند تپش قلب شدید، احساس خفگی، تعریق، تهوع، ترس از سكته قلبی و ترس از مردان یا دیوانه شدن نیز در وی ظاهر می‌شود.

این وضعیت، فرد مبتلا به اختلال نفرت جنسی را از انجام هر گونه فعالیت باز می‌دارد. و موجب می‌شود وی از موقعیت‌‌هایی كه قبلاً در آن‌ها چنین حمله‌هایی رخ داده است،‌ اجتناب کند. از این رو، چنانچه بر حسب تصادف حمله وحشت زدگی در موقعیت‌های جنسی رخ دهند، خواه ناخواه اثر ناخوشایند این حمله‌ها به فعالیت‌ها و موقعیت‌های جنسی منتقل می‌شود. و موجب اجتناب فرد از رابطه جنسی، رابطه زناشویی و این گونه فعالیت‌ها می‌شود

  • نکته: بیزاری جنسی ممکن است روابط جنسی و زناشویی و زندگی مشترک زوج‌ها را با مشکلات جدی مواجه کند.
پیشنهاد مطالعه:  انحراف جنسی نامعین (nos) چیست ؟

چه مواردی باعث تشدید اختلال بیزاری جنسی میشود؟

تجربه‌های جنسی آسیب رسان گذشته، مانند سوء‌ استفاده واقع شدن در دوران كودكی، زنا با محارم یا تجاوز به عنف باعث به وجود آمدن نفرت و بیزاری از هر گونه فعالیت جنسی می‌شود.

همچنین پسران و دخترانی که تا قبل از ازدواج هیچگونه رابطه جنسی نداشته‌اند، كیفیت نخستین رابطه پس از ازدواج آنها نقش موثری در نگرش و تمایلات جنسی بعدی آنان خواهد داشت. برخی از پسران یا مردان كه قبلاً هیچگونه تجربه یا اطلاعات جنسی صحیح ندارند، ممكن است در شب زفاف بر اثر آمیزش ناشایسته یا توام با هیجان‌های كنترل نشده، آنچنان درد و جراحاتی در همسرشان ایجاد كنند كه تا مدت‌‌ها موجب بیزاری یا ترس او از رابطه جنسی شود. و در واقع مبتلا به بیزاری جنسی شود.

درمان اختلال بیزاری جنسی

برخی از عوامل زیست شناسی مثل تغییرات هورمونی هم در زنان و هم در مردان باعث کاهش میل جنسی می‌شود. همچنین بسیاری از مشکلات بیماری بیزاری جنسی ، از طریق مشاوره روانشناسی مستمر برطرف می شود. بسیاری از مشکلات جنسی را می توان با ارتباط با یک مشاوره جنسی خوب حل نمود.

about

مطالب مفید

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

×